2010-05-04, 10:44
Medlem
enoutarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wedgie
Eller så blir det som för mig när jag drev som bäst i slutet av förra säsongen, och hade gap- eller sandwedge in till i princip vart enda Par 4, men inte kunde slå dom över huvud taget. Akut fullslagswedgefailure. Alla wedgeslag blev nån konstig toppning där bollen började med att gräva sig ner i marken för att sen rulla kanske 10 meter. Sjukt störigt på så fina drives
Ingen risk, du ska se nivån på mina wedgar . Nej men allvarligt, även om man kan ha stpr failure% på wedgarna tar jag dock 7dagar i veckan en wedge på 90m in till green före 160m+ till flagg.
Citera
2010-05-04, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Varför byter folk så ofta driver?

Jag har mina så länge som möjligt och använder man den kontinuerligt och inte tvivlar så får man in en rutin. Jag kan i princip ta i hur mycket som helst och den går fortfarande rakt, även fast jag slår 220-320 meter med den. Hur resonerar ni kring detta?

Drivern jag hade innan köptes för 11 år sedan. Så jag håller med helt och hållet, men efter 11 år och en klar dykning i kvaliten på mitt spel kändes det inte helt friskt att behålla min gamla Taylor Made bubble 8,5 gradare. Behövde något mer förlåtande helt enkelt.
Citera
2010-05-04, 13:33
Medlem
Wedgies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoutarn
Ingen risk, du ska se nivån på mina wedgar . Nej men allvarligt, även om man kan ha stpr failure% på wedgarna tar jag dock 7dagar i veckan en wedge på 90m in till green före 160m+ till flagg.

Generellt håller jag med dig, men just då gick min j6:a sjukt mycket bättre och säkrare än mina wedgar
Citera
2010-05-04, 15:27
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockacrilli
Drivern jag hade innan köptes för 11 år sedan. Så jag håller med helt och hållet, men efter 11 år och en klar dykning i kvaliten på mitt spel kändes det inte helt friskt att behålla min gamla Taylor Made bubble 8,5 gradare. Behövde något mer förlåtande helt enkelt.

Ibland är det självklart att man måste byta ut sin driver då tekniken gått så pass mycket framåt. Men de som byter driver varje år förstår jag mig inte riktigt på.
Citera
2010-05-04, 15:31
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Jag tror att jag har bollen aningen till höger om mitten på järnklubborna ner till 6:an kanske.. Detta leder dels till att jag slår "ner" på bollen samtidigt som klubbhuvudet fortfarande rör sig inifrån och ut (vilket leder till en någorlunda konstant draw).

Vad har du för hcp om du nu hade haft 10 ifall dina bästa spel gick kryckigt? Själv ligger jag på 7,7 om inte klubben fått för sig att höja mig inför säsongen, spelade på lite lägre när jag var i 17-18-årsåldern men avsaknad av övning har gett avsaknad av färdighet.

Du gamblar väl också om jag inte missminner från pokerforumet? Bor du i Sthlmstrakten kan vi ju köra lite high stakes skin games om inte annat

Är inte det lite riskabelt då du måste ha en nästan konstant sving? Förresten, är inte klubben lite väl öppen för att garantera en draw?

Jag har 2,0 i hcp, har i princip legat på det sen jag var 15 år. Det var tider då man tränade närspel varje dag och kunde sätta två chippar och ett bunkerslag per runda. Aldrig tävlat något?

Jepp, eller gjorde i alla fall. Bor tyvärr inte i stockholmstrakten men hade varit på om jag inte bodde så långt ifrån Skins game är jävligt skoj faktiskt.
Citera
2010-05-04, 15:50
Medlem
dires avatar
Citat:
Är inte det lite riskabelt då du måste ha en nästan konstant sving? Förresten, är inte klubben lite väl öppen för att garantera en draw?

Jag har 2,0 i hcp, har i princip legat på det sen jag var 15 år. Det var tider då man tränade närspel varje dag och kunde sätta två chippar och ett bunkerslag per runda. Aldrig tävlat något?

Jepp, eller gjorde i alla fall. Bor tyvärr inte i stockholmstrakten men hade varit på om jag inte bodde så långt ifrån Skins game är jävligt skoj faktiskt.

