2011-06-27, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AaaBbbCccDdd
Tänkte köpa en puttingmatta och träna med hemma. Men hur bra är dem igentligen? För bollen kan ju inte rulla lika som på riktigt gräs? Är det värt att köpa en iallafall?

Slöseri med pengar så länge du har en vanlig vardagsrumsmatta + kaffekopp hemma.
Citera
2011-06-27, 01:45
Medlem
Topppis avatar
otroligt fint spelat av fredrik! (freddie)

någon som vet hur mkt han vann? hörde att prispotten låg på 6 millar (dollar) men inte hur mkt 1an fick?
Citera
2011-06-27, 09:27
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
otroligt fint spelat av fredrik! (freddie)

någon som vet hur mkt han vann? hörde att prispotten låg på 6 millar (dollar) men inte hur mkt 1an fick?

Fidde spelade hem en hel del:

Fredrik Jacobson $ 1,080,000.00
Citera
2011-06-27, 20:04
Medlem
gifbryarss avatar
Nybörjarfråga angående grönt kort;

Hur lång tid tar det ungefär innan man får ett officiellt handikapp och får fri tillgång till sveriges banor?

Det finns intensivkurser för grönt kort har jag sett, som pågår i en vecka. Ett par timmar / dag som innefattar teori och praktik. Sen när den är avklarad då? Om man har klarat av alla övningar och teoriprov dvs, är det klart då? Eller blir det ytterliga steg man ska klara av innan man får tillstånd att spela vart man vill? Tycker det verkar lite luddigt, komplicerat och oklart. Precis som sporten i sig..
Citera
2011-06-28, 15:55
Medlem
Hej, har två gamla handgjorda klubbor från Edinburgh, Skottland hemma och jag undrar om det är något att sälja kanske eller är det bara skräp? Har letat efter någon sida med antika klubbor men utan framgång.. Ge något tips om vad jag borde göra med klubborna!
Citera
2011-06-28, 16:20
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenskhotdog
Hej, har två gamla handgjorda klubbor från Edinburgh, Skottland hemma och jag undrar om det är något att sälja kanske eller är det bara skräp? Har letat efter någon sida med antika klubbor men utan framgång.. Ge något tips om vad jag borde göra med klubborna!

Kolla med nån äldre pro på en närliggande klubb så kanske han guidar dig rätt.
Förmodligen är dom säkert värda en hel del, men det är iofs bara min gissning.
Citera
2011-06-28, 23:30
Medlem
SteakSauces avatar
Gick idag de första 9 hålen med mina nya Nike VR Pro Combo (stiff), fick 41 och det blev en rejäl sänkning från 18,4 till ?, inte kollat upp än.

Började med en dubbel på en par femma (hade birdie putt ) sen bogey, bogey, bogey, bogey, par, par, birdie, par.

Drivern och Nike järnen var riktigt härliga!, närspelet gick inte lika bra idag.
Kul att testa de nya klubborna var det i alla fall
Citera
2011-06-28, 23:39
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteakSauce
Gick idag de första 9 hålen med mina nya Nike VR Pro Combo (stiff), fick 41 och det blev en rejäl sänkning från 18,4 till ?, inte kollat upp än.

Började med en dubbel på en par femma (hade birdie putt ) sen bogey, bogey, bogey, bogey, par, par, birdie, par.

Drivern och Nike järnen var riktigt härliga!, närspelet gick inte lika bra idag.
Kul att testa de nya klubborna var det i alla fall

Eftersom du gick fem bättre än ditt HcP så bör du sänka dig med 1.0 och ditt nuvarande HcP blir således 17.4

Nu när du ligger under 18 så får du inte sänka dig på en 9-håls runda...bara så du vet till nästa gång.
Citera
2011-06-28, 23:53
Medlem
SteakSauces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Eftersom du gick fem bättre än ditt HcP så bör du sänka dig med 1.0 och ditt nuvarande HcP blir således 17.4

Nu när du ligger under 18 så får du inte sänka dig på en 9-håls runda...bara så du vet till nästa gång.

Aha okej låter bra har inte så mycket koll på allt än men 17.4 låter bra! aha trodde det började gälla vid 10, där hade man fel, tack för infon.

började på 36 i slutet av maj, vad tror du man kan komma ner till innan augusti (då klubbens KM är).
Citera
2011-06-29, 01:01
Medlem
Citat:

började på 36 i slutet av maj, vad tror du man kan komma ner till innan augusti (då klubbens KM är).

Suck och åter suck....

En annan går på andra hållet hela tiden. Sanslöst hur man kan börja på 36 och vara nere så långt redan. F-n vad avis man blir.
Men men snyggt jobbat...
Citera
2011-06-29, 06:14
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Aha okej låter bra har inte så mycket koll på allt än men 17.4 låter bra! aha trodde det började gälla vid 10, där hade man fel, tack för infon.

Beror väl på många faktorer, har du talang och känslan, bra folk omkring dig, bra tränings möjligheter?

Nu är ju KM slagspel och från Vit Tee så allt kan ju hända

Men runt 8-10 i HcP är säkert ingen omöjlighet.
Citera
2011-06-29, 11:59
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Det är när man kommer under 18 som det börjar att bli jobbigt, när man MÅSTE göra par på vissa håö. Ofta är det då folk som sänker sig fort får stora problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in