2011-04-04, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaziOne
Någon som testat någon bana i Göteborgstrakten på sistone? Undrar om dessa är spelbara just nu. Börjar få en enorm golfabstinens

Jag håller med dig. Abstinensen är outhärdlig, är på rangen nästan varje dag.

Tydligen har Albatross 19-27 öppnat: http://www.albatrossgolf.se/
Annars verkar det fortfarande bara vara provisoriska greener som gäller på övriga banor. Får hoppas att det tar fart nu, vädret är ju idag på topp!
Citera
2011-04-04, 17:01
Medlem
LaziOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranklinMarshal
Jag håller med dig. Abstinensen är outhärdlig, är på rangen nästan varje dag.

Tydligen har Albatross 19-27 öppnat: http://www.albatrossgolf.se/
Annars verkar det fortfarande bara vara provisoriska greener som gäller på övriga banor. Får hoppas att det tar fart nu, vädret är ju idag på topp!

Har aldrig riktigt gillat Albatross, men det kanske blir en runda till helgen om vädret tillåter dvs. Synd bara att det är provisoriska greener, hatar verkligen inspel på dessa, då dem alltid är för små.
Citera
2011-04-04, 17:28
Medlem
Man ska ju inte svinga med armarna.. Men hur får man kraft och fart i klubbhuvudet? Ska man i stort sett bara använda kroppen och vinkla upp handlederna?
Citera
2011-04-04, 17:45
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Man ska ju inte svinga med armarna.. Men hur får man kraft och fart i klubbhuvudet? Ska man i stort sett bara använda kroppen och vinkla upp handlederna?

Låt David Leadbetter guida dig;
http://www.youtube.com/watch?v=Mqs62ViWV8g

Ute till höger finns som vanligt avsnitt 2-5
Citera
2011-04-04, 18:36
Medlem
BibbiStorms avatar
Citat:
sök på youtube : Bubba Watson drive slow motion.

Se. Lär. Gör!
Alltså om du vill slå långt och inte jätte rakt så ska du försöka härma det han gör med benen och underkroppen samt överkroppen.
Det är trotsallt i benen all kraft i svingen sitter.
Citera
2011-04-04, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaziOne
Har aldrig riktigt gillat Albatross, men det kanske blir en runda till helgen om vädret tillåter dvs. Synd bara att det är provisoriska greener, hatar verkligen inspel på dessa, då dem alltid är för små.

Enligt deras hemsida är det ordinarie greener, dock bara 8 hål.
Citera
2011-04-04, 21:51
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Är det någon som har koll på hur banorna i och runt Halmstad ser ut? Siktar på att åka till sommarstugan nästa helg för att hinna spela ett par rundor på riktiga greener men är det några banor i området som har öppnat än?
Citera
2011-04-05, 13:51
Medlem
Har funderat på en grej. Läste nyss på golfutveckling.nu att ett bra sätt att lära sig svinga bra är att sluta tänka på tekniken hela tin utan att man mer eller mindre ska gå fram och klippa till bollen så blir man bättre och bättre. Tror jag tänker för mycket. Golf handlar som bekant mycket om det mentala. Någon som har synpunkter på det här?
Citera
2011-04-05, 14:33
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Har funderat på en grej. Läste nyss på golfutveckling.nu att ett bra sätt att lära sig svinga bra är att sluta tänka på tekniken hela tin utan att man mer eller mindre ska gå fram och klippa till bollen så blir man bättre och bättre. Tror jag tänker för mycket. Golf handlar som bekant mycket om det mentala. Någon som har synpunkter på det här?

Att ha "hjärnspöken" är absolut inget nytt, det har nog 99% av alla golfare mer eller mindre haft.
Försök att ha den inställningen att du ska ut i solen och ha skoj med dina kompisar istället, spela om en korv, en glass, en kaffe eller en partävling, scramble...möjligheterna är många för att ni ska kunna ha skoj...istället för att du ska tänka; "om jag drawar den här 3-4 meter blir den perfekt"

Det tänket överlåter vi till King-Nothing
Citera
2011-04-05, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Att ha "hjärnspöken" är absolut inget nytt, det har nog 99% av alla golfare mer eller mindre haft.
Försök att ha den inställningen att du ska ut i solen och ha skoj med dina kompisar istället, spela om en korv, en glass, en kaffe eller en partävling, scramble...möjligheterna är många för att ni ska kunna ha skoj...istället för att du ska tänka; "om jag drawar den här 3-4 meter blir den perfekt"

Det tänket överlåter vi till King-Nothing

Haha ja det är nog sådan inställning man ska ha. Men från och med nu ska jag bara gå fram och klappa till bollen, stå högst 3 sekunder vid bollen Så här i efterhand när jag tänker efter så slog jag världens drömslag när jag slog till den direkt för ett par rundor sen. Man hinner inte bli spännd i kroppen om man slår direkt
Citera
2011-04-05, 19:48
Medlem
Continental Ops avatar
aja då är nya smidda järnen på väg på posten till fyndpris, då får man nåt slags argument att lira mer än 5-10 rundor i år då, kanske ska smälla till med riktigt medlemskap oxå nu när man har banan inom en halvmil
Citera
2011-04-06, 10:57
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:

Det stämmer. Till en viss del. Har du ingen grundsving att "stå på" så kommer resultaten knappast bli direkt bättre - jämfört med vad lite ordentlig träning skulle göra på samma tid. Men samtidigt har du helt rätt, tänk inte för mycket när du ska slå boll. När du har ställt upp dig och siktat in dig så borde högst ta någon sekund innan svingen börjar. 3 sekunder är en otroligt lång tid när allting väl är på plats och oftast så finns det inget annat än en negativ inverkan på slaget därifrån.

Jag har inte riktigt koll på vad du ligger på för nivå men jag kommer ihåg att du diskuterade Natural Golf Swing lite tidigare t.ex. Och dem två går väl hand i hand NGS och bara att lappa till bollen men för mig innebär det en förlust mot vad du KUNDE ha fått istället.

Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
aja då är nya smidda järnen på väg på posten till fyndpris, då får man nåt slags argument att lira mer än 5-10 rundor i år då, kanske ska smälla till med riktigt medlemskap oxå nu när man har banan inom en halvmil

Vad blev det för märke på dem nya klubborna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in