2010-08-19, 11:14
Medlem
Emobunnys avatar
Min nya driver btw. Helt underbar, rekommenderas!

http://a.imageshack.us/img231/4959/dsc00519xx.jpg
http://a.imageshack.us/img829/9190/dsc00521v.jpg
Citera
2010-08-19, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wedgie
Filmade lite igår med iphone-appen Swingreader. Riktigt bra faktiskt, rekommenderas varmt! Finns en gratisvariant och en betalvariant, vet ej skillnaden. Om polaren kan skicka filmerna kan jag lägga upp här.

Den applikationen va ju faktiskt rätt bra. Den ska vi ut och filma med i helgen. =) Tack för tipset. Skillnaden på gratis- och betalversionen ser ut att vara onlinefunktionen..
Citera
2010-08-19, 11:30
Medlem
Emobunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.whatever
Den applikationen va ju faktiskt rätt bra. Den ska vi ut och filma med i helgen. =) Tack för tipset. Skillnaden på gratis- och betalversionen ser ut att vara onlinefunktionen..

Håller med, ska testas ikväll!
Citera
2010-08-19, 11:35
Medlem
Emobunnys avatar
Förresten, Greppen som Dustin Johnson spelade med uner PGA-Mästerskapen. Nytt golfpride ruskigt sköna. Min padre har satt på de på sina träklubbor, Det blir verkligen en ny definition av grepp. Regndroppar fastnar heller inte och du kan slå greppen mot benet så faller vattnet av.

http://www.golfpride.com/Grips/Defau...&grip=tourwrap
Citera
2010-08-19, 12:44
Medlem
Wedgies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emobunny
Hur hårt svingar du? X-stiff "behöver" du om du svingar över 110-120 MPH under det så tjänar du mycket längd och kontroll på att ha stiff.

108 - 113 mph med drivern. Har X i den efter utprovning på Easy Swing i höstas. Tror dessutom stiffen i det skaftet jag fick i spoonen är på den mjukare delen av skalan (aldila NV-75). Men får se hur den känns, ska lira lite med den innan jag byter. Tror dessutom jag laddar skaftet rätt bra också i starten av nedsvingen.

Kan slänga upp ett par bilder på spoonen ikväll, fotade igår men har inte med mig kameran.
Citera
2010-08-19, 15:03
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emobunny
Min nya driver btw. Helt underbar, rekommenderas!

http://a.imageshack.us/img231/4959/dsc00519xx.jpg
http://a.imageshack.us/img829/9190/dsc00521v.jpg

Kan inte mer än hålla med, fullkomligt älskar den klubban. Cobra, Nike och Callaway med sina jävla fyrakantiga och jävliga designs kan ju slänga sig i väggen, klassisk look och en ultimat klubba.

Citat:
Ursprungligen postat av Wedgie
108 - 113 mph med drivern. Har X i den efter utprovning på Easy Swing i höstas. Tror dessutom stiffen i det skaftet jag fick i spoonen är på den mjukare delen av skalan (aldila NV-75). Men får se hur den känns, ska lira lite med den innan jag byter. Tror dessutom jag laddar skaftet rätt bra också i starten av nedsvingen.

Kan slänga upp ett par bilder på spoonen ikväll, fotade igår men har inte med mig kameran.

Jag misstänker att du har koll på att det finns så många olika definitioner på skaft och liknande att ett x-stiff i ett märke kan motsvara de egenskaper som ett vanligt stiff skaft har i ett annat märke. Jag menar bara att det kanske är så att Aldilas Nv-75 som du själv säger kan vara i den mjukare delen av skalan. Ett vanligt problem när man beställer från vissa hemsidor (Dormy t.ex.) är att du får det sämsta/billigaste skaftet de kan få händerna på så att de tjänar så mycket som möjligt.
Citera
2010-08-19, 15:31
Medlem
Wedgies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Kan inte mer än hålla med, fullkomligt älskar den klubban. Cobra, Nike och Callaway med sina jävla fyrakantiga och jävliga designs kan ju slänga sig i väggen, klassisk look och en ultimat klubba.