Möjligt att jag resonerar fel, det var bara en lite snabbt konstruerad teori. Klart är iallafall att jag slår ner på bollen rätt ordentligt och att jag har någorlunda konstant draw

Jag spelade en del på Bankboken Tour när jag var runt 15 år men aldrig något jätteseriöst. Givet är iallafall att man troligen hittat på en massa krumelurer i sving, uppställning och grepp sedan man gick i juniorträning men som det känts de första rundorna i år kan det bli aktuellt att krypa ner under 7.0 iallafall innan hösten. Vart är du medlem? Själv tillhör jag Haninge GK.
Citera
2010-05-04, 18:18
Medlem
callons avatar
Citat:
Varför byter folk så ofta driver?

Jag har mina så länge som möjligt och använder man den kontinuerligt och inte tvivlar så får man in en rutin. Jag kan i princip ta i hur mycket som helst och den går fortfarande rakt, även fast jag slår 220-320 meter med den. Hur resonerar ni kring detta?

Jag hade en Cobra 370 innan så det är väl inte så konstigt att man vill byta ut en klubba som både var olaglig och som jag knappt kunde träffa bollen med...

Drivers kan jag fatta att folk byter rätt ofta, men hur är det med järnklubbor? Känns som man kan spela med ett set som är bortåt 10-15 år gammalt utan att förlora något. Är det verkligen någon större skillnad på moderna järn och dom som är rätt gamla?
Citera
2010-05-04, 18:47
Medlem
enoutarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av callon
Jag hade en Cobra 370 innan så det är väl inte så konstigt att man vill byta ut en klubba som både var olaglig och som jag knappt kunde träffa bollen med...

Drivers kan jag fatta att folk byter rätt ofta, men hur är det med järnklubbor? Känns som man kan spela med ett set som är bortåt 10-15 år gammalt utan att förlora något. Är det verkligen någon större skillnad på moderna järn och dom som är rätt gamla?

Nu är ju jag absolut ingen expert, men jag kan i och för sig mycket väl tänka mig att klubborna "slits ut" ganska bra på 15 säsonger om du spelar relativt mycket? Wedgar har man ju i varje fall hört att folk "sliter ut"
Citera
2010-05-04, 19:56
Medlem
callons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoutarn
Nu är ju jag absolut ingen expert, men jag kan i och för sig mycket väl tänka mig att klubborna "slits ut" ganska bra på 15 säsonger om du spelar relativt mycket? Wedgar har man ju i varje fall hört att folk "sliter ut"

Antagligen blir dom utslitna, ja. Tänkte mer på hur mycket har egentligen teknologin utvecklats i järnklubborna?
Citera
2010-05-05, 15:52
Medlem
dires avatar
36 poäng idag => första reggade ronden på år och dar. Fanns dock en hel del slag att hämta ute på banan. Hade ett otal birdieputtar under 5 meter men drog i princip alla vänster om kopp av okänd anledning. Den nya Diablo-drivern gick ganska meh på de få hål jag vågade testa. Blir att nöta den på rangen innan jag slussar in den ordenligt. Ingen brådis dock då min järntvåa känns ganska safe atm. Järnspelet är i stort sett felfritt, och inspelen från 150 och in lägger sig sällan om aldrig längre ifrån än 5-6 meter från pinn om inte vinden rör till det. Puttningen går att finslipa även om treputtarna är väldigt sällsynta trots aningen ojämna greener.

Hur mycket lirar ni andra egentligen? Hur går det?
Citera
2010-05-08, 12:22
Medlem
molleees avatar
Tjenare!
För ungefär 5-6 år sedan tog jag grönt kort. Slutade med golfen inte så långt efter det. Men nu har suget kommit tillbaka och jag undrar hur ja ska göra för att få grönt kort igen. Finns det registrerat någonstans att jag har tagit det? Eller måste jag börja om på nytt?
Citera
2010-05-08, 12:53
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Möjligt att jag resonerar fel, det var bara en lite snabbt konstruerad teori. Klart är iallafall att jag slår ner på bollen rätt ordentligt och att jag har någorlunda konstant draw

Jag spelade en del på Bankboken Tour när jag var runt 15 år men aldrig något jätteseriöst. Givet är iallafall att man troligen hittat på en massa krumelurer i sving, uppställning och grepp sedan man gick i juniorträning men som det känts de första rundorna i år kan det bli aktuellt att krypa ner under 7.0 iallafall innan hösten. Vart är du medlem? Själv tillhör jag Haninge GK.

Jag tycker din stans borde resultera i en fade istället. Men det beror väl helt på vad man använder för rotation på klubban.

Okej, alltid kul att tävla lite. Ja, det kan man lugnt säga. Efter varje vinter är det ju en väldig strävan efter att hitta sin normala sving.

Jag är medlem i en klubb i Jönköpingsområdet, vill inte avslöja för mycket. Jag har lirat Haninge GK, tror jag. Det är 36 hål där va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in