2013-05-03, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Du har rätt i din observation - tempot är oftast nyckeln och när det inte stämmer eller är ojämnt så hamnar saker och ting på fel plats.

Alla har som du säger ett eget tempo, men det gäller att matcha detta åt båda håll. Vanligt är som sagt att det går långsamt bak och en alldeles för stor tempoökning (i förhållande till sitt eget tempo) i framsvingen. Oftast är det bättre att hålla tempot lågt för att hinna med och på så vis skapa en bättre bollträff och bättre slag som faktisk går längre.

Jag har märkt det också att träffa bollen korrekt alltid slår hastigheten på klubban men att träffa bollen felaktigt.

Underbart förövrigt att säsongen är här, sitter och tittar på legenden John Daly, fy fan vilken skön snubbe haha! http://www.youtube.com/watch?v=q6HXfA__e14
Citera
2013-05-03, 13:56
Medlem
mustams avatar
Citat:
Cobras AMP Cell/AMP Cell Pro och Titleist 913D är mina favoriter i två olika prisklasser - men innan jag ska erbjuda för mycket tips måste jag veta vad du är för spelare
Ganska svårt o beskriva mig som spelare. Ligger på 34 i hcp(för högt)ska sänka den rejält i sommar då jag inte spelade mycket alls förra och dessutom utan driver . Spelade lite golf när jag var liten, har därmed en bra sving och bra hastighet i den och slår långt enligt golftränarna(dom kanske ljuger för att inge självfötroende, who knows). Dock är jag väldigt ostabil. Drog tex eagle på par4 utan driver. Andra slaget var en järn 8 på ca 160m(Stolt över den haha. Samtidigt kan jag slå riktigt kasst. Har en stor tendens att hooka när jag slår med driver. Dock så händer bara detta med drivers.
Citera
2013-05-03, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodiak
Tack för recensionen! Du har inte spelat Hofors eller hört om någon spelat den? Står i valet och kvalet mellan de 2 inför helgens premiärrunda...
Hofors är en fantastiskt vacker och utmanande bana men jag tycker du skall spela den lite längre in på säsongen. Spelade själv där ifjol, månadsskiftet maj/juni och det var för tidigt. Men som sagt jävligt fin, utlagd av fabriksarbetare på 60-talet. Fina omgivningar också.
Citera
2013-05-03, 22:20
Medlem
Är det bara för mig som dormy.se är vit?
Det enda jag ser är vitt
Citera
2013-05-03, 22:51
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saab_90
Det enda jag ser är vitt
Det är vitt för mig med.
Citera
2013-05-03, 22:56
Medlem
fiddeflumms avatar
Citat:
Det enda jag ser är vitt

Om du använder chrome testa en annan browser. Dormy har inte funkat för mig i chrome senaste månaden, men funkar bra i t.ex IE
Citera
2013-05-03, 23:35
Medlem
Citat:
MetroTimer appen gör samma jobb (åtminstone de viktiga delarna) och är helt gratis. Den använder jag mig av.

Är det en app för iPhone? Hittar inte något när jag söker på det namnet i app store...?
Citera
2013-05-04, 00:50
Medlem
Bigity-Wigitys avatar
Citat:
Det enda jag ser är vitt

Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Det är vitt för mig med.

Hade också så, stängde av "Adblock" då funkade det
Citera
2013-05-04, 02:20
Medlem
Citat:
Tack för recensionen! Du har inte spelat Hofors eller hört om någon spelat den? Står i valet och kvalet mellan de 2 inför helgens premiärrunda...

Konstigt nog så har jag faktiskt inte det. Kan faktiskt inte bestämma mig jag heller vilken jag vill råda dig att spela, så du får gå på magkänslan. Jag personligen som är lite halvt uppvuxen på Älvkarlebys bana tycker den är lite roligare, men Hofors är finare. Och det är främst Älvkarlebys första 9 som är roliga enligt mig. Men som sagt, du får avgöra själv!

Citat:
Den funkar bra. Däremot är den alldeles för dyr.

MetroTimer appen gör samma jobb (åtminstone de viktiga delarna) och är helt gratis. Den använder jag mig av.

Hittar inte "MetroTimer" när jag söker på App Store. Finns den bara till Android?

