2011-04-12, 07:53
Medlem
Continental Ops avatar
Jag begriper ärligt talat inte dem som säger att TW inte kommer att komma tillbaka. Visst han kan lessna på skiten och eg finns det ju inga incitament för honom mer än att rada upp mer majorvinster och så och då kommer han att sluta helt. Men om han fortfarande gillar spelet och vill vinna så är det bara en tidsfråga tror jag. Det enda problemet torde vara hans skador, ska han hålla på sikt så måste han göra om till en mindre aggressiv swing men det håller han väl redan på med? I helgen såg han dock inte ut som han tyckte att det var sådär jättekul iofs

Betydligt mindre talangfulla och dedikerade medelålders spelare har helt plötsligt blommat ut och höjt sitt spel ytterligare en nivå alternativt gjort comeback. Varför skulle inte han kunna göra det?
Citera
2011-04-12, 11:56
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Funderar att börja spela golf till sommaren, vad bör jag tänka på, man måste väl ta några sorts kort om jag inte har fel?
Citera
2011-04-12, 12:59
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Funderar att börja spela golf till sommaren, vad bör jag tänka på, man måste väl ta några sorts kort om jag inte har fel?

Grönt kort

Ring och kolla med din närmsta klubb, det brukar vara populärt nu på vårkanten så passa på.
Dormy, om du har det i närheten angående klubbor?
Annars finns alltid blocket.
Citera
2011-04-12, 19:32
Medlem
BOLLFLYKT

Slår riktigt kort med ALLA Klubbor, vet inte vad det beror på. Jag håller inte för hårt kan jag garantera. Det fungerar inte att ta i, inte att svinga för lungt heller. Kan någon komma med tips. Träffar aldrig sweetspott... Får ingen bra höjd på bollen heller, vetifan vad jag ska ta mig till snart Den här säsongen har öppnat som en mardröm. 2 enormt kassa rundor börja jag med..
Citera
2011-04-12, 19:48
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Grönt kort

Ring och kolla med din närmsta klubb, det brukar vara populärt nu på vårkanten så passa på.
Dormy, om du har det i närheten angående klubbor?
Annars finns alltid blocket.

Tack:P Ska snacka med golfklubben imorgon, kommer nog tillbaka med fler frågor angående klubbor.
Citera
2011-04-15, 16:52
Medlem
Ska ut och lira imorn, känns inte alls bra. Gått katastrofalt första 2 rundorna.. Om ni skulle ge mig ett enda bra råd imorgon vad skulle det va? PANIK
Citera
2011-04-15, 17:10
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Ska ut och lira imorn, känns inte alls bra. Gått katastrofalt första 2 rundorna.. Om ni skulle ge mig ett enda bra råd imorgon vad skulle det va? PANIK

Vad är problemet då..?

Missar du bollen, skickar du in dom i skogen, duffar du, toppar bollen?

Jag tror du tänker åt hellvette för mycket, då är det lätt att dessa hjärnspöken sätter käppar i maskineriet
Citera
2011-04-15, 17:14
Medlem
Citat:
Vad är problemet då..?

Missar du bollen, skickar du in dom i skogen, duffar du, toppar bollen?

Jag tror du tänker åt hellvette för mycket, då är det lätt att dessa hjärnspöken sätter käppar i maskineriet

Problemet är att jag slår slice och tittar upp för tidigt hela tiden i stort sett. Kan inte begripa varför ingenting fungerar just nu.
Citera
2011-04-15, 17:17
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Problemet är att jag slår slice och tittar upp för tidigt hela tiden i stort sett. Kan inte begripa varför ingenting fungerar just nu.

Har du 3-400:- du kan lägga på en 40 minuters lektion så ska du se att du kommer få bra med tips.
Citera
2011-04-15, 17:26
Medlem
Citat:
Har du 3-400:- du kan lägga på en 40 minuters lektion så ska du se att du kommer få bra med tips.

Får nog ta och göra det, katastrof just nu ...
Citera
2011-04-15, 17:31
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Får nog ta och göra det, katastrof just nu ...

Eller, den "snåla metoden"
Gå fram till den bäste du ser på rangen och fråga helt sonika;

- Tjena, har du lust att ge mig några tips?
Citera
2011-04-15, 17:34
Medlem
Citat:
Eller, den "snåla metoden"
Gå fram till den bäste du ser på rangen och fråga helt sonika;

- Tjena, har du lust att ge mig några tips?

Haha ja precis Men stämmer det att man ska svinga inifrån och ut? Det gör inte jag, tycker det känns så jävla konstigt när man gör så. Men jag vet ju att det är därför jag slicar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in