2012-09-21, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToblaT
Nu vet jag inte vilken bag du menar, men går det inte justera bärremmen? Korta ner den sidan som ska vara upp, eller förlänga den sida som ska vara ner?

Jag provade allt möjligt. Tur jag lämnade tillbaka den, för jag hade ändå ångrat mig efter första rundan.

Är det någon som har erfarenhet av dessa?
http://www.118golf.co.uk/golf-bags-a...bd4pd13609.htm
Citera
2012-09-21, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marqs83
Är det någon som har erfarenhet av dessa?
http://www.118golf.co.uk/golf-bags-a...bd4pd13609.htm

Är också ute efter en ny bag eftersom trotjänaren börjar ge upp. Har kollat på samma bag som dig fast med sex dividers istället för 14, Pure-Lite 3.0, Golf Digest gav den guld i sitt lilla test. I övrigt har det varit svårt att hitta information om dessa bagar. Det jag gillar är förhållandevis låg vikt i kombination med vad som ser ut att vara en robust benkonstruktion.

Hoppas på en runda den här helgen, var nu två veckor sedan jag svingade en klubba. Abstinensen börjar smyga sig på, speciellt eftersom att förra året var det först i slutet av säsongen som spelet började sitta.
Citera
2012-09-21, 23:46
Medlem
Jag har ingen erfarenhet am TM:s bärbagar men har visserligen int hört ågot dåligt om dom heller.

I början av säsongen bestämde jag mig att gå från vagn till bärbag. Mina kriterier var då 1) rejält packutrymme 2) 14 dividers 3) tillräckligt många fickor 4) bekväm att bära 5) funka bra att spänna fast på en vagn om det skulle behövas.
Jag kollade runt på alla jag hittade och läste spaltmeter på olika forum och tester och bestämde mig till slut för en Sun Mountain Four5. Svängde inom dormy fr att jag skulle köpa den, och hittar en annan bag. Nike performance Carry.

Både dessa bagar är helt fantastiska och uppfyller mina krav, men niken drog det längsta strået, framför allt pga lite smartare fickor, större kylfack samt något bekvämare sele (även byggd för att kunna bäras i endast ena remmen).

Kolla på dessa två så är jag rätt säker på att ni kommer att bli nöjda, sen är det sist om syvene en fråga om personlig smak
Citera
2012-09-22, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muttesmutte
Jag kollade runt på alla jag hittade och läste spaltmeter på olika forum och tester och bestämde mig till slut för en Sun Mountain Four5. Svängde inom dormy fr att jag skulle köpa den, och hittar en annan bag. Nike performance Carry.

Både dessa bagar är helt fantastiska och uppfyller mina krav, men niken drog det längsta strået, framför allt pga lite smartare fickor, större kylfack samt något bekvämare sele (även byggd för att kunna bäras i endast ena remmen).

Bugar och bockar för input! Många av kriterierna du hade liknar de jag själv har eftersom bär alla mina och rundor. Hade varit skönt med 14-dividers för att slippa att klubbor trasslar in sig i varandra. Gillar att Niken är gjord för att kunna bäras på enbart en axel, händer ofta att jag bär på just bara en axel. Blir nog en tur till rangen imorgon eftersom vädret är pissigt och ska definitivt kika närmare på Niken.
Hur har benen fungerat på din bag hittills? Några tecken på att mekanismen börjar slappa till sig?
Citera
2012-09-22, 08:53
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Branson skrev

Hur har benen fungerat på din bag hittills? Några tecken på att mekanismen börjar slappa till sig?

Jag har en nike vapor x. Köpte den för nästan ett år sedan, mest pga av att det var den lättaste stora standbagen jag kunde hitta, väger mindre än 2 kg. Trots väldigt flitigt användande så kan jag inte märka några tecken på att mekanismen börjar slappa till sig, överlag väldigt bra kvalitet.

Den klarar nog en säsong till.
Citera
2012-09-22, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Jag har en nike vapor x. Köpte den för nästan ett år sedan, mest pga av att det var den lättaste stora standbagen jag kunde hitta, väger mindre än 2 kg. Trots väldigt flitigt användande så kan jag inte märka några tecken på att mekanismen börjar slappa till sig, överlag väldigt bra kvalitet.

