2020-05-04, 03:37
Medlem
Pinkuss avatar
ok tack för svar
Citera
2020-05-05, 23:54
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkus
Så då är man ute ur tävligen alltså? Eller hamnar automatiskt sist?

Edit. Det är väl inte alls solklart om man tex skrapat ihop mer poäng på föregående hål än någon som slutför. Jag frågar ju för att jag inte kan reglerna...

Ett (tråkigt) tips om du spelar eller ska spela tävlingar:
Lär dig reglerna, eller i alla fall de vanligaste reglerna. Förutom att du själv kan undvika onödiga pliktslag så kan du dessutom hålla koll på din(a) medtävlare.
Citera
2020-05-26, 18:04
Medlem
Dr_Dollars avatar
Update hos grabbarna som lirar?

Hur går det för alla..?
På fredag öppnar banan här uppe så...
Citera
2020-05-26, 23:16
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar

Hur går det för alla..?

Det har börjat ganska hyffsat. Hade en katastrofsäsong förra året och höjde mig med två och blev sedan reviderad så de höjde två till. Har dock fått runt 20 rundor i mig och börjat sänka mig igen samtidigt som som det ska bli drömväder. Första tävlingen för säsongen vankas på fredag då det är kommunmästerskapen!
Citera
2020-05-27, 06:25
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Det har börjat ganska hyffsat. Hade en katastrofsäsong förra året och höjde mig med två och blev sedan reviderad så de höjde två till. Har dock fått runt 20 rundor i mig och börjat sänka mig igen samtidigt som som det ska bli drömväder. Första tävlingen för säsongen vankas på fredag då det är kommunmästerskapen!

Faan vad skoj!
Har du satt upp några mål för i sommar..?
Citera
2020-05-27, 08:59
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:

Hur går det för alla..?
Har hunnit köra 5 rundor eller nått sånt, alla mellan 33 och 39 poäng så det är väl dumt att klaga på starten i alla fall.
Mål? Samma som jag har haft dom sista 10 åren typ... Ner till singelhandicap. Detta året har jag dock varit mycket seriösare än vanligt och på grund av fint väder + arbete hemifrån så har driving rangen varit rätt flitigt besökt.
Citera
2020-05-27, 09:07
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Har hunnit köra 5 rundor eller nått sånt, alla mellan 33 och 39 poäng så det är väl dumt att klaga på starten i alla fall.
Mål? Samma som jag har haft dom sista 10 åren typ... Ner till singelhandicap. Detta året har jag dock varit mycket seriösare än vanligt och på grund av fint väder + arbete hemifrån så har driving rangen varit rätt flitigt besökt.

Det är bra att ha höga mål.
Denna jävla sport som man både älskar och hatar

1:an bogey - varför kom jag hit idag?!
2:an bogey - nu ska jag faan lägga ner!
3:an en sänkt chip för birdie - Fy faan vad jag älskar detta, nästan mer än tjejen
Citera
2020-05-27, 18:03
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:

Hur går det för alla..?

Negativt:
Mina powerfades med drivern har börjat att gå över till en ren slice.
Golfklubben har "pluppar" i golfhålet så man ska inte lyfta ur flaggan när man puttar => jag puttar som en nybörjare igen. (Upplever hålet som väldigt litet när flaggan är i.)

Positivt:
Järnslagen sitter hyfsat bra. Kan slå både fade och draw med hyfsad kontroll.
Bunkerslagen fungerar bra för mig igen.
Senast redigerad av Mclarengbg 2020-05-27 kl. 18:07.
Citera
2020-06-01, 10:10
Medlem
preben12s avatar
Citat:

Hur går det för alla..?

I år är första säsongen på över tio år som jag inte bara är brevlådemedlem. De tre senaste veckorna har det blivit två rundor + ett träningstillfälle per vecka, vilket totalt är mer än vad jag brukar mäkta med på ett år annars. Detta har gett resultat då jag de två senaste rundorna inte fått en enda nollpoängare på något hål.

Ligger för nuvarande på 22.5 i hcp, mål med säsongen är under 18.
Citera
2020-06-02, 20:24
Medlem
Någon som kan hjälpa mig förstå nya hcp-systemet?

Jag spelade Brollsta GK och fick 43p, alltså 7 slag bättre än exakt hcp. Som jag förstått det så ska detta resultera i en exceptionell rond och ge en justering på -1 på mina tidigare ronder. Detta har jag dock inte fått så undrar vad jag missar?
Citera
2020-06-02, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbapappasson
Någon som kan hjälpa mig förstå nya hcp-systemet?

Jag spelade Brollsta GK och fick 43p, alltså 7 slag bättre än exakt hcp. Som jag förstått det så ska detta resultera i en exceptionell rond och ge en justering på -1 på mina tidigare ronder. Detta har jag dock inte fått så undrar vad jag missar?

Den räknar ju bara ett visst antal rundor, kan det vara så att en riktigt bra rond försvann när du reggade denna? sen är systemet ganska långsamt ibland har jag märkt.
Citera
2020-06-03, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ALLIGATORBLOOD
Den räknar ju bara ett visst antal rundor, kan det vara så att en riktigt bra rond försvann när du reggade denna? sen är systemet ganska långsamt ibland har jag märkt.
Är relativt ny i golfen och har inte 20 ronder totalt, så inte det som är problemet denna gång, men systemet verkar inte vara helt up to speed än...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in