2014-10-26, 13:41
Medlem
Vad tror ni om de nya TM RSi-järnen? Tycker de verkar riktigt bra.

Genomgång av RSi 1 - 5999;- på Dormy
Genomgång av RSi 2 - 7299;- på Dormy
Tycker dock det är dåligt att setet bara innehåller 5-PW. Är riktigt sugen på RSi 1 då jag har runt 18 i HCP. RSi 1rna verkar vara för bogeyspelare som jag, 2: orna för de något bättre.

När jag ändå skriver ett inlägg, är det någon som testat wedgar köpta från AliExpress? Tänker t.ex. på dessa. De har ju bra recensioner men känns lite väl bra för att vara sant. Styckpris på motsvarande SM-5 på Dormy kostar 1400 kr. Dessa kostar 790 kr för tre wedgar (52,56,60).
Citera
2014-10-26, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jättejenny

Tycker dock det är dåligt att setet bara innehåller 5-PW. Är riktigt sugen på RSi 1 då jag har runt 18 i HCP. RSi 1rna verkar vara för bogeyspelare som jag, 2: orna för de något bättre.

När jag ändå skriver ett inlägg, är det någon som testat wedgar köpta från AliExpress? Tänker t.ex. på dessa. De har ju bra recensioner men känns lite väl bra för att vara sant. Styckpris på motsvarande SM-5 på Dormy kostar 1400 kr. Dessa kostar 790 kr för tre wedgar (52,56,60).

Wedgarna är fejk. Men jag har inte testat dem själv så kan inte uttala mig om ifall dem är bra eller inte. Jag skulle personligen inte kunna spela med dem. I golf så sitter mycket i huvudet så då vill jag ha rejäla grejer som jag vet det inte är något fel på. Men priset är onekligen fantastiskt så om du inte är så noga med ditt golfspel så hade jag nog slagit till.
Citera
2014-10-26, 18:54
Medlem
ToblaTs avatar
Citat:

Hade jag inte köpt nya klubbor förra året så hade jag varit väldigt sugen på RSi 2orna. Kanske inte de vackraste järnen ute på marknaden, men jag tycker inte att de är så fula att jag inte skulle kunna spela med dem. Skulle jag köpa ett sett så skulle jag garanterat lägga till en järn 4a och kanske en 3a med.
Citera
2014-10-26, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToblaT
Hade jag inte köpt nya klubbor förra året så hade jag varit väldigt sugen på RSi 2orna. Kanske inte de vackraste järnen ute på marknaden, men jag tycker inte att de är så fula att jag inte skulle kunna spela med dem. Skulle jag köpa ett sett så skulle jag garanterat lägga till en järn 4a och kanske en 3a med.
Jasså, 2orna alltså. Frågan är om man skulle slå till på dem istället. Kommer kanske ha klubborna i uppemot 5 år och känns som det går rätt bra just nu. Skulle gissa på att jag kommer gå från 18 till 14 nästa år.
Ska man räkna med en tusenlapp extra per klubba?
Appropå utseendet tycker jag ändå de ser helt ok ut. Gillar att de är i krom men kanske lite väl "spaceig" baksida.
Citera
2014-10-26, 20:19
Medlem
Citat:

Tycker det är oerhört tråkigt att köpa klubbor från TaylorMade nuförtiden. Släpper ju 3-4 nya grejer per säsong vilket gör att värdet på klubborna blir helt värdelöst. Om man som mig, gillar att byta prylar gör det att andrahandsvärdet blir minimalt.
Citera
2014-10-26, 20:40
Medlem
Bara för att jag undrar, varför köpa klubbor nu när säsongen snart är slut?.
Citera
2014-10-26, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Tycker det är oerhört tråkigt att köpa klubbor från TaylorMade nuförtiden. Släpper ju 3-4 nya grejer per säsong vilket gör att värdet på klubborna blir helt värdelöst. Om man som mig, gillar att byta prylar gör det att andrahandsvärdet blir minimalt.
Det har jag inte tänkt på men det är en riktigt bra sak att ta med i beräkningarna.
Har sneglat lite mot Titleist AP1 714. Vet inte hur gamla de är eller hur ofta Titleist släpper nytt men det känns som om alla märken släpper nya saker minst 1 gång per år.

Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Nästa säsongs klubbor kommer nu. Finns väl egentligen ingen anledning för mig att köpa innan februari/mars men är så sugen på golf nu att jag måste göra nåt för att dämpa hungern. Kanske är bäst att lugna sig och vänta tills efter nyår.
Citera
2014-10-27, 00:09
Medlem
Citat:
Det har jag inte tänkt på men det är en riktigt bra sak att ta med i beräkningarna.
Har sneglat lite mot Titleist AP1 714. Vet inte hur gamla de är eller hur ofta Titleist släpper nytt men det känns som om alla märken släpper nya saker minst 1 gång per år.

Nästa säsongs klubbor kommer nu. Finns väl egentligen ingen anledning för mig att köpa innan februari/mars men är så sugen på golf nu att jag måste göra nåt för att dämpa hungern. Kanske är bäst att lugna sig och vänta tills efter nyår.

Titleist släpper nya järn vartannat år och nya träklubbor vartannat år. Till nästa säsong blir det 915's träklubbor som är nya och årets 714 järn är fortfarande aktuella.
Citera
2014-10-27, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten

Ganska skönt att ha allt klart inför nästa säsong, sen är det väl många av oss som sticker utomlands en sväng för att dämpa suget efter golf nu under vintern. Jag kommer åka och prova lite grejer i November när allt nytt kommit och köpa det jag ska för att ha tid att slå in allt i lugn och ro i vinter.
Citera
2014-10-27, 11:51
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
bjebbosten skrev

Jag översvingen en hel del och därför får jag reverse spine, har vetat om det rätt länge och försökt att fixa det. Försöker jag flytta vikten till högerfoten får jag en sway. Jag tror problemet försvinner om jag får bort översvingen, jag hade mycket mindre/noll reverse spine före jag översvingade.

Ska testa ditt tips, tack.

Alla får ju lite sway när man vrider upp, man får försöka hålla emot med högerfoten så mycket man kan, jag försöker borra ner insidan i högerfoten i marken, Ben Hogan hade ju till och med en extra spik i skon på på insidan av högerfoten. Reverse spine förändrar vinkeln på tilten och förstör hela svingen, stor risk att man får problem men ryggen också. Väldigt bra också om man kan starta svingen "down up".

Edit: Ben Hogan hade till och med en extra rad spikar på högerskon skall det vara.
Senast redigerad av E.Merckx 2014-10-27 kl. 11:56.
Citera
2014-10-31, 23:10
Medlem
Citat:

Det är SM-4 wedgarna som reas ut på Alienexpress, alltså inte SM-5, Titleist nyaste. Ja Dormy säljer SM-5 wedgarna och inte SM-4 wedgarna. SM-5 är nuvarande modell och det är ingen rea på den modellen. Såg nu att det var kopior . Ja köper man produkter som reas ut så hade SM-4 wedgarna legat på åtminstone 5-700 styck.
Senast redigerad av kavalen2 2014-10-31 kl. 23:16.
Citera
2014-11-01, 11:57
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Alla får ju lite sway när man vrider upp, man får försöka hålla emot med högerfoten så mycket man kan, jag försöker borra ner insidan i högerfoten i marken, Ben Hogan hade ju till och med en extra spik i skon på på insidan av högerfoten. Reverse spine förändrar vinkeln på tilten och förstör hela svingen, stor risk att man får problem men ryggen också. Väldigt bra också om man kan starta svingen "down up".

Edit: Ben Hogan hade till och med en extra rad spikar på högerskon skall det vara.

Nja, faktum är ju snarare att spelare med dålig teknik eller rörlighet lider av en sway. Att ladda in i högersidan som de bästa spelarna gör är långt i från en sway.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in