Den klarar nog en säsong till.

Efter i princip dagligt spel med 4-6 rundor i vecka sedan våren så märker inte heller jag några tecken på slitage i ställningen.
Citera
2012-09-22, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branson
Är också ute efter en ny bag eftersom trotjänaren börjar ge upp. Har kollat på samma bag som dig fast med sex dividers istället för 14, Pure-Lite 3.0, Golf Digest gav den guld i sitt lilla test. I övrigt har det varit svårt att hitta information om dessa bagar. Det jag gillar är förhållandevis låg vikt i kombination med vad som ser ut att vara en robust benkonstruktion.

Hoppas på en runda den här helgen, var nu två veckor sedan jag svingade en klubba. Abstinensen börjar smyga sig på, speciellt eftersom att förra året var det först i slutet av säsongen som spelet började sitta.

Pure-Lite 3.0 verkar verkligen intressant.

Efter många om om men tror jag den fallit på denna. Stor, och samtidigt en fröjd för ögat, och plånboken.

http://www.118golf.co.uk/golf-bags-g...bd4pd14814.htm
Citera
2012-09-22, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branson

Dessa är dom övriga jag kikat på.
Ogio Edge Hybrid Bag
Cleveland Hybrid Stand Bag

Berätta gärna vilken du bestämde dig för. Och vad du tycker när du väl stuvat in allt i den
Citera
2012-09-22, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marqs83
Dessa är dom övriga jag kikat på.
Ogio Edge Hybrid Bag

Berätta gärna vilken du bestämde dig för. Och vad du tycker när du väl stuvat in allt i den

Här har du en saftig recension av Ogio Edge, verkar vara en stabil bag för den som både bär och kör vagn. http://www.thehackersparadise.com/fo...nd-Bag-Review&

Var och klämde på Nike performance Carry idag och gillade det mesta förutom dragkedjorna som verkade veka. Inte alls lika gedigna som på min nuvarande bag, jobbigt att byta ut. Tyvärr hade de inte några av de Taylormade-bagar jag är intresserade av, ska nog bege mig ut en sväng imorgon och fortsätta mitt letande.
Citera
2012-09-23, 09:41
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
muttesmutte skrev

Efter i princip dagligt spel med 4-6 rundor i vecka sedan våren så märker inte heller jag några tecken på slitage i ställningen.

Ha, ha. Så mycket spelar jag också. Förra året kunde man spela fram till nästan mitten av Januari här med sommargreener....... Hoppas det blir så i år också.

Dags för dagens runda.
Citera
2012-09-23, 09:53
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Ha, ha. Så mycket spelar jag också. Förra året kunde man spela fram till nästan mitten av Januari här med sommargreener....... Hoppas det blir så i år också.

Dags för dagens runda.

Kom ihåg dagens citat:
Alla par 5 går att nå på två

Lycka till!
Citera
2012-09-24, 00:38
Medlem
Iam-Varfors avatar
Inför nästa säsong blir det nya järn! Ligger atm på 33 hcp började i Aug i år. Vet att jag klarar mig med nybörjarsettet jag köpte, dock har jag en polare som ska börja och han ger mig 2k för det nypris var 2.3 så jag tänkte köpa nya järn då jag har driver, putter och en 60" wedge som inte tillhör det settet.
Har kollat lite på S3 Max dock gillar jag inte dem spec mycket och jag vill ha en 4 med i settet jag köper, tänker satsa relativt mycket nästa säsong och kommer spela för att sänka mig så mycket som möjligt. Vilka klubbor tycker ni jag ska prova? Klubben fixar i princip alla klubbor man vill prova dock kan det vara bra att veta lite vad andra tycker och tänker om olika klubbor, så vad tycker ni vilka klubbor ska jag testa och vilka får jag inte missa? kommer ha en budget mellan 4-6 k.

Edit, ska tilläggas att jag spelar vänster!
Senast redigerad av Iam-Varfor 2012-09-24 kl. 00:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in