Citat:
Ursprungligen postat av InTheBack
Hittade
www.thedanplan.com och funderar på att göra något liknande.
Har ett yrke som gör att jag kan jobba när jag vill men är mest profitabelt på kvällar å nätter, vilket gör att jag har stora delar av dagen ledig.
Jag är 20 år började med golf för en 7 veckor sen, fick mitt gröna kort denna veckan.
Har spelat 9 rundor och senaste gången gick jag på motsvarande 16 i hcp.
Har extremt bra träningsdisciplin och motivation vad det gäller detta, vore intressant å testa om Outliers teorin stämmer och testa mig själv.
Möjligt att gå ner till under 10 första säsongen man spelar?
Kommer börja blogga om jag bestämmer mig för att göra detta.
Mvh
InTheBack
Kan väl uppdatera denna, jag kom ner till en 6.7a.
Har vart över i USA och spelat 3 månader också, har dock inte reggat några rundor där borta. Var mest träning som gällde därborta också.
Fick riktigt bra kontakt med dom som jobbade där, framför allt klubb pro:n Randy som spelade på PGA touren 79- 85. Han ska försöka kvala in på Champions touren detta år, fick in några rundor med honom och var bland det sjukaste jag sett, jag slår min driver 35 meter längre än honom men första rundan så träffade han alla utom 1 fairway och gick ett under vilket var "as bad as it could be today". Man blir både sjuuukligt motiverad och lite avtänd när man ser standarden på dessa spelare. En av dem som jobbade sa att hans(Randys) hcp var +2-3.
Slasken har börjat komma här nere i västergötland iallafall, så ser ljus i mörkret.
Bor i en liten stad så har tyvärr inte tillgång till en golfhall, så får blir mirror work, och pitchande mot en vadderad vägg så länge..
Edit: Hejja fredde!