2012-05-10, 15:17
Medlem
CraigChrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reckie
Riktigt bra firma, de håller bra priser och har bonussystem som ger ytterligare rabatter.

Onlinegolf ligger i södra delarna så försändelserna brukar lämna England raskt, sedan beror det naturligvis på var i landet du bor, det går trots allt med lastbil och Sverige är ett avlångt land.. Beställer du tidigt på en måndag har du det ofast före helgen.

Dag 1: Beställning
Dag 2: Når Hub i Tyskland
Dag 3: Når Malmö
Dag 4: Utdelning eller fortsatt transport inom Sverige i 1-2 dagar.

Tack för infon. Dags att lägga en beställning där nu Får se vad det blir för godis, Återkommer med recension av butiken när jag fått mina prylar om någon är intresserad.
Citera
2012-05-10, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Gillar driverns utseende och stil, även skönt att de har ändrat ljudet. Tyvärr inte lika skön som deras ZL Encore.

Huvudet är inte justerbart därför går det inte att skruva av. Du kan ju alltid smälta av det däremot, du behöver bara en gasolbrännare

Håller med dig till fullo, dock passade inte Cobra's ZL mig lika bra som AMPen.

Skulle du kunna ge något tips på en annan driver, vilken passar medelbra golfare. Satsar på att bli bättre, satsar på att komma under 20 i hcp i sommar (kanske inte medelbra men helt okej i mina mått).
Då gärna en driver med avtagbart klubbhuvud!
Citera
2012-05-10, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larss00n80
http://www.nordicagolf.se/profession...0-satin-9.html

http://www.nordicagolf.se/power-play...-q2-irons.html

Detta blir min beställning, totalt går det på 1770.:- eter studentrabatten . Kan återkomma med en recension om någon vill, tänkte på järnen då.

Citat:
Hoppas inte du köpte n 60 graders wedge!

Citat:
Ursprungligen postat av Bestebror
Ska du ha sköna grepp välj golfprides multicompound, dock är det väldigt individuellt vad man gillar.

Tack för hjälpen grabbar/flickor! uppskattar det verkligen och hoppas på att dem kommer snart så jag kan gå ut och bonka boll.
Citera
2012-05-10, 19:30
Medlem
Citat:
Hoppas inte du köpte n 60 graders wedge!

var det inte i nya GD eller Sv Golf där dom t.o.m rekommenderade en 64gradig wedge? För i stort sett alla spelare dessutom... skulle nog själv inte ha stort behov för en så pass loftad klubba, men det är klart lite "tricky" att skjuta lobbslag även som låg / medelhcpare.

/ V
Citera
2012-05-10, 19:31
Medlem
The Players is on!!

Vem vinner? Ser lite mörkt ut för Tiger just nu iaf...

/ V
Citera
2012-05-10, 23:20
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimpanL
Håller med dig till fullo, dock passade inte Cobra's ZL mig lika bra som AMPen.

Skulle du kunna ge något tips på en annan driver, vilken passar medelbra golfare. Satsar på att bli bättre, satsar på att komma under 20 i hcp i sommar (kanske inte medelbra men helt okej i mina mått).
Då gärna en driver med avtagbart klubbhuvud!

Titleist 910D2.
Citera
2012-05-10, 23:23
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sidhan
var det inte i nya GD eller Sv Golf där dom t.o.m rekommenderade en 64gradig wedge? För i stort sett alla spelare dessutom... skulle nog själv inte ha stort behov för en så pass loftad klubba, men det är klart lite "tricky" att skjuta lobbslag även som låg / medelhcpare.

/ V

Jo den artikeln läste jag i Golf Digest. Men jag kan inte hålla med mindre med vad de skriver. Möjligen om du har usel teknik i dina pitch och chipslag kan en 64 graders vara att diskutera. Men att ha en klubba i bagen bara för att kunna slå ett ufllt slag 45 meter är ingen bra idé.
Citera
2012-05-11, 13:55
Medlem
Citat:
Jo den artikeln läste jag i Golf Digest. Men jag kan inte hålla med mindre med vad de skriver. Möjligen om du har usel teknik i dina pitch och chipslag kan en 64 graders vara att diskutera. Men att ha en klubba i bagen bara för att kunna slå ett ufllt slag 45 meter är ingen bra idé.

håller med, har aldrig kommit över någon så pass loftad klubba ens *lefty* skulle vara kul att testa. Största problemet jag har är dock just "feeling" slagen 40-80m, inte helt ovanligt att det blir en shank av det hela

/ V
Citera
2012-05-11, 13:59
Medlem
Citat:
Titleist 910D2.

Tack, den var jäkligt dyr däremot.

Vad tror du om en Rocket ballz driver annars? Tror du den kan passa en hög handikappare? Vad man läser om den verkar ju bra, men det står ju enbart bra saker om alla drivers känns det som

Ser ut som om att detta klubbhuvudet är avtagbart också, vilket är ett måste för frakten.
Citera
2012-05-11, 16:02
Medlem
Citat:
håller med, har aldrig kommit över någon så pass loftad klubba ens *lefty* skulle vara kul att testa. Största problemet jag har är dock just "feeling" slagen 40-80m, inte helt ovanligt att det blir en shank av det hela

/ V

Äger en 62* wedge själv och kan säga att det inte är speciellt stor skillnad mellan en 60 och 62 i alla fall. Jag skulle inte klara mig utan min 60 gradare... Den har räddat mig ur många knepiga lägen men jag förstår att den kan vara lite svårslagen om man har lite halvtaskig teknik(jag har inte strålande teknik men det blir inte allt för många räcerbollar över green). Tyvärr är min far (25hcpare) en gud med 60 gradaren som han fick av mig i present, holkar i snitt en chipp/lobb per runda känns det som... Rätt jobbigt i matchspel kan jag erkänna!
Citera
2012-05-11, 17:36
Medlem
CraigChrists avatar
Citat:
The Players is on!!

Vem vinner? Ser lite mörkt ut för Tiger just nu iaf...

/ V

För alla som inte har Viasat Golf så streamas The players på pgatour.com
http://www.pgatour.com/livegolf/
Citera
2012-05-11, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CraigChrist
För alla som inte har Viasat Golf så streamas The players på pgatour.com
http://www.pgatour.com/livegolf/
Skulle ge något för att få ha "USA" kommentatorer. Inget fel på svenska men amerikaner är bra på sportsändningar

EDIT: För dom som har Viasat Golf alltså
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in