Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Kan inte mer än hålla med, fullkomligt älskar den klubban. Cobra, Nike och Callaway med sina jävla fyrakantiga och jävliga designs kan ju slänga sig i väggen, klassisk look och en ultimat klubba.
Jag misstänker att du har koll på att det finns så många olika definitioner på skaft och liknande att ett x-stiff i ett märke kan motsvara de egenskaper som ett vanligt stiff skaft har i ett annat märke. Jag menar bara att det kanske är så att Aldilas Nv-75 som du själv säger kan vara i den mjukare delen av skalan. Ett vanligt problem när man beställer från vissa hemsidor (Dormy t.ex.) är att du får det sämsta/billigaste skaftet de kan få händerna på så att de tjänar så mycket som möjligt.
Yes, fostrat av många timmar/dagars läsande på golfwrx, BSG och Tourspec
Vet inte CPM på just det skaftet jag har, men jag gissar att det, som sagt, ligger ganska lågt på skalan. Dock så känns mitt voodoo hybrid-skaft i stiff som ett stiff "ska" kännas. Dvs det passar mig bra! Gissar att det skiljer sig mellan deras egna serier till och med. RIP-skaftet ska ju vara styft av bara den t.ex.
Detta är inget made-for som sätts i OEM-klubbor. Där, som du säger, är skaften inte alls lika bra som ett riktigt eftermarknadsskaft även fast det kan ha samma namn. Sen överdriver OEM-tillverkarna både loft och styvhet i t.ex. sina drivers för att gubbarna tror sig behöva, med sin 85 mph sving, ett stiff-skaft och 9.5* när de i verkligheten får en klubba med ett generöst R-flex och 11.5* i loft...
Tror dock inte det är Dormys fel, utan det är ett vedertaget problem när man köper klubbor off the rack. Inte så att klubbmakarna vill skänka iväg ett skaft för 2500 kr med sin driver för 3000 kr. Därav de nervattnade modellerna som sätts i. Finns ju alltid möjlighet att mot lite mer pengar uppgradera skaftet.
Uääh, blev lite långt och osammanhängade kanske. Men orkar inte korrekturläsa och ändra.