Citat:
Ursprungligen postat av Bigity-Wigity
Hade också så, stängde av "Adblock" då funkade det

Jag har av Adblock men kan fortfarande inte se sidan... Får alltid gå via mobilen
Senast redigerad av XxDrag0N-Sl4y3RxX 2013-05-04 kl. 02:23.
Citera
2013-05-04, 02:37
Medlem
Ja, så var det dags. Första 18 hålen idag när Gävle GK öppnade sina 36 hål (45 inkl pay & play). Satte inte en enda chipp förra säsongen (var dock nära ett tiotal..), trodde dock det skulle brytas på en gång i år då jag redan på hål 1 hade en 15-20 meters chipp och hela greenen framför mig då flaggan stod långt bak. Bollen gick spikrakt mot hål hela vägen tills det var en halvmeter kvar då den vek av rejält så det istället blev tidernas koppsnurr och bollen la sig tre centimeter ifrån. Säkert par åtminstone.

Sen efter det fortsatte jag med att leverera en drös 3-poängare samtidigt som jag också varierade med att strecka sammanlagt FEM hål. Alldeles för dåligt. 29 poäng sammanlagt, vilket dock får vara godkänt. Hade många fina slag. På hål 18 var det dock den sjukaste motvinden jag har mött. Med 105 meter kvar till koppen tog jag en järn-6 (som jag vanligtvis slår 150-160m med) som jag limmade upp en meter kvar till flagg för en, vad jag trodde, given birdieputt. Men nu kom koppsnurrspökena tillbaka och än en gång slutar det med att bollen rullade hela vägen runt hålet. Hade aldrig hänt mig tidigare att den rullat 360 grader, nu hände det två gånger på en runda. Aja! Ska ta 18 hål imorgon och 18 på söndag också, då kommer birdien istället.

Förresten, nästa helg hade jag tänkt att spela 27 hål, men golf.se vägrar tillåta att jag bokar fler än 1 runda på en dag och säger bara "Restriktioner för max antal samtidiga bokningar finns för speltiden. Personen Förnamn Efternamn får endast ha 1 bokningar för bokningsdagen.". Hur går jag då tillväga?
Citera
2013-05-04, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Ja, så var det dags. Första 18 hålen idag när Gävle GK öppnade sina 36 hål (45 inkl pay & play). Satte inte en enda chipp förra säsongen (var dock nära ett tiotal..), trodde dock det skulle brytas på en gång i år då jag redan på hål 1 hade en 15-20 meters chipp och hela greenen framför mig då flaggan stod långt bak. Bollen gick spikrakt mot hål hela vägen tills det var en halvmeter kvar då den vek av rejält så det istället blev tidernas koppsnurr och bollen la sig tre centimeter ifrån. Säkert par åtminstone.

Sen efter det fortsatte jag med att leverera en drös 3-poängare samtidigt som jag också varierade med att strecka sammanlagt FEM hål. Alldeles för dåligt. 29 poäng sammanlagt, vilket dock får vara godkänt. Hade många fina slag. På hål 18 var det dock den sjukaste motvinden jag har mött. Med 105 meter kvar till koppen tog jag en järn-6 (som jag vanligtvis slår 150-160m med) som jag limmade upp en meter kvar till flagg för en, vad jag trodde, given birdieputt. Men nu kom koppsnurrspökena tillbaka och än en gång slutar det med att bollen rullade hela vägen runt hålet. Hade aldrig hänt mig tidigare att den rullat 360 grader, nu hände det två gånger på en runda. Aja! Ska ta 18 hål imorgon och 18 på söndag också, då kommer birdien istället.

Förresten, nästa helg hade jag tänkt att spela 27 hål, men golf.se vägrar tillåta att jag bokar fler än 1 runda på en dag och säger bara "Restriktioner för max antal samtidiga bokningar finns för speltiden. Personen Förnamn Efternamn får endast ha 1 bokningar för bokningsdagen.". Hur går jag då tillväga?
Hur var banan? Ang att boka två tider så går det inte på golf.se men du kan nog ringa till banan och boka...
Citera
2013-05-04, 09:48
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Är det en app för iPhone? Hittar inte något när jag söker på det namnet i app store...?

Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Hittar inte "MetroTimer" när jag söker på App Store. Finns den bara till Android?

En sökning på AppStore på MetroTimer ger mig på iPad och iPhone appen.

https://itunes.apple.com/us/app/metr...416443133?mt=8

Där har ni den - (finns även på Europeiska AppStore)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in