2012-01-10, 21:45
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drivern
En sak som jag tycker att både media,sponsorer ska lägga ner mer intresse på är Damgolfen!
Damgolfen tillhör väl också folksporten golf?

Jag följde Solheim cup 2011 och media bevakningen var under all kritik både i dagspressen och i kvällspressen när Europa vann över USA!

Det är samma sak med Viasat Golf kanalen som bara visar gamla tävlingar från LPGA Touren och Europa touren och kanske ibland visar en större tävling som just Solheim Cup!

Damgolf kan man också hålla på att utöva tills man blir 65- 70 år eller!?

Före juluppehållet 2011 på DamTouren, så tog sig 10 av våra svenska damgolfproffs vidare efter att "katten"gått och det är väl mer än vad herrarna lyckats med på Europa,PGA touren någonsin?

Allt handlar om underhållningsvärde, simple as. Damgolf även om vi är bra på det är inte lika roligt att titta på, åtminstone tycker inte majoriteten av golftittarna det själva.
Citera
2012-01-10, 21:55
Medlem
LukeDangerfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Hur kan du vilja spela golf i Jeans, det är ju hur obekvämt som helst ju Ett par riktigt goa kostymbyxor eller ett par GG eller JL är ju fan som att gå klädd i pyjamas

Själv är det John Dalys Loudmouth collection jag använder när jag vill sticka ut lite grann på klubben. Brukar få både de enas och andras blickar efter mig och många härliga kommentarer

Nej fyfan, i favoritjeansen spelar jag alltid som bäst! (OBS! De är hela och rena.)
Jag har också John Daly som referens när jag vill "sticka ut lite" därför brukar jag lira i bar överkropp, barfota, salongsberusad och med en cigg i mungipan.

http://www.youtube.com/watch?v=q6HXfA__e14
Citera
2012-01-10, 21:57
Medlem
LukeDangerfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Nja. Skall man spela lite greenfee så kan det lätt dra iväg. På banorna runt den håla som jag bor i kostar greenfee typ 500-900. Jag tycker det är lite dyrt faktiskt.

Du har en poäng med Greenfeen faktiskt!
Det är jävligt synd att det skall kosta så mycket att ta sig runt och spela andra banor.
Citera
2012-01-11, 05:40
Medlem
Fickludds avatar
Inläggen om etikett påminner mig om en runda jag gick med en vän för några år sedan på Riksten i Tullinge. Vi står på första tee och väntar på att få slå ut. Det är bara vi två i bollen. Bakom första tee är parkeringen och där stannar en bil. Ut kliver en kille i 35-årsåldern, tar raskt på sig bagen och går direkt mot oss.

Väl framme, säger han: - Tjena grabbar. Jag går med er.
Min vän, med militär bakgrund och just fyllda 30 år, pekar med hela handen och säger till honom med myndig stämma: - Nej. Du går och värmer upp!

Han gick direkt!

Rätt kul, tyckte vi.
Citera
2012-01-11, 09:54
Medlem
Kan det vara så att det luktar diskriminering av damgolfen och att herrgolfen har blivit en "grabbsport" där bara grabbarna får bestämma i sandlådan vad som ska sändas i TV( reklam tid kan man också köpa i damgolf tävlingar ) och vad för slags golfutrustning som passar damerna bäst och kanske vill grabbarna också bestämma deras handicap så att de inte känner sig underlägsen om "han" spelar mot en kvinna med lägre handicap och rädslan att få stryk av en kvinna!?
Citera
2012-01-11, 10:08
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drivern
Kan det vara så att det luktar diskriminering av damgolfen och att herrgolfen har blivit en "grabbsport" där bara grabbarna får bestämma i sandlådan vad som ska sändas i TV( reklam tid kan man också köpa i damgolf tävlingar ) och vad för slags golfutrustning som passar damerna bäst och kanske vill grabbarna också bestämma deras handicap så att de inte känner sig underlägsen om "han" spelar mot en kvinna med lägre handicap och rädslan att få stryk av en kvinna!?

Jag vetifan om jag förstår din fråga men det handlar inte om någon diskriminering här inte. Precis som det inte var diskriminering när damhockeyspelare inte tjänade lika mycket som herrarna i Brynäs IF. Dessutom hoppas jag du minns den viktiga detalj att det finns damer som har försökt lyckan i herrarnas tävlingar och misslyckats så jag vet inte riktigt vad du snackar om.

