2012-07-29, 10:43
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marqs83
Ja, vart skulle jag annars göra det? Kanske skulle sagt klubben. Stod och slog mot mål på ca 40 - 100 meter. Som jag sa så kommer RAM SW åka ur bagen, men när vet jag inte. Nu är den kvar just för den har en ovanligt hög bounce. Skulle jag behöva ta ur en klubba ur bagen för att göra plats för en ny, ryker SW. 52 graders wedgen är kollat och korrekt. Men en öppnad 52 borde väl kunna möta en stängt 58 rätt bra?
Varför jag gick på en 58 istället för en 56 är för att få större valmöjligheter på mindre klubbor.

Kan tillägga att jag inte spelar för att tävla utan bara för att ha kul med polarna, och vinna över dom såklart. Men skulle aldrig använd en järn 3a från tee på ett par 4 hål för att spela säkert. Då dunkar jag iväg en driver som går rakt ut i skogen istället. Det säger lite om hur seriöst jag jagar bra scores i nuläget

Uppskattar verkligen att du tar dig tid att svara.
Tack!

Att jaga meter istället för att spela safe är ett "misstag" som många rookies gör.
Lägg bort din drive och spela med en klubba du känner dig säker med från tee istället.
...för visst är det roligare att lira då man är på det gröna och klippta vs bakom en rot, nere i en grop eller inne i lingonriset?
Citera
2012-07-29, 11:36
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ja, vart skulle jag annars göra det? Kanske skulle sagt klubben. Stod och slog mot mål på ca 40 - 100 meter. Som jag sa så kommer RAM SW åka ur bagen, men när vet jag inte. Nu är den kvar just för den har en ovanligt hög bounce. Skulle jag behöva ta ur en klubba ur bagen för att göra plats för en ny, ryker SW. 52 graders wedgen är kollat och korrekt. Men en öppnad 52 borde väl kunna möta en stängt 58 rätt bra?
Varför jag gick på en 58 istället för en 56 är för att få större valmöjligheter på mindre klubbor.

Kan tillägga att jag inte spelar för att tävla utan bara för att ha kul med polarna, och vinna över dom såklart. Men skulle aldrig använd en järn 3a från tee på ett par 4 hål för att spela säkert. Då dunkar jag iväg en driver som går rakt ut i skogen istället. Det säger lite om hur seriöst jag jagar bra scores i nuläget

Uppskattar verkligen att du tar dig tid att svara.
Tack!

Har klubben din inget övningsområde? Att träna längdkontroll med rangebollar är tyvärr ganska döfött då dessa bollar och bollar du spelar med på banan inte agerar på samma sätt. Precis som en green och en range tar emot bollarna olika.
Citera
2012-07-29, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leimost
Om jag slår hyfsat bra med 4i, är det då meningslöst att skaffa en. Hybrid på över 21grader?

Det är inget jag skulle rekommendera. Järn 4-an har ett loft på 24 grader och då är det onödigt att skaffa en hybrid på över 21 grader. Bäst är att skaffa en 18 eller 21 graders hybrid, som ersätter järn 2-an respektive järn 3-an
Citera
2012-07-29, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar

Att jaga meter istället för att spela safe är ett "misstag" som många rookies gör.
Lägg bort din drive och spela med en klubba du känner dig säker med från tee istället.
...för visst är det roligare att lira då man är på det gröna och klippta vs bakom en rot, nere i en grop eller inne i lingonriset?

