2013-02-06, 14:20
Medlem
ToblaTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theoman
http://espn.go.com/video/clip?id=8899764

Kolla den intervjun! Underbaraste karaktären på touren

Bubba for president!

Underbar intervju! Precis det man vill se i intervjuer, lite avslappnat snack och inte bara standardsvaren.
Citera
2013-02-07, 20:05
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidSvenne
Är det någon som har erfarenhet av "casual" golfskor, som t.ex. Ashworth Cardiff?

Hur tycker ni greppet är med sådana "dubbar"? Hur funkar det i olika väder osv?

Ska du lira med sånna skor så spela på mycket hårt och fast underlag, det vill säga kortklippt och torkat. Annars blir det riktigt svårt att behålla något tryck på fötterna.
Citera
2013-02-07, 22:17
Medlem
J.Ks avatar
Jag är ruggigt sugen på att uppgradera mina beggade järn med dessa

http://www.dormy.se/golfset-135/call...tal_6pw-107683

Jag är fortfarande nybörjare skall tilläggas.

Priset är ju onekligen lågt, eller vad tror ni?

Är det korkat?
Citera
2013-02-07, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.K

Är det korkat?

Nu kan inte jag sådär supermycket om golfklubbor och dylikt (är ingen materiallirare ) men "1999:- ord pris 7995"???????? Har de skrivit fel eller?
Citera
2013-02-07, 22:37
Medlem
Citat:

Är det korkat?

Först och främst hoppas jag att du kommer testa de innan du stirrar dig blind på priset. Dock så är väl Callaway ganska kända för lättspelade klubbor med förlåtenhet tack vare dess feta sula etc.
Sen borde du fråga dig själv om det räcker med PW-J6? Jag köper alltid PW-J3 och är inget fan av hybrider.
Citera
2013-02-08, 02:59
Medlem
Theomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9thAve
Först och främst hoppas jag att du kommer testa de innan du stirrar dig blind på priset. Dock så är väl Callaway ganska kända för lättspelade klubbor med förlåtenhet tack vare dess feta sula etc.
Sen borde du fråga dig själv om det räcker med PW-J6? Jag köper alltid PW-J3 och är inget fan av hybrider.

J3-J4 Kan vara väldigt svårspelade om man är nybörjare, vilket jag antar att han är om han är intresserad av den typen av klubbor.
Citera
2013-02-08, 14:41
Medlem
Citat:
J3-J4 Kan vara väldigt svårspelade om man är nybörjare, vilket jag antar att han är om han är intresserad av den typen av klubbor.

Det hela beror väl på om han spelar på en korthålsbana eller inte, är det tanken är det väl en bra deal. Annars behövs något komplement mellan träklubborna och J6:an, t.ex. hybrider vilket kanske drar iväg priset en hel del.

OT: Jag rekommenderar att köpa ett helset istället, andrahandsvärdet är bättre samt att det finns möjlighet att utveckla sitt spel med de långa järnen i framtiden.
Citera
2013-02-08, 15:18
Medlem
J.Ks avatar
Jag har ju 4-PW idag, det händer iofs att jag sopar på med 5an även om jag i regel använder hybriden för dom längre slagen i nuläget.

Det går ju att spara den gamla 5an i bagen om man nu känner att den behövs.

Jag får väl åka och känna lite på grejorna iaf så får vi se vart vi hamnar.

Det är ju rätt trevligt att byta ibland haha
Citera
2013-02-08, 15:46
Medlem
YO-M8s avatar
Citat:

Är det korkat?

Stirra dig inte blind på priset. Testa innan köp, kan tänka mig att Uniflex är för mjukt för dig om du testar.
Citera
2013-02-08, 17:55
Medlem
Slav3rs avatar
Citat:
Härligt! Har hört mycket bra om det. Testade du de smalare greppen eller körde du bara direkt på fatso?
Sorry för sent svar men iaf. Jag testade alla tjocklekar och fastnade för det fetaste Har rätt stora händer med om det kan vara en grej
Citera
2013-02-08, 23:01
Medlem
Theomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slav3r
Sorry för sent svar men iaf. Jag testade alla tjocklekar och fastnade för det fetaste Har rätt stora händer med om det kan vara en grej

Kul! Ska testa de olika också! Tror kanske att fatso är lite för stor för mig, har medium/large i holfhandsken men allt är ju känslan så vi får se

Citat:
Ursprungligen postat av 9thAve
Det hela beror väl på om han spelar på en korthålsbana eller inte, är det tanken är det väl en bra deal. Annars behövs något komplement mellan träklubborna och J6:an, t.ex. hybrider vilket kanske drar iväg priset en hel del.

Du har rätt! tänkte in på priset, men om priset inte skulle vara en faktor skulle jag rekomendera honon att skaffa settet och 2-3 hybrider, men somsagt det drar ju upp priset rätt rejält

__________________________________________________ __________________

Hur tränar ni boys i Sverige över vintern? Är det tält, hemmabygge eller lägger ni eran sving på hyllan tills snön smälter?
Citera
2013-02-09, 17:25
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:

Är det korkat?

Min åsikt är följande - Slösa inte 2000 kronor på de klubborna.
Varför?
1. Det "gammla" priset är ett jävla ockerpris
2. Skaftet är högst troligen för mjukt för dig, du köper bara problem.

Kort och gott köper du ett halvset med klubbor som du inte kommer kunna kontrollera då skaften bör vara för mjuka för en normalt byggd herre 14+ år gammal. Det viktigaste av allt för en nybörjare är att ha ett skaft som passar, tätt följt av ett bra klubbhuvud, i-briden är en bra klubba men jag hade valt ett regularskaft åtminstone.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in