2012-01-14, 00:00
Medlem
LukeDangerfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Det som jag är mest fascinerad av är att man kan ställa in loftet på klubban typ +- 1.5 grad. Resten av inställningarna spelar nog ingen roll for mig i alla fall.

Kollade lite på nätet. Risken är väl att om man köper en där så får man en fake. Men det kanske inte spelar så stor roll? En fake för halva priset av originalet kanske funkar lika bra?

Ja, jo. Sant. Det är iofs jävligt sjukt. Och revolutionerande?
Citera
2012-01-14, 00:46
Medlem
Hejsan!

Jag har länge följt denna tråden med stor glädje så nu tänkte även jag ge mig in i hetluften, docj gör jag det med ett rätt tråkigt 1000-meddelande, hoppas ni har överseende :P

Jag hoppas någon kan hjälpa mig med lite tips och funderingar gällande köp av nya järn.
Till att börja med så kan jag säga att jag kommer bla att åka till en välsorterad handlare för att prova och prova och prova...

Jag ligger idag på 12 hcp och gått ner från 25 under förra säsongen och målet är att fortsätta i allafall en bra bit ner på singel under kommande säsongen. Jag spelar idag på Cleveland CG7 Tour med DG S300.

Mina funderingar har legat mycket mot att byta till ett blad ex mp-68/69 men har på senare veckorna börjat fundera och har idag egentligen 3 olika alternativ.

1) spela vidare i allafall någon säsong till med de järnen jag har, dock så trivs jag inte riktigt med dom, huvudsakligen pga skaften skulle jag säga.
2) satsa på blad för utseende och käsnlan av att jag är bättre än vad jag egentligen är :P
3) sista alternativet som har växt mer och mer på senaste. Satsa på klassen något mer förlåtande ex AP2. Även sett ett par nya varianter som lockar utan att egentligen veta så mycket om dom som Cobra AMP och TM Rocketballz.

Tja ni förstår vad jag är ute efter kanske, lite åsikter om mina tankar, och ja självklart om någon har tips på något set som jag ska ta en extra koll på och gärna om någon besitter lite mer inside om bla de ovan nämda seten.

Massa frågor och förhoppningsvis i allafall nåt svar

Och ska tilläggas att jag även kommer att träna både i en grupp med ledare samt egna lektioner under kommande säsong...

Om det påverkar det hela kan jag ju tillägga att jag är 28 bast, lönnfet och en drömmare

MVH
Filip
Citera
2012-01-14, 02:06
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipper69
Hejsan!

Jag har länge följt denna tråden med stor glädje så nu tänkte även jag ge mig in i hetluften, docj gör jag det med ett rätt tråkigt 1000-meddelande, hoppas ni har överseende :P

Jag hoppas någon kan hjälpa mig med lite tips och funderingar gällande köp av nya järn.
Till att börja med så kan jag säga att jag kommer bla att åka till en välsorterad handlare för att prova och prova och prova...

Jag ligger idag på 12 hcp och gått ner från 25 under förra säsongen och målet är att fortsätta i allafall en bra bit ner på singel under kommande säsongen. Jag spelar idag på Cleveland CG7 Tour med DG S300.

Mina funderingar har legat mycket mot att byta till ett blad ex mp-68/69 men har på senare veckorna börjat fundera och har idag egentligen 3 olika alternativ.

1) spela vidare i allafall någon säsong till med de järnen jag har, dock så trivs jag inte riktigt med dom, huvudsakligen pga skaften skulle jag säga.
2) satsa på blad för utseende och käsnlan av att jag är bättre än vad jag egentligen är :P
3) sista alternativet som har växt mer och mer på senaste. Satsa på klassen något mer förlåtande ex AP2. Även sett ett par nya varianter som lockar utan att egentligen veta så mycket om dom som Cobra AMP och TM Rocketballz.

Tja ni förstår vad jag är ute efter kanske, lite åsikter om mina tankar, och ja självklart om någon har tips på något set som jag ska ta en extra koll på och gärna om någon besitter lite mer inside om bla de ovan nämda seten.

Och ska tilläggas att jag även kommer att träna både i en grupp med ledare samt egna lektioner under kommande säsong...

Om det påverkar det hela kan jag ju tillägga att jag är 28 bast, lönnfet och en drömmare

MVH
Filip

En polare åkte till Dormy när han skulle köpa nya klubbor, han sa till säljaren:

- Jag vill att du inte visar mig vilket märke jag slår med när du ger mig klubban, utan vi tar J7 och 5-6 olika märken, sen slår jag x-antal slag tills jag känner att "den här klubban/typen passar just mig och min sving"

Det kan ju vara ett sätt få in själva "känslan och feelingen" när du ska investera.
Citera
2012-01-14, 02:53
Medlem
Ungoliants avatar
Vad tycker ni om att polaragolfbollarna är förbjudna på turneringar, eller att dom rent allmänt anses som fusk?

