2010-08-20, 18:26
Medlem
mishimas avatar
Har Sverige varit utan medverkande i Ryder Cup någon gång sedan Haeggman var med 1993? Hansson är vår enda chans och någon wild card-plats kan vi väl knappas räkna med. Ryder Cup tycker jag är den roligaste golftävlingen att följa så det vore verkligen tråkigt. .
Citera
2010-08-20, 23:07
Medlem
Gottihs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Har Sverige varit utan medverkande i Ryder Cup någon gång sedan Haeggman var med 1993? Hansson är vår enda chans och någon wild card-plats kan vi väl knappas räkna med. Ryder Cup tycker jag är den roligaste golftävlingen att följa så det vore verkligen tråkigt. .

Vinner Hanson Czech Open så är han helt klart på god väg att spela sig in själv om han även gör en bra tävling nästa vecka. Om inte annat så ligger han väl rätt bra till för ett wildcard så länge han fortsätter lira så bra som han gör nu. Men det är hård konkurrens så att spela sig in själv är ju helt klart att föredra.
Citera
2010-08-20, 23:09
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Tråkigt om vi skulle bli utan svenskar, men jag skulle nog följa med spänning ändå.

Någon som vet hur konkurrensen är på SAS-touren jämfört med för låt och säga, fem år sedan? Hade nämligen tänkt kvala i höst och skulle gärna vilja veta.
Citera
2010-08-21, 07:04
Medlem
Zinkys avatar
Någon som vet ungefär vad det brukar vara för grader på pitching Wedgen som följer med järnsätten.

Tack
Citera
2010-08-21, 07:56
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zinky
Någon som vet ungefär vad det brukar vara för grader på pitching Wedgen som följer med järnsätten.

Tack

46-48 grader.
Så kompletera med en 52:a och kanske en 58:a
Citera
2010-08-21, 10:34
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Tråkigt om vi skulle bli utan svenskar, men jag skulle nog följa med spänning ändå.

Någon som vet hur konkurrensen är på SAS-touren jämfört med för låt och säga, fem år sedan? Hade nämligen tänkt kvala i höst och skulle gärna vilja veta.

Det har dykt upp fler internationella spelare (läs finska, norska och danska) på Nordea Tour nu och jag skulle helt klart säga att konkurrensen har ökat ordentligt. Har bland annat gått caddie åt en polare på kvalet två år i rad och det gäller att skjuta lågt för att ta sig vidare.

Tips är dock att spela ett par tävlingar på Mini-Touren innan kvalet så att du får så många ranking poäng du bara kan få tag på innan det drar igång.
Citera
2010-08-21, 16:47
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Det har dykt upp fler internationella spelare (läs finska, norska och danska) på Nordea Tour nu och jag skulle helt klart säga att konkurrensen har ökat ordentligt. Har bland annat gått caddie åt en polare på kvalet två år i rad och det gäller att skjuta lågt för att ta sig vidare.

Tips är dock att spela ett par tävlingar på Mini-Touren innan kvalet så att du får så många ranking poäng du bara kan få tag på innan det drar igång.

Hur hjälper rankingpoäng vid kvalet?
Citera
2010-08-21, 19:04
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Hur hjälper rankingpoäng vid kvalet?

Chansen att du får en plats blir större. Även om det brukar finnas plats för de flesta med hcp lågt nog, men är man på gränsen till att ha för högt så får du hjälp av rankingpoängen.

Förövrigt så började jag rpecis tänka på en norsk golfspelare som det snackades en jävla massa om för ett par år sedan. Marius Thorp, han var jävlig ung när han blev bästa amatör i The Open 2006 och spåddes då en lysande framtid. Är det någon som har koll på vart fan han tagit vägen nu?
Senast redigerad av KinG-NothinG 2010-08-21 kl. 19:08.
Citera
2010-08-21, 19:12
Medlem
Wedgies avatar
Jävlar i gatan vad det regnade idag på oss på banan. Dagen till ära hade jag dessutom glömt paraplyt hemma, blev till att gå av efter 8:a

Tur att man inte betalade greenfee iallafall (företagstid).
Citera
2010-08-21, 19:41
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Chansen att du får en plats blir större. Även om det brukar finnas plats för de flesta med hcp lågt nog, men är man på gränsen till att ha för högt så får du hjälp av rankingpoängen.

Förövrigt så började jag rpecis tänka på en norsk golfspelare som det snackades en jävla massa om för ett par år sedan. Marius Thorp, han var jävlig ung när han blev bästa amatör i The Open 2006 och spåddes då en lysande framtid. Är det någon som har koll på vart fan han tagit vägen nu?

Ok, tack för infon!

http://www.golfdata.se/guide/Profil_...a.asp?nr=18693

Han har dragit in lite...
Citera
2010-08-22, 22:08
Medlem
Gottihs avatar
Skönt att Peter Hanson knep segen i Tjeckien idag. En bra insats nästa vecka också så ska väl ingen kunna sno hans Ryder Cup plats.
Citera
2010-08-22, 22:31
Medlem
Plastk0tt3s avatar
Golfare hjälp mig med födelsedagspresent!

Jag kan absolut ingenting om golf, min pojkvän fyller 25 år om en månad, och han har senaste året börjat spela mer och mer golf, han spelar ungefär 1-2 ggr i veckan och älskar allt som har med golf att göra..Nu när hans födelsedag börjar komma upp så har jag börjat planera en bra present, självklart vet jag att han skulle älska att få en golf-relaterad present..

Jag har funderat på att köpa en graverad putter, är det en bra present? Är det något ni själva
skulle uppskatta ifall ni fick det? Jag vet att han kommer köpa ett nytt set med golfklubbor iom hans födelsedag, som en present till sig själv. & tänkte då att en lite mer personlig putter kan va kul att få kanske..

Eftersom jag inte vet något om golf, så frågar jag er golfare här, för jag kan inte fråga honom något om golf för då fattar han på en gång.

Så vad tror ni? Har ni annars andra tips? Jag bor i england så om ni har andra tips på vad man kan beställa så får det gärna vara från sidor inom UK, eller svenska sidor som kan leverera till england..

Jag har hittat en engelsk sida som säljer graverade putters för 80 pund, vilket är nästan 1000 spänn. Är det ett ok pris? Verkar inte vara något speciellt märke på den dock & jag har som sagt ingen aning om vad klubbor bör kosta..fan vilken jävla djungel det här med golf är.

Hur som, vad bör jag köpa??
tacksam för alla svar & tips!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in