2013-07-05, 00:07
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Ska snart hålla i en tävling - Scramble med 3-manna lag.

Insåg dock i planerandet att jag fan aldrig spelat en sådan tävling. 2-manna och 4-manna har jag spelat men aldrig 3! Det jag undrar över är hur man bör dela upp lagen - vågar man köra två lag tillsammans (6 spelare)?

Just nu står jag och väger mellan 2 lag per boll och 15 eller 20 minuter mellan varje start alternativt skicka ett lag åt gången var 10 minut..
Citera
2013-07-05, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Ska snart hålla i en tävling - Scramble med 3-manna lag.

Insåg dock i planerandet att jag fan aldrig spelat en sådan tävling. 2-manna och 4-manna har jag spelat men aldrig 3! Det jag undrar över är hur man bör dela upp lagen - vågar man köra två lag tillsammans (6 spelare)?

Just nu står jag och väger mellan 2 lag per boll och 15 eller 20 minuter mellan varje start alternativt skicka ett lag åt gången var 10 minut..

Jag tror definitivt att det blir smidigare att skicka ett lag åt gången. Men, har själv aldrig spelat något liknande så jag vet inte. Rent spontant känns det som ett lag var 10e skulle flyta på bättre.
Citera
2013-07-05, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ALLIGATORBLOOD
Vad gick greenfee på då?

Tydligen kör dem 400 kr hela juli, men min klubb har greenfee-utbyte så jag spelade för en 100 kr.

// QuiZi
Citera
2013-07-05, 01:23
Medlem
Vad använder ni för putter förresten?

Själv jobbar jag med någon Top-Flite. Är väl inte bästa kompis med den, men det beror nog mest på att den inte fått så mycket tid på träningsgreenen som den borde...
Citera
2013-07-05, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuiZi
Idag spelade jag Arninge GK (Täby, norr om Stockholm) för första gången.

Första 9 är en vad jag skulle kalla skogsbana och sista 9 en ängsbana. Med sin (OBS) 5 stycken par 3 så va det en ganska kort bana.
Nästintill alla hål va halvlånga och smala men en lätthittad ruff/skog om man har problem att träffa fairway.

Alla banor har ju någon green som är lite kuperad och är i 2-3 plan, men Arninge hade en 14 greener som va på 3 eller fler plan, kändes som att spela minigolf när man väl kom in till green. Så om man vill testa på en riktig puttnings utmaning så är Arninge the place to be.

Jag själv kommer nog inte spela denna bana igen inom den närmaste tiden, då banan va ganska tråkiga.

Kvalité (med mitt amatörmått mätt)
Tee: 4/5
Fairway 4/5
Green 3/5

// QuiZi

Kul med rapporter. Ska faktiskt till krokarna norr om Stockholm senare i Juli och tänkte nog spela minst två gånger. Finns det andra banor däromkring du kan rekommendera? Ullna är nog den enda jag litar på kommer hålla hög kvalitet. Men greenfeen är ganska hög så om det finns billigare alternativ kanske man kan smälla in tre rundor på andra banor istället. Finns en jävla massa banor att välja mellan.
Senast redigerad av Ompaoor 2013-07-05 kl. 01:37.
Citera
2013-07-05, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ompaoor
Kul med rapporter. Ska faktiskt till krokarna norr om Stockholm senare i Juli och tänkte nog spela minst två gånger. Finns det andra banor däromkring du kan rekommendera? Ullna är nog den enda jag litar på kommer hålla hög kvalitet. Men greenfeen är ganska hög så om det finns billigare alternativ kanske man kan smälla in tre rundor på andra banor istället. Finns en jävla massa banor att välja mellan.

www.smartgolfa.se 5 rundor på 5 olika banor (vardagar) för 499kr. Billigare än så blir det inte!
Eller 1499kr för 2 rundor per vecka på 10 olika banor till slutet av augusti...

Lira Bro Hof castle course och Ullna. Sen kommer du vara lyrisk resten av året...
Citera
2013-07-05, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Ni som är lite insatta i golfkikare och så får gärna svara på detta. Vad är det bästa köpet, en Leupold GX-1 för 1400:- eller en Bushnell 1500 Tournament Edition för 1100:-? Behöver ingen ny värstingmodell utan jag vill bara ha en kikare som kan mäta upp avståndet jag siktar på på ett dugligt vis. Är någon av dem värd pengarna? Bushnell har jag hört är ett bra märke.

Bushnell tour v2 är allt du behöver...
Pinseeker ett måste. Annars blir det drygt över 170m...
Citera
2013-07-05, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-sux
www.smartgolfa.se 5 rundor på 5 olika banor (vardagar) för 499kr. Billigare än så blir det inte!
Eller 1499kr för 2 rundor per vecka på 10 olika banor till slutet av augusti...

Lira Bro Hof castle course och Ullna. Sen kommer du vara lyrisk resten av året...

Hm, intressant. Fast jag kan inte finna att Bro Hof och Ullna ingår.

Citat:
Banor 2013: Österåkers GK, Haninge GK, Kyssinge Golf, Nynäshamns GK, Mälarö GK, Botkyrka GK, Bodaholm Golf, Fors Golf, Hagby GK och Sundsta Golf.

Ska kolla närmare på dessa banor. Kan ju finnas några undangömda guldkorn. Tack för tipset.
Citera
2013-07-05, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Så jag kan inte säga att jag får birdie/eagle. Jag får väl säga ett/två under mitt par då. För mig blir det par 3 = par 5, par 4 = par 6, par 5 = par 7

Räkna poäng ist. Som alla noobs :)
27p på 9 hål. Skapligt men med 36 från röd. 9. Nja. Lagom impad ;-)
Citera
2013-07-05, 02:36
Medlem
Citat:
.

Hur är banorna som är med då?
Citera
2013-07-05, 11:43
Medlem
Citat:
Bushnell tour v2 är allt du behöver...
Pinseeker ett måste. Annars blir det drygt över 170m...

Så Bushnell Tour V2 är bättre än Leupold GX-1 och Pinseeker 1500? Vad är skillnaderna?
Citera
2013-07-05, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Har personligen ine provat Callaways Razr så det vet jag inte.

AMP-D och AMP är praktiskt taget samma klubba - AMP-D är billigare att tillverka och har lite sämre komponenter - därför görs den fortfarande medans den riktiga AMP är ur sortimentet och ersatt av AMP Cell.

Har mailet och fått dessa svar:

OnlineGolf

There is not much difference between the AMP and AMP-D irons, however the AMP-D irons have a lighter shaft and the AMP irons have a more advanced club face

Dormy

Det är ingen större skillnad på klubbhuvudet, det ända som skiljer är
skaftet på klubborna. Det sitter ett AMP-D grafit skaft och ett FST
stålskaft på amp-D klubborna.

Ska kolla igen när jag far och lirar om de har Cobra cell/amp inne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in