Själv tycker jag det är BS. Man gör ju skitmycket med klubborna för att man ska kunna spela längre och rakare, exempelvis str8-fit på nikes drivar så varför får man inte ändra dimplarna så att golfbollarna går rakare? Dessutom lär väl proffsen ändå vilja använda vanliga golfbollar då polaragolfbollarna iom sin design inte går att forma bollbanan med så mycket..
Citera
2012-01-14, 12:47
Medlem
Dr_Dollar: Det var ingen dum ide faktiskt, så kan man ju be dom ta klubbor både från blad och lite er förstående för att få en känsla för vad som passar bäst. Tyvärr är man ju rätt så inpräntad med "ska" och reklam.

Tack för tipset!

Nu blir det en halvrunda med hunden i sällskap
Citera
2012-01-14, 12:53
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Hejsan!

Om du vill byta så byt klubbor, så är det. Sen är det ju mycket känsla och så länge du provar så mycket som du kan så kan det väl inte gå fel. Personligen tror jag att bladklubbor inte är något du borde satsa på i detta köp, men det är bara jag. AP2orna är guld värda och det finns många andra liknande klubbor t.ex. AMPen som är liknande. Dessutom skulle jag säga att du borde vänta ett par veckor till. Det är fortfarande ett par nyheter som inte är introducerade, däribland ett järnset från Cobra och jag tror ett ifrån Cleveland. Åtminstones Cobras kommande kan nog passa din nivå ganska väl.
Citera
2012-01-14, 12:55
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ungoliant
Vad tycker ni om att polaragolfbollarna är förbjudna på turneringar, eller att dom rent allmänt anses som fusk?

Själv tycker jag det är BS. Man gör ju skitmycket med klubborna för att man ska kunna spela längre och rakare, exempelvis str8-fit på nikes drivar så varför får man inte ändra dimplarna så att golfbollarna går rakare? Dessutom lär väl proffsen ändå vilja använda vanliga golfbollar då polaragolfbollarna iom sin design inte går att forma bollbanan med så mycket..

Det är som vanligt. Det är för mycket och bevisat "fusk" med polarbollarna. T.ex. Nikes Str8-fit, Titleist och TaylorMades skruvande på klubborna är ju inte det och till en stor del bara skitsnack från försäljare.
Citera
2012-01-14, 13:06
Medlem
Tack så mycket King, det är väl lite ungefär som de tankarna jag går i med.

Då avvaktar jag lite, hade tänkt köpa runt slutet av mars, bör det mesta nytt ha kommit då?
Citera
2012-01-14, 13:36
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
flipper69 skrev

Jag har ju inte givetvis riktigt förstått grejen med bladklubbor. och jag vet inte om alla proffs spelar med bladklubbor. Men jag pratade med en kille i höstas. Jag antar att han är väldigt duktig, han spelade som proffs och hade vunnit flera tävlingar på The European Challenge Tour. Han sa att det viktiga med järnen var längden. Att man hade en sving som gjorde att man exakt visste hur långt man slog med en viss järnklubba varje gång. Han sa att han hade exakt 10m mellan varje klubba, tror jag det var. Han tyckte också att det var synd att man fick ha så lite klubbor i bagen, han ville ha fler järnklubbor så att han kunde få ner avståndet till 5m mellan varje klubba.

Själv har jag TM burner klubbor som jag köpte på nätet i höstas, väldigt nöjd med dom. Men eftersom jag köpte dom nätet så är väl det fake kinaklubbor. Eller kinaklubbor är det ju i vilket fall det stod på paketet att delarna var tillverkade i Kina, men monterade i USA.
Citera
2012-01-14, 13:45
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Ungoliant skrev

Bra reklam?

Jag visste inte att sådana fanns. Var tvungen att läsa lite om dom. Dom har tydligen funnits sedan 70-talet. Det är väl bara på förstaslaget som man har nytta av dem? Det finns en pil på dem som man måste rikta in för att dom skall funka. På amerikanska forum skriver dom att spinnen på dom gör att dom går kortare än vanliga bollar.
Citera
2012-01-14, 16:12
Medlem
Citat:
Hejsan!

MVH
Filip

Nu kanske jag inte är absolut rätt man att ge råd, men ger mej in i leken i alla fall

Hade samma järnset från början ner till singelhcp, kan ärligt säga att jag "saknar" dessa lite ännu idag. Det var ett par Slingshot från Nike, inte alls samma sticka som du lirar, men mer lättspelad klubba får man leta efter.

Har du "tappat" feelingen för klubborna? Annars kan du alltid prova nya grepp / annan stolek / färg etc, få tillbaks suget för stickorna.

Som det skrivits är AP2´an en kanonsticka, den var mitt första val när jag skulle byta men hittade en som jag trots allt slog lite bättre med.

/ V
Citera
2012-01-14, 16:50
Medlem
Största anledningen till att jag inte längre känner för klubborna är nog att jag köpte dom rätt mycket på impuls.
Jag var nere på Dormy outlet och dom hade ett set kvar till kanonpris och allting just då kändes bättre mina gamla Wilson Deep Red II som jag spelade med då.

När jag köpte mina cleveland trodde jag inte att jag skulle plocka upp spelet så mycket igen (haft uppehåll på ca 10 år) utan mest lira lite med polarna och nöjde mig därför med nåt som kändes "bra"...

Utöver det har mitt spel/sving ändrats massivt under året med så det börjar bli dags att bry sig :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in