Har ett
litet problem och tänkte höra med er sving-doktorander här om ni har något tips.
Har spelat golf till och från sen jag var liten (ca 10 år kanske) men gick först i år grönt-kort-kurs. Kursen gick galant osv. och när vi slog på rangen med PRO'n så gick det suveränt. Fina bollträffar som gick rakt (oftast).
Men för ca en vecka sen gick jag ut på rangen och skulle slå ett par hinkar. Tog upp en boll, la den på mattan, slog ett par övningsvingar och allt kändes bra. Men när jag slog ut bollen så halvtoppade jag den och den gick nästan längre höger en rakt. Och det där upprepades tills två hinkar var slut. Vettafan vad som har hänt med svingen
Har aldrig haft något liknande problem. Visst har jag haft dåliga rundor med dåliga slag osv. Men nu får jag inte till
ett enda slag. Ingenting verkar hjälpa. Har provat att ta det lugnt och övningsvinga ett par gånger innan och det känns helt okej, men när jag väl slår så blir det bara skit.... Dom flesta bollar blir toppade och går höger. Även om jag får en hyffsad bollträff går dom höger.
Någon som har någon teori?