Jag misstänker att du har koll på att det finns så många olika definitioner på skaft och liknande att ett x-stiff i ett märke kan motsvara de egenskaper som ett vanligt stiff skaft har i ett annat märke. Jag menar bara att det kanske är så att Aldilas Nv-75 som du själv säger kan vara i den mjukare delen av skalan. Ett vanligt problem när man beställer från vissa hemsidor (Dormy t.ex.) är att du får det sämsta/billigaste skaftet de kan få händerna på så att de tjänar så mycket som möjligt.

Yes, fostrat av många timmar/dagars läsande på golfwrx, BSG och Tourspec

Vet inte CPM på just det skaftet jag har, men jag gissar att det, som sagt, ligger ganska lågt på skalan. Dock så känns mitt voodoo hybrid-skaft i stiff som ett stiff "ska" kännas. Dvs det passar mig bra! Gissar att det skiljer sig mellan deras egna serier till och med. RIP-skaftet ska ju vara styft av bara den t.ex.
Detta är inget made-for som sätts i OEM-klubbor. Där, som du säger, är skaften inte alls lika bra som ett riktigt eftermarknadsskaft även fast det kan ha samma namn. Sen överdriver OEM-tillverkarna både loft och styvhet i t.ex. sina drivers för att gubbarna tror sig behöva, med sin 85 mph sving, ett stiff-skaft och 9.5* när de i verkligheten får en klubba med ett generöst R-flex och 11.5* i loft...
Tror dock inte det är Dormys fel, utan det är ett vedertaget problem när man köper klubbor off the rack. Inte så att klubbmakarna vill skänka iväg ett skaft för 2500 kr med sin driver för 3000 kr. Därav de nervattnade modellerna som sätts i. Finns ju alltid möjlighet att mot lite mer pengar uppgradera skaftet.

Uääh, blev lite långt och osammanhängade kanske. Men orkar inte korrekturläsa och ändra.
Citera
2010-08-19, 17:12
Medlem
Zinkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gottih
Filmade min sving på ranchen igår. http://www.youtube.com/watch?v=tDw3XnUQ9kU

Är medveten om att det är en kass sving. Har precis börjat och det här är min tredje tur till ranchen någonsin.

Är det någon som möjligtvis känner sig manad att analysera och säga vad jag kan göra bättre? Det är en #3 Wood jag slår med. Den andra bollen är den enda som lämnar marken (flög strax under 180m). De andra två var sorkdödare.

Tack på förhand!

Tror det har med skorna o de fula byxorna!
Citera
2010-08-19, 18:22
Medlem
Laser Mannens avatar
Hur ska man gå till väga när det kommer till att beställa klubbor via nätet? Tex.. Jag som är en och nittio lång, kan jag ta o köpa en likt denna och inte och inte vara rädd för att den kommer vara för kort?
Citera
2010-08-19, 18:44
Medlem
Wedgies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laser Mannen
Hur ska man gå till väga när det kommer till att beställa klubbor via nätet? Tex.. Jag som är en och nittio lång, kan jag ta o köpa en likt denna och inte och inte vara rädd för att den kommer vara för kort?

Det är lugnt!
Citera
2010-08-19, 19:37
Medlem
Dr_Dollars avatar
En debatt som varit uppe på golf.se för ett tag sen om Mulligan på 1:an

Personligen anser jag att det kan vara trevligt med en "andra serve" ...mest bara för att få bollen i spel.
Många anser att man ska lira spelet som det är uppbyggt, och du får bara en chans.

Det har hänt att det kan ligga 8 bollar på 1:a Fairway ibland, och man hör just i baksvingen;

- Hur går det på ranchen grabbar..?

Vad tycker grabbarna om Mulligan på 1:an?
Bra eller anus?
Citera
2010-08-19, 20:18
Medlem
Gottihs avatar
Vilken klubba är vanligtvis lättast att slå med? Drivern är inte min bästa vän direkt, så jag funtar på att bara tjacka en Fairway Wood till en början, och tee'a med den. Eller är det lättast att bara grinda sig genom drivern direkt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in