Samtidigt är det ju inte så att LPGA har lite prispengar eller lite reklam, de har så de klarar sig och mycket mer. Faktum är väl egentligen att golfen rent tvtidsmässigt i Sverige och många andra länder delar fan så mycket bättre tiden mellan könen. Jämför med fotboll i Sverige där vi har en av de bästa ligorna för damer i Sverige men herrarna som spelar på jävla korpnivå får mer uppmärksamhet.
Citera
2012-01-11, 14:31
Medlem
Nisse524s avatar
Apropå lite sändningstid i TV för damgolfen. Tidigare hade SVT sändningsrättigheterna men dessa köptes väl 2009 eller 2010 av Viasat. Så nu äger de rättigheterna men sällan visar ngn damgolf.
SVT visade åtminstone en del.
Citera
2012-01-11, 14:40
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
LukeDangerfield skrev

Nej fyfan, i favoritjeansen spelar jag alltid som bäst! (OBS! De är hela och rena.)
Jag har också John Daly som referens när jag vill "sticka ut lite" därför brukar jag lira i bar överkropp, barfota, salongsberusad och med en cigg i mungipan.

http://www.youtube.com/watch?v=q6HXfA__e14

Ha, ha. Hade jag dykt upp till första tee så på min hemmaklubb, så hade dom fått en hjärtattack.

Spelade 18 hål idag. Otroligt bra väder. 11 Januari. Banan blöt, men i väldigt bra skick, med sommargreener. Har aldrig slagit så lång med drivern som idag. Väldigt hög bollbana, men raka slag.

Det får bli 18 hål i morgon också.
Citera
2012-01-11, 15:46
Medlem
Är det någon som pillat på både Scotty Cameron Kombi och Kombi-S? Enligt Titleist ska Kombi-S vara aningen lättare och mindre. På bilderna ser det inte ut som Kombi-S är speciellt mycket mindre utan bara lägre.

Hade riktat in mig på kombi-S men som alla vet är de ju rätt dyra... Hittade nu en begagnad för 1500 som verkar aktuell dock är det en kombi... Började tänka om det verkligen är så stor skillnad?

Värt att notera att jag kanske kan få ut en Kombi-S av min pro 25-35% billigare än butikspris.
Citera
2012-01-11, 16:54
Medlem
Ungoliants avatar
Har nu införskaffat mig en nike VR pro driver samt nike VR pro combo 5-pw, skall även införskaffa mig en wedge samt hybrider och fairwaywoods av samma märke.

Jag måste säga detta. Jag är SJUKT NÖJD, ursäkta bokstaveringen men jag har aldrig varit så här nöjd med någon produkt tidigare. Jag har tidigare endast spelat med cavityklubbor och att få byta till bladklubbor gjorde en otrolig skillnad i pricksäkerhet. Förut kunde jag aldrig sätta en boll inom en radie av 1-2 meter två gånger på raden, nu gör jag det kanske 6-7 bollar i raden och den åttonde slicar lite lätt eller eventuellt går den bara åt helvete. När jag träffar en boll så vet jag direkt vad det är jag gör fel med dessa klubbor, med cavityklubbor är det mycket svårare att veta vad man gör fel just eftersom dom är så förlåtande. 10 stjärnor av 10 möjliga till järnklubborna.

Vad gäller drivern är jag också väldigt nöjd, slår mycket mer konsistent och rakt nu, tyvärr ser jag inte var bollarna landar (kanske dags att skaffa glasögon?). Skall bli ett nöje att gå ut och spela till våren.
Citera
2012-01-11, 17:11
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Ungoliant skrev

Vad gäller drivern är jag också väldigt nöjd, slår mycket mer konsistent och rakt nu, tyvärr ser jag inte var bollarna landar (kanske dags att skaffa glasögon?). Skall bli ett nöje att gå ut och spela till våren.

Jag hade lite av samma problem. Jag tyckte jag såg bra på långt håll, men såg inte vad drivern landade. Skaffade glasögon. Jag fick en fullständig chock. Var det något som jag inte gjorde så var det att se bra på håll. Ser som en falk nu, inga problem att se var drivern landar.
Senast redigerad av E.Merckx 2012-01-11 kl. 17:14.
Citera
2012-01-11, 17:12
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse524
Apropå lite sändningstid i TV för damgolfen. Tidigare hade SVT sändningsrättigheterna men dessa köptes väl 2009 eller 2010 av Viasat. Så nu äger de rättigheterna men sällan visar ngn damgolf.
SVT visade åtminstone en del.

Det visas fortfarande mycket damgolf på viasat, oftast dagen efter spel så sällan blir det live. Men visst kan du se det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in