2022-10-20, 14:12
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreshReset
Har 3 fina golfklubbor som jag tänkte sälja på blocket.

Tommy armour oil hardened i 3 olika storlekar oanvändbara och fina

https://imgur.com/a/mJPgdrj
https://imgur.com/a/VzOS9Jn

Hur mkt kan kan jag sälja dessa för tsm ungefär?
Har du tur så får du lite över tusenlappen. På ebay borde du får mer än på blocket.
Liknande finns att köpa på second hand för några tior men dessa var i fint skick.
Citera
2022-10-20, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Har du tur så får du lite över tusenlappen. På ebay borde du får mer än på blocket.
Liknande finns att köpa på second hand för några tior men dessa var i fint skick.
En person vill köpa de 3 för 600. Tror jag säljer för de om ingen skulle buda över
Citera
2022-12-15, 19:56
Medlem
ycwms avatar
Golfnördar! No Laying up har varit i Sverige och spelat in. 7 av 8 avsnitt släppta. Det sista är i Norge på Lofoten Links. Kan varmt rekommendera för att stilla (eller öka) golfabstinensen så här i december.

Svenska banorna dom spelat är Stockholms GK, Bro Hof, Visby, Kristianstad, Falsterbo, Barsebäck och Fjällbacka. Länkar första avsnittet nedan för den som är intresserad. Finns massor med annan content på deras kanal. Deras serier Tourist Sauce och Strapped är riktigt bra om någon får mersmak.

https://www.youtube.com/watch?v=Uv_KLthk_bU
Senast redigerad av ycwm 2022-12-15 kl. 20:05.
Citera
2023-01-27, 09:14
Medlem
Voloteas avatar
Golf är en efterbliven sport. Ser patetiskt ut. Knuffa in en boll i ett hål.
Citera
2023-01-29, 18:06
Medlem
Hur långt söderut behöver man åka för att hitta en öppen bana med ordinarie greener just nu? Skåne? Danmark? Ännu längre?
Citera
2023-01-29, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1
Hur långt söderut behöver man åka för att hitta en öppen bana med ordinarie greener just nu? Skåne? Danmark? Ännu längre?
Bra fråga! Det verkar som om Orust GK har öppet om det inte är frost
Mvh,
S
Citera
2023-02-03, 21:31
Medlem
Lucens avatar
Har spelat golf en halv säsong, Köpte ett nybörjarset från Wilson för ca 5000 kr.
Blev fast i golfen. Hann spela cirka 18 rundor.

Tar lektioner inför denna säsongen, min tränare har kommit fram till följande efter att ha sett min sving + mina klubbor. Behöver ändra lie, andra skaft och nytt grepp.

Bör jag uppgradera mitt befintliga set? Vad kostar det om jag ska göra ovan ändringar?

Vill egentligen inte lägga några större summor på mitt golfset och undrar om det ens är värt att göra ovan? Dvs är det prisvärt?
Citera
2023-02-04, 19:00
Medlem
sanctofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucen
Har spelat golf en halv säsong, Köpte ett nybörjarset från Wilson för ca 5000 kr.
Blev fast i golfen. Hann spela cirka 18 rundor.

Tar lektioner inför denna säsongen, min tränare har kommit fram till följande efter att ha sett min sving + mina klubbor. Behöver ändra lie, andra skaft och nytt grepp.

Bör jag uppgradera mitt befintliga set? Vad kostar det om jag ska göra ovan ändringar?

Vill egentligen inte lägga några större summor på mitt golfset och undrar om det ens är värt att göra ovan? Dvs är det prisvärt?

Man växer ur ett nybörjatset snabbt! Det är en dålig investering om man har lite bollkänsla och utvecklas fort
Köp begagnade klubbor. Ett hyfsat järnset kostar inte jättemycket. Kanske svårt att hitta med annan lie men du kan ju prova justera en sak i taget.

Annars tänk inte så mycket på det, det låter tidigt att börja göra en custom fitting när man bara spelat en halv säsong och fortfarande utvecklas från gång till gång! Prova med andra skaft, jag antar att han syftar på att du ska ha annan flex. Tänk på att din svinghastighet troligtvis också kommer utvecklas över tid.
Citera
2023-02-06, 22:06
Medlem
Lucens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanctofil
Man växer ur ett nybörjatset snabbt! Det är en dålig investering om man har lite bollkänsla och utvecklas fort
Köp begagnade klubbor. Ett hyfsat järnset kostar inte jättemycket. Kanske svårt att hitta med annan lie men du kan ju prova justera en sak i taget.

Annars tänk inte så mycket på det, det låter tidigt att börja göra en custom fitting när man bara spelat en halv säsong och fortfarande utvecklas från gång till gång! Prova med andra skaft, jag antar att han syftar på att du ska ha annan flex. Tänk på att din svinghastighet troligtvis också kommer utvecklas över tid.

Jag tänker lite likadant men tränaren envisas att min sving är fullbordad, har sagt att jag byter klubbor när jag kommer ner i 20 HCP.
Slår cirka 175 m med en J7. Funderar på att enbart byta ut driver då det blir mycket slice och det beror tydligen på att mina händer är så långt före klubbhuvudet.
Citera
2023-02-07, 09:36
Medlem
sanctofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucen
Jag tänker lite likadant men tränaren envisas att min sving är fullbordad, har sagt att jag byter klubbor när jag kommer ner i 20 HCP.
Slår cirka 175 m med en J7. Funderar på att enbart byta ut driver då det blir mycket slice och det beror tydligen på att mina händer är så långt före klubbhuvudet.

175m med en järnsjua, inte illa!
Vilket handicap spelar du på?

Det låter rimligt att byta vid 20 HCP.
Senast redigerad av sanctofil 2023-02-07 kl. 09:45.
Citera
2023-02-12, 21:36
Medlem
Lucens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanctofil
175m med en järnsjua, inte illa!
Vilket handicap spelar du på?

Det låter rimligt att byta vid 20 HCP.

Ligger på 36 HCP.
Men den sjönk snabbt i slutet av förra säsongen när man började bli mer konsekvent i slag och mental stabilitet
Citera
2023-02-13, 14:23
Medlem
Bocconis avatar
Jag har lagt märket till att försäljningen av begagnad golfutrustning har ökat markant senaste tiden, både på Blocket och diverse andra kanaler. Kan det ekonomiska läget vara en bidragande faktor eller är det alltid ett sånt här tryck när våren står och knackar på dörren i södra delarna av Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in