Citat:
Ursprungligen postat av Wedgie
Jag måste väl säga att jag är för mulligan, då jag utnyttjat ett gäng gånger! Sen skulle det ju vara trevligt att inte behöva det. Men vafan, om man spelar med polarna tycker jag inte att det gör något. Förstår inte riktigt hur den tråden på golf.se kunde bli så jävla lång som den är.

Håller med till fullo. Vid en sällskapsrond med polarna som inte avsedd för sänkning är det fritt fram för pilsnerbollar.
Citat:
Ursprungligen postat av Gottih
Vilken klubba är vanligtvis lättast att slå med? Drivern är inte min bästa vän direkt, så jag funtar på att bara tjacka en Fairway Wood till en början, och tee'a med den. Eller är det lättast att bara grinda sig genom drivern direkt?
Testa att gå en runda med järn-5 som lägsta klubba. För många klubbor skapar enbart problem för nybörjare, bättre att då bygga på när du känner att du behärskar järnen och är redo för nästa steg.
Nu vet jag inte hur dina förutsättningar ser ut men många höghandicapare spelar hålen som att de ska göra par, försöker nå green på två, vilket ofta slutar med svåra bunkerslag och dyl. Tänker de istället att de ska försöka nå green på tre slag så resulterar detta ofta i bra mycket stabilare scorer. Men måste erkänna att det ibland är grymt lockande att plocka fram spoonen på par-5 hål för att försöka nå på två
Var och dunkade iväg lite bollar på rangen tidigare ikväll. Försökte få till ett jämnare och lugnare svingtempo, något som redan efter ett par slag gav resultat. En efter en smet de iväg bollarna med en skön liten draw.