2013-02-09, 19:43
Medlem
Dr_Dollars avatar
Visst har vi kommit överrens om att man ska "sticka ut från mängden" vad gäller klädsel på golfbanan?

Checka in mina byxor jag nyss beställde
http://www.golfstoreeurope.com/Models.aspx?ModelID=5037
Citera
2013-02-09, 19:49
Medlem
YO-M8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Min åsikt är följande - Slösa inte 2000 kronor på de klubborna.
Varför?
1. Det "gammla" priset är ett jävla ockerpris
2. Skaftet är högst troligen för mjukt för dig, du köper bara problem.

Kort och gott köper du ett halvset med klubbor som du inte kommer kunna kontrollera då skaften bör vara för mjuka för en normalt byggd herre 14+ år gammal. Det viktigaste av allt för en nybörjare är att ha ett skaft som passar, tätt följt av ett bra klubbhuvud, i-briden är en bra klubba men jag hade valt ett regularskaft åtminstone.
Och det ordinarie priset på 7995:- kan ju aldrig stämma för 6-PW?
Citera
2013-02-10, 00:45
Medlem
J.Ks avatar
Då behåller vi det gamla setet en säsong till då, men ny bag samt putter blir det iaf.

Nu väntar vi bara på att snöhelvetet försvinner så man kan ge sig ut.
Citera
2013-02-10, 07:47
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.K
Då behåller vi det gamla setet en säsong till då, men ny bag samt putter blir det iaf.

Nu väntar vi bara på att snöhelvetet försvinner så man kan ge sig ut.

Det är den här tiden på året nyheterna för märken lanseras och det gammla ska bort ifrån Shopparna och butikerna. Så vill du handla bra klubbor billigt,, då är det nu du ska köra. Jag skulle tipsa om CobraS3 Max som är en utgående produkt, bör fås jävligt billigt.
Citera
2013-02-10, 21:13
Medlem
Kritstrecksrandigts avatar
Nu börjar det bli dags för ny driver och en ny spoon. Tänkte som så att jag beställer från England och kommer då billigare undan, har självklart provad klubborna innan. Då är min fundering, kan någon länka en sida som är 100% safe?
Citera
2013-02-10, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kritstrecksrandigt
Nu börjar det bli dags för ny driver och en ny spoon. Tänkte som så att jag beställer från England och kommer då billigare undan, har självklart provad klubborna innan. Då är min fundering, kan någon länka en sida som är 100% safe?

http://www.onlinegolf.co.uk Kan jag tipsa om. Har dock bara beställt från dom en gång. Beställde två wedgar någonstans mellan jul och nyår och fick hem dom väldigt fort även om det var mitt i ledigheterna utan några som helst problem. Tjänade några hundralappar och är nöjd! Har tänkt beställa driver därifrån lite närmare golfsäsongens start efter att jag har provat ut lite olika först.
Citera
2013-02-11, 05:41
Medlem
InTheBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kritstrecksrandigt

Jag har beställt både wedgar, träklubba och bushnell kikare från www.directgolf.co.uk aldrig tagit mer än 4 arbetsdagar. Kan vara värt att jämföra priserna med onlinegolf som också är säkra, har dock inte beställt själv därifrån.

Golfbidder är också en sida där jag beställt ifrån, som är trustworthy. Dem har både beg och nytt dock lite dyrare än dem andra två shopparna generellt.

OT Helvete, vad jag vill ut! Räcker med att snön försvinner så man kan slå på rangen.
Citera
2013-02-11, 11:31
Medlem
Skall till Spanien torreviesja ( stavning) med frugan. Mitt hcp12 och frugans 36. Är det någon som varit där? Hur är banorna? någon som kan rekomendera någon bana?
Citera
2013-02-11, 11:32
Medlem
J.Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InTheBack
OT Helvete, vad jag vill ut! Räcker med att snön försvinner så man kan slå på rangen.

Samma abstinens här, får bli hallen idag känner jag.
Citera
2013-02-11, 23:12
Medlem
Har gjort en tråd i resedelen av Flashback Forum om en golfresa jag och 3 andra ska göra i höst, men destination är än så länge okänd. Om någon här känner sig sugen på att dela med sig av sina egna golfreseerfarenheter är ni varmt välkomna att gå in här och skriva: https://www.flashback.org/p41971842#p41971842
Citera
2013-02-12, 12:26
Medlem
Hej alla proffs, funderar på att köpa en
http://www.onlinegolf.co.uk/product/.../p105045.aspx#
Mest för utseendet, något som slagit med en sådan? Bra ljud?
Svårslagen?

Det finns olika skaft jag tänkte köra på standard eftersom jag känner mig mest bekväm med det.
Vad ska man ha för vikt på skaftet och vad spelar det för roll?
Det kan bli så att jag kapar den är det bättre att ha något annan vikt då?
Senast redigerad av JamesDeen 2013-02-12 kl. 12:38.
Citera
2013-02-12, 17:40
Medlem
Kritstrecksrandigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesDeen
Hej alla proffs, funderar på att köpa en
http://www.onlinegolf.co.uk/product/.../p105045.aspx#
Mest för utseendet, något som slagit med en sådan? Bra ljud?
Svårslagen?

Det finns olika skaft jag tänkte köra på standard eftersom jag känner mig mest bekväm med det.
Vad ska man ha för vikt på skaftet och vad spelar det för roll?
Det kan bli så att jag kapar den är det bättre att ha något annan vikt då?

Köp inte klubban för att den är snygg, gjorde det med en burner tour-driver, ovärt! Satsa på en du känner dig bekväm med. Skaftvikten beror på svinghastighet, kom också ihåg att kolla vridstyvhet, någonting som många missar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in