Jag tycker ju inte det är roligare
Och nu är det inte så illa att den går ut i skogen eller ner i vatten varje gång. Men chansen finns och den är jag mer än villig att ta. Idag slår jag inte så tokigt med drivern utan lyckas ofta få den rätt rakt och ca 200m men från början gick den snett och resulterade oftast i att jag behövde droppa.
Vad jag ville ha sagt med jämförelsen, var att jag inte jagar låga scores på bekostnad av att ha roligt.
Citera
2012-07-29, 12:39
Medlem
billblazzs avatar
Jag är en nybörjar med 33 i handicap och skall köpa mig ett järnset fundera på antingen:

Diablo Edge 4-Pw Stål

X-22CG 4-Pw Stål

Cobra
S3 Max 5-Gw Stål

Vad tycker ni? jag har väldigt dålig koll så all hjälp uppskattas!
Citera
2012-07-29, 12:46
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billblazz
Jag är en nybörjar med 33 i handicap och skall köpa mig ett järnset fundera på antingen:

Diablo Edge 4-Pw Stål

X-22CG 4-Pw Stål

Cobra
S3 Max 5-Gw Stål

Vad tycker ni? jag har väldigt dålig koll så all hjälp uppskattas!

Personligen skulle jag inte "köpa grisen i säcken" utan jag skulle nog vilja testa mig fram och känna av liksom vilka som är skönast för just mig.
Sen om du är nybörjare så spelar nog priset in en hel del också.
Citera
2012-07-29, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Har klubben din inget övningsområde? Att träna längdkontroll med rangebollar är tyvärr ganska döfött då dessa bollar och bollar du spelar med på banan inte agerar på samma sätt. Precis som en green och en range tar emot bollarna olika.

Jag tror tyvärr inte det. Jag flyttade hit upp till Luleå i år, och är inte imponerad av övningsområdet!
Önskar det fanns så det gick att slå egna bollar med lite kraft, mot en green och se hur bollen beter sig, men jag får nöja mig med att se till att jag får bra bollträff på rangebollarna och sen hoppas på det bästa när jag väl spelar. Helt värdelöst egentligen men jag kan iaf öva på att öppna och stänga klubban och se till att bollträffen blir bra varje gång. Första rundan i år slog jag över green mer än jag träffade den. Men rakt blir det iaf
Citera
2012-07-29, 12:51
Medlem
billblazzs avatar
Citat:
Personligen skulle jag inte "köpa grisen i säcken" utan jag skulle nog vilja testa mig fram och känna av liksom vilka som är skönast för just mig.
Sen om du är nybörjare så spelar nog priset in en hel del också.

Jo det har du nog rätt i!!

Men om jag har förståt det hela rätt så är dom här 3 seten bra för nybörjare?
Citera
2012-07-29, 12:53
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Jo det har du nog rätt i!!

Men om jag har förståt det hela rätt så är dom här 3 seten bra för nybörjare?

Jag har noll koll på seten i sig, men kanske KinG-NothinG har?

Hur står dom i pris mot varandra då?
Citera
2012-07-29, 12:56
Medlem
billblazzs avatar
Citat:
Jag har noll koll på seten i sig, men kanske KinG-NothinG har?

Hur står dom i pris mot varandra då?

Cobra kostar 3000kr Callaway X 4000kr och Callaway diablo 3700 kr!
Citera
2012-07-29, 13:04
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:

Det skiljer faktiskt inte så mycket pengamässigt iaf.
Om du har möjlighet så tycker jag absolut du ska testa att slå med alla tre set innan du bestämmer dig.
Citera
2012-07-29, 14:28
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Jag tror tyvärr inte det. Jag flyttade hit upp till Luleå i år, och är inte imponerad av övningsområdet!
Önskar det fanns så det gick att slå egna bollar med lite kraft, mot en green och se hur bollen beter sig, men jag får nöja mig med att se till att jag får bra bollträff på rangebollarna och sen hoppas på det bästa när jag väl spelar. Helt värdelöst egentligen men jag kan iaf öva på att öppna och stänga klubban och se till att bollträffen blir bra varje gång. Första rundan i år slog jag över green mer än jag träffade den. Men rakt blir det iaf

Då förstår jag att det kan vara tufft att träna ordentligt, vilket är lite tråkigt.

Citat:

Personligen tycker jag att Cobras S3 ger jävligt mycket pengar för klubborna. X22 har varit med ett tag och Callaway har börjat köra lite på autopilot med dessa. Diablo Edge har nått år på nacken, gillade inte klubborna då. Tror inte jag gör det nu heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in