Citat:
Ursprungligen postat av
Lucen
Har spelat golf en halv säsong, Köpte ett nybörjarset från Wilson för ca 5000 kr.
Blev fast i golfen. Hann spela cirka 18 rundor.
Tar lektioner inför denna säsongen, min tränare har kommit fram till följande efter att ha sett min sving + mina klubbor. Behöver ändra lie, andra skaft och nytt grepp.
Bör jag uppgradera mitt befintliga set? Vad kostar det om jag ska göra ovan ändringar?
Vill egentligen inte lägga några större summor på mitt golfset och undrar om det ens är värt att göra ovan? Dvs är det prisvärt?
Man växer ur ett nybörjatset snabbt! Det är en dålig investering om man har lite bollkänsla och utvecklas fort
Köp begagnade klubbor. Ett hyfsat järnset kostar inte jättemycket. Kanske svårt att hitta med annan lie men du kan ju prova justera en sak i taget.
Annars tänk inte så mycket på det, det låter tidigt att börja göra en custom fitting när man bara spelat en halv säsong och fortfarande utvecklas från gång till gång! Prova med andra skaft, jag antar att han syftar på att du ska ha annan flex. Tänk på att din svinghastighet troligtvis också kommer utvecklas över tid.