2011-06-29, 12:23
Medlem
SteakSauces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipha
Suck och åter suck....

En annan går på andra hållet hela tiden. Sanslöst hur man kan börja på 36 och vara nere så långt redan. F-n vad avis man blir.
Men men snyggt jobbat...

Tackar! och lycka till med din egen golf

Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Beror väl på många faktorer, har du talang och känslan, bra folk omkring dig, bra tränings möjligheter?

Nu är ju KM slagspel och från Vit Tee så allt kan ju hända

Men runt 8-10 i HcP är säkert ingen omöjlighet.

Just det slagspel är de ju, har träningsmöjligheter iom att man är ledig hela juli så blir att nöta närspelet och då främst puttarna.

Har hastigheten i svingen, bollträffen och längd med alla klubborna, det jag behöver jobba på är inspelen, att kunna lägga den vid pin, finns också mycket att jobba på kring green och puttning som jag nämnde innan.
Citera
2011-06-29, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteakSauce
Tackar! och lycka till med din egen golf

Just det slagspel är de ju, har träningsmöjligheter iom att man är ledig hela juli så blir att nöta närspelet och då främst puttarna.

Har hastigheten i svingen, bollträffen och längd med alla klubborna, det jag behöver jobba på är inspelen, att kunna lägga den vid pin, finns också mycket att jobba på kring green och puttning som jag nämnde innan.

Puttning ska jag åka in och träna, blir galen på det. Skit bra känsla runt green när jag chippar men puttarna är katastrofala. Tappar mycket slag där tyvär.
Citera
2011-06-29, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipha
Suck och åter suck....

En annan går på andra hållet hela tiden. Sanslöst hur man kan börja på 36 och vara nere så långt redan. F-n vad avis man blir.
Men men snyggt jobbat...

Jag börja på 36 också iår och är nere på 24 nu, har dock inte hunnit spela så mycket sista tiden : (
Citera
2011-06-29, 15:57
Medlem
Någon som har en bra övning på att träna på att just svinga och inte SLÅ. Har en tendens till att vilja slå på bollen för mycket så jag inte får någon vettig follow-trough. Blundatipset vet jag redan om
Citera
2011-06-29, 16:31
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Någon som har en bra övning på att träna på att just svinga och inte SLÅ. Har en tendens till att vilja slå på bollen för mycket så jag inte får någon vettig follow-trough. Blundatipset vet jag redan om

För att få stabilitet i din sving kan du svinga med headcover på träklubborna eller svinga med två järnklubbor samtidigt så tyngden blir annorlunda.
Citera
2011-06-29, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
För att få stabilitet i din sving kan du svinga med headcover på träklubborna eller svinga med två järnklubbor samtidigt så tyngden blir annorlunda.

Tack för tipset, ska testa!
Citera
2011-06-29, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Nu när du ligger under 18 så får du inte sänka dig på en 9-håls runda...bara så du vet till nästa gång.

Det är väl efter 11 man inte får sänka sig på 9-hål?
Citera
2011-06-29, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranklinMarshal
Det är väl efter 11 man inte får sänka sig på 9-hål?

Jag har för mig det också, 11,5.
Citera
2011-06-30, 00:17
Medlem
Wedgies avatar
Från golf.se

Citat:
För spelare med handicap 11,5 - 36,0 är även 9-hålsrundor handicapgrundande och skall registreras(max 1 per dag). Lägg på 18 poäng på ditt 9-hålsresultat.
Citera
2011-07-01, 18:48
Medlem
fiddeflumms avatar
Hej jag har nu tagit grönt kort och gjort ett uppspel för "Pro" på hemmaklubben. jag behöver nu gå 2st 9håls eller 18håls rundor med en fadder och få minst 18 resp 36 poäng. jag har dock ännu inte fått något golfid och tänkte gå dessa två rundor i helgen. går det att efterregistera rundor eller något liknande så att jag får mitt officiella handikapp på 36.0.
Senast redigerad av fiddeflumm 2011-07-01 kl. 19:07.
Citera
2011-07-01, 18:57
Bannlyst
Fått svar på min fråga.
Senast redigerad av oHZ 2011-07-01 kl. 19:30.
Citera
2011-07-02, 15:09
Medlem
Puckotts avatar
Har ett litet problem och tänkte höra med er sving-doktorander här om ni har något tips.

Har spelat golf till och från sen jag var liten (ca 10 år kanske) men gick först i år grönt-kort-kurs. Kursen gick galant osv. och när vi slog på rangen med PRO'n så gick det suveränt. Fina bollträffar som gick rakt (oftast).
Men för ca en vecka sen gick jag ut på rangen och skulle slå ett par hinkar. Tog upp en boll, la den på mattan, slog ett par övningsvingar och allt kändes bra. Men när jag slog ut bollen så halvtoppade jag den och den gick nästan längre höger en rakt. Och det där upprepades tills två hinkar var slut. Vettafan vad som har hänt med svingen

Har aldrig haft något liknande problem. Visst har jag haft dåliga rundor med dåliga slag osv. Men nu får jag inte till ett enda slag. Ingenting verkar hjälpa. Har provat att ta det lugnt och övningsvinga ett par gånger innan och det känns helt okej, men när jag väl slår så blir det bara skit.... Dom flesta bollar blir toppade och går höger. Även om jag får en hyffsad bollträff går dom höger.

Någon som har någon teori?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in