2012-01-11, 17:14
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ungoliant
Har nu införskaffat mig en nike VR pro driver samt nike VR pro combo 5-pw, skall även införskaffa mig en wedge samt hybrider och fairwaywoods av samma märke.

Jag måste säga detta. Jag är SJUKT NÖJD, ursäkta bokstaveringen men jag har aldrig varit så här nöjd med någon produkt tidigare. Jag har tidigare endast spelat med cavityklubbor och att få byta till bladklubbor gjorde en otrolig skillnad i pricksäkerhet. Förut kunde jag aldrig sätta en boll inom en radie av 1-2 meter två gånger på raden, nu gör jag det kanske 6-7 bollar i raden och den åttonde slicar lite lätt eller eventuellt går den bara åt helvete. När jag träffar en boll så vet jag direkt vad det är jag gör fel med dessa klubbor, med cavityklubbor är det mycket svårare att veta vad man gör fel just eftersom dom är så förlåtande. 10 stjärnor av 10 möjliga till järnklubborna.

Vad gäller drivern är jag också väldigt nöjd, slår mycket mer konsistent och rakt nu, tyvärr ser jag inte var bollarna landar (kanske dags att skaffa glasögon?). Skall bli ett nöje att gå ut och spela till våren.

Då är det bara att gratulera om du tycker så!
Citera
2012-01-11, 18:25
Medlem
Läste i Arbetarbladet en artikel i dag och där stod det bland annat i dag att:

Trots det bistra ekonomiska klimatet i USA har LPGA Touren fått mera tävlingar och mer pengar till årets säsong 2012. Det kommer även att bli fem nya tävlingar i år och det beror på att det har varit flera tv sändningar från LPGA Touren och att det i sin tur blivit fler tv tittare som förstått att damgolf är spännande att se på!
Citera
2012-01-11, 18:59
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drivern
Läste i Arbetarbladet en artikel i dag och där stod det bland annat i dag att:

Trots det bistra ekonomiska klimatet i USA har LPGA Touren fått mera tävlingar och mer pengar till årets säsong 2012. Det kommer även att bli fem nya tävlingar i år och det beror på att det har varit flera tv sändningar från LPGA Touren och att det i sin tur blivit fler tv tittare som förstått att damgolf är spännande att se på!

Kul för damgolfen och de som tittar på den.
Även om denna tråd nu inte längre diskuterar någonting.
Citera
2012-01-11, 21:15
Medlem
Vi var och tränade i våra simulatorer, träningen slutade med att vi hetsade lite spoons, kom upp i 71.5 ball speed (ms/s) ~160 mph. Helt okej enligt tränar'n men hittade ingen statistik från PGA när de slår spoons... Någon som har koll?
Citera
2012-01-12, 19:18
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Skit i Cobra till nästa år, fick precis ett enormt härligt erbjudande från en bekant på ett set BEN HOGAN APEX för knappa 2,5 lax!
Citera
2012-01-13, 01:58
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Ha, ha. Hade jag dykt upp till första tee så på min hemmaklubb, så hade dom fått en hjärtattack.

Spelade 18 hål idag. Otroligt bra väder. 11 Januari. Banan blöt, men i väldigt bra skick, med sommargreener. Har aldrig slagit så lång med drivern som idag. Väldigt hög bollbana, men raka slag.

Det får bli 18 hål i morgon också.

Jag ska nog erkänna att jag bara är lite avundsjuk när jag ser att du lirar golf...i Januari?!

http://i41.tinypic.com/x5s8aq.jpg

Min bil för en vecka sedan, och banorna ligger tryggt under 60 cm snö
Citera
2012-01-13, 08:31
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Jag ska nog erkänna att jag bara är lite avundsjuk när jag ser att du lirar golf...i Januari?!

Tar du skotern till jobbet också då?
Citera
2012-01-13, 13:29
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Dr_Dollar skrev

Det är helt otroligt. Fantastiskt att man kunnat spela fram tills nu också. Hoppas det fortsätter så också.

Citat:

Det är ju tur att jag inte bor så långt norröver. Jag fullkomligt avskyr snö....
Citera
2012-01-13, 13:32
Medlem
E.Merckxs avatar
Vad tror ni om en sådan här?

http://www.youtube.com/watch?v=z2TscoYtvuU

Det verkar ju fantastiskt att man kan ställa in den på så många olika sätt.
Citera
2012-01-13, 13:40
Medlem
LukeDangerfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Skit i Cobra till nästa år, fick precis ett enormt härligt erbjudande från en bekant på ett set BEN HOGAN APEX för knappa 2,5 lax!

Grattis! Vad kul!
Det var väl precis dem du ville ha?

Edit: Fantastiskt pris btw, du har en jävla tur.
Hoppas för din skull att du redan slagit till.
Senast redigerad av LukeDangerfield 2012-01-13 kl. 13:48.
Citera
2012-01-13, 13:46
Medlem
LukeDangerfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Vad tror ni om en sådan här?

http://www.youtube.com/watch?v=z2TscoYtvuU

Det verkar ju fantastiskt att man kan ställa in den på så många olika sätt.

Haha. Kul att DJ blir andfådd av att hissa drives han också.
Då är man inte ensam menar jag.

Jag hade personligen blivit duperad av alla dessa inställningar.

Är det verkligen till amatörens hjälp?
Eller tja, "amatören" och "amatören" men om man inte har alla dessa verktyg som mäter utgångsvinkel samt hastighet etc etc?
Dessutom är det väl väldigt få amatörer som har samma konsekvens i sitt svingande som ett proffs.
Jag menar, slår man en fade så kanske man inte bör börja "ratta" allt för mycket på klubbhuvudet för nästa dag eller t.om nästa niohålare så kanske man pulldrawar skiten igen trots att man tycker att man gör precis likadant.

Edit: Eller är det bara jag som är så jävla kass?
Citera
2012-01-13, 14:33
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
LukeDangerfield skrev

Haha. Kul att DJ blir andfådd av att hissa drives han också.
Då är man inte ensam menar jag.

Jag hade personligen blivit duperad av alla dessa inställningar.

Är det verkligen till amatörens hjälp?
Eller tja, "amatören" och "amatören" men om man inte har alla dessa verktyg som mäter utgångsvinkel samt hastighet etc etc?
Dessutom är det väl väldigt få amatörer som har samma konsekvens i sitt svingande som ett proffs.
Jag menar, slår man en fade så kanske man inte bör börja "ratta" allt för mycket på klubbhuvudet för nästa dag eller t.om nästa niohålare så kanske man pulldrawar skiten igen trots att man tycker att man gör precis likadant.

Edit: Eller är det bara jag som är så jävla kass?

Det som jag är mest fascinerad av är att man kan ställa in loftet på klubban typ +- 1.5 grad. Resten av inställningarna spelar nog ingen roll for mig i alla fall.

Kollade lite på nätet. Risken är väl att om man köper en där så får man en fake. Men det kanske inte spelar så stor roll? En fake för halva priset av originalet kanske funkar lika bra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in