2012-05-11, 19:35
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Äger en 62* wedge själv och kan säga att det inte är speciellt stor skillnad mellan en 60 och 62 i alla fall. Jag skulle inte klara mig utan min 60 gradare... Den har räddat mig ur många knepiga lägen men jag förstår att den kan vara lite svårslagen om man har lite halvtaskig teknik(jag har inte strålande teknik men det blir inte allt för många räcerbollar över green). Tyvärr är min far (25hcpare) en gud med 60 gradaren som han fick av mig i present, holkar i snitt en chipp/lobb per runda känns det som... Rätt jobbigt i matchspel kan jag erkänna!

När jag läser den textennlåter det som att du har en wedge på 60 OCH en på 62?
Citera
2012-05-11, 20:04
Medlem
Dannybois avatar
Jag har köpt upp mig på en 17 graders hybrid inför den här säsongen.
Aldrig haft en sån tidigare och kände att jag behövde nåt för dom långa andra-slagen, eftersom min spoon inte funkar nåt vidare.
Har fan jag än gör när jag står på rangen så lyckas jag inte få några bra träffar. Det kan gå snett åt höger, snett åt vänster, rakt upp eller alldeles över grästuvorna. Men fan att det går rakt och särskilt långt.

Tacksam för tips på vad man generellt ska tänka på när man slår en hybrid.
Citera
2012-05-11, 20:10
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannyboi
Aldrig haft en sån tidigare och kände att jag behövde nåt för dom långa andra-slagen, eftersom min spoon inte funkar nåt vidare.
Har fan jag än gör när jag står på rangen så lyckas jag inte få några bra träffar. Det kan gå snett åt höger, snett åt vänster, rakt upp eller alldeles över grästuvorna. Men fan att det går rakt och särskilt långt.

Svep iväg klubban, "låt klubban göra jobbet"...slå inte som en järnklubba.
Enklaste sättet för din egen skull är att ta en lektion, då får du veta exakt vad du gör för grundfel och du kan träna bort detta i din egen takt.
Citera
2012-05-11, 20:56
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Svep iväg klubban, "låt klubban göra jobbet"...slå inte som en järnklubba.
Enklaste sättet för din egen skull är att ta en lektion, då får du veta exakt vad du gör för grundfel och du kan träna bort detta i din egen takt.

Ja men nej Dr!
Klart man ska slå som en järnklubba!
Citera
2012-05-11, 21:00
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Ja men nej Dr!
Klart man ska slå som en järnklubba!

Min "tränare" sa exakt tvärtom
"Sveeeep iväg klubban"

Nu var han iofs en avdankad tourspelare och 50+...så han kan ha haft fel också
Citera
2012-05-11, 21:37
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Min "tränare" sa exakt tvärtom
"Sveeeep iväg klubban"

Nu var han iofs en avdankad tourspelare och 50+...så han kan ha haft fel också

Finns olika sätt att göra det. Gamla tidens rescue-klubbor var mer som träklubbor som sveper. Men nyare hybrider är lättare just för att de ska slås som järnklubbor.
Citera
2012-05-11, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannyboi

Tog ett tag samt ett antal (fel-)köp innan jag fann mina Hybrider. För mig är / var det skaften som spökade, på tok för mjuka. Hade en konstant vänsterskruv / slice med Reg skaft (*spelar lefty*). Bara ett tips.

/ V, som slår hybrid som ett långt järn.
Citera
2012-05-11, 22:54
Medlem
Ang Players...

Hoppas att tävlingsledningen plockar bort Kevin Na snart, mannen i fråga tar liksom bort allt sug man kan ha för att se på golf

/ V
Citera
2012-05-11, 22:56
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sidhan
Ang Players...

Hoppas att tävlingsledningen plockar bort Kevin Na snart, mannen i fråga tar liksom bort allt sug man kan ha för att se på golf

/ V

Det blir liksom inte roligt när det går så här:
http://www.youtube.com/watch?v=aWTXoNzuk8c
Citera
2012-05-11, 23:34
Medlem
Citat:
Det blir liksom inte roligt när det går så här:
http://www.youtube.com/watch?v=aWTXoNzuk8c

Hehe, nu vill jag väll inte karl något så illa , men det tar liksom energi ur en när man ser honom spela.... dessutom ligger han i delad ledning!!"#¤Q#"!!

/ V
Citera
2012-05-12, 00:08
Medlem
har precis börjat lira nu efter några års avbrott men har för tillfället helt glömt bort hur man räknar poäng!

Har för tillfället 10.1 HCP å lira med en polare som har 36 i handikapp. Mig skiter jag i för det gick åt helvete men min polare kanske sänkte sig.

Hur räknar jag när polaren har 36 i hcp?
Citera
2012-05-12, 00:13
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
har precis börjat lira nu efter några års avbrott men har för tillfället helt glömt bort hur man räknar poäng!

Har för tillfället 10.1 HCP å lira med en polare som har 36 i handikapp. Mig skiter jag i för det gick åt helvete men min polare kanske sänkte sig.

Hur räknar jag när polaren har 36 i hcp?

Han får göra dubbelboogie på alla 18 hål för att få sin 2 poäng eller 36 poäng totalt.
Gör han boogie får han 3 poäng, och gör han par får han 4 poäng.

Kommer han i mål och har skrapat ihop över 36 poäng så kollar du i tabellen och ser hur mycket han har sänkt sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in