2012-06-13, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Norrfällsvikens GK?

Säters Gk verkar det som
Citera
2012-06-14, 09:46
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
2kgbenfritt skrev

Har stora problem med drivern, slicear alltid och bollarna går jätte högt. Vad gör jag för fel? antar att det har med svingplanet att göra? känns nästan som att jag har samma sving med järnen som med driven (slicear nästan aldrig med järnen)

Hur förbättrar jag svingplanet?

Har också hört att man ska se knogarna på vänster handen? (är vänsterskytt tror jag, slår åt de håll som dem flesta gör alltså) . Så ska man se knogarna på vänster handen? prövade nyss och jag ser ingen knoge alls på så sätt som jag greppar driven nu alltså..

Mvh

Detta kanske kan vara en bra drill?

http://www.youtube.com/watch?v=WUID2PwkTtc

Jag ser ungefär 2 1/2 knoge.

Kolla mer på: http://www.youtube.com/watch?v=Cn7J2Y-cO0s Greppet är så otroligt viktigt!

Slog min första kontrollerade 250m + driver igår, min medspelare drog en på 280 + på samma hål, ha, ha. Det var i stort sett vindstilla.
Citera
2012-06-14, 11:35
Medlem
Ska nog plocka bort skitklubban drivern nu... Räcker faktiskt med spoonen som jag slår runt 190-200 meter med. Finns ingen som helst anledning att slå sig ut i katastrofen liksom..
Citera
2012-06-14, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matta866
Säters Gk verkar det som

Stämmer bra det.
Citera
2012-06-14, 16:41
Medlem
För er som inte vet så går det att se us-open gratis på Viaplay
Citera
2012-06-14, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
För er som inte vet så går det att se us-open gratis på Viaplay

Hur då? Om ja trycker på US Open: 1st Round Torsdag 22:00 så står det att jag måste betala?

Har en fråga om att bygga en egen bana. Jag har precis blivit arbetslös och kommer nog spendera denna sommaren att komma ner på singelhandikapp. Mitt närspel och puttning är helt värdelös så jag och min polare tänkte bygga en liten green eller två på en gräsplätt utanför huset.

Frågan är får vi göra detta? Är en lekpark, skola och bostadsområde runtom och på gräsytan finns två fotbollsmål. Vi borde väl runt juridiskt ta fram vår gräsklippare och göra en green i mitten så långt bort från hus och grejer?
Citera
2012-06-14, 18:40
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Hur då? Om ja trycker på US Open: 1st Round Torsdag 22:00 så står det att jag måste betala?

Har en fråga om att bygga en egen bana. Jag har precis blivit arbetslös och kommer nog spendera denna sommaren att komma ner på singelhandikapp. Mitt närspel och puttning är helt värdelös så jag och min polare tänkte bygga en liten green eller två på en gräsplätt utanför huset.

Frågan är får vi göra detta? Är en lekpark, skola och bostadsområde runtom och på gräsytan finns två fotbollsmål. Vi borde väl runt juridiskt ta fram vår gräsklippare och göra en green i mitten så långt bort från hus och grejer?

Det låter som en fråga som är menat för juridikforumet och inte golfforumet.
Men som du vet är en green bra mycket mer än bara kortklippt gräs....
Citera
2012-06-14, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Det låter som en fråga som är menat för juridikforumet och inte golfforumet.
Men som du vet är en green bra mycket mer än bara kortklippt gräs....

Hade ju inte riktigt tänkt att stå och öva på puttningen men en kortklippt yta så man kan slå lite inspel från 20-70 meter.
Citera
2012-06-14, 20:44
Medlem
Citat:

Hmm, Står det inte bara att du måste ha ett konto? Eller du kanske redan har det?

Edit: Gå in på golf.se och följ instruktionerna!
Senast redigerad av mackeeee 2012-06-14 kl. 20:49.
Citera
2012-06-14, 20:47
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Hade ju inte riktigt tänkt att stå och öva på puttningen men en kortklippt yta så man kan slå lite inspel från 20-70 meter.

Behöver du verkligen klippa en yta för det? En boll du slår mot gräs som inte direkt är gjort för att "ta emot" bollarna kommer inte agera som på en vanlig green oavsett längd på gräset.
Citera
2012-06-14, 21:42
Har lirat på Bro Hofs Stadium Course idag för första gången.
Det var en grym upplevelse. Greenerna var helt outstanding och dagens runda har gett mig en boost att träna mer.

Ska förbättra swingen och sedan utmana polarna på banan inom kort
Citera
2012-06-14, 21:48
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Har lirat på Bro Hofs Stadium Course idag för första gången.
Det var en grym upplevelse. Greenerna var helt outstanding och dagens runda har gett mig en boost att träna mer.

Ska förbättra swingen och sedan utmana polarna på banan inom kort

Klarade du vattnet på 17:e..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in