2011-07-14, 13:04
Medlem
l0ls avatar
Har tänkt börja spela nu igen efter 5 års uppehåll och har tänkt beställa klubbor från usa, någon har tips på något prisvärt? Är leftare också..
Citera
2011-07-14, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stamko5
Hej, har ett litet problem med mitt utslag när det gäller drivern, 8/10 gånger gör den en fet fade/slice vilket gör att jag måste sikta lite vänster för att vara på säkra sidan, detta problem gäller inte järn klubborna då dom alltid går någolunda rakt, möjligtvis lite lite höger.

Vissa som jag har spelat med tror att jag inte riktigt slår igenom ordentligt, kan det vara ett av problemen? Ska jag be någon av högre kapacitet än min egen titta på min driver sving? Har ni några tips? Är det någon mer som har samma problem?

Är jävligt trött på golf i nuläget.

Kan vara att du har samma problem som jag. Du kommer utifrån och in i svingen.
Sätt ett kvastskaft i armhålorna och svinga. Skaftet skall sitta där hela tiden i svingen, tappar du det så gör du en ögla i svingen och du kommer utifrån och in.
Citera
2011-07-14, 14:45
Medlem
Vart går gränsen för att man bara kan sänka sig på tävling? Finns den ens kvar?

Hade en ganska annorlunda runda i tisdags. Blåste som faen, hade +7 ut och -2 in. Haha. 37 poäng bidde det, har ett HCP på 4,5 därav min fråga.
Citera
2011-07-14, 16:42
Medlem
Cheiross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svalle
Vart går gränsen för att man bara kan sänka sig på tävling? Finns den ens kvar?

Hade en ganska annorlunda runda i tisdags. Blåste som faen, hade +7 ut och -2 in. Haha. 37 poäng bidde det, har ett HCP på 4,5 därav min fråga.

Ja ibland fattar man inte vad som händer under vissa rundor, he he.

Visst finns gränsen kvar och ligger på just 4,5: ingen sänkning för dig alltså.

Jag har för övrigt precis samma HCP: spelar nog på en lite bättre nivå än så men eftersom jag inte tävlar aktivt så får jag bli kvar där jag är. Lite trist men så är det.
Citera
2011-07-14, 17:40
Medlem
Bobbo.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l0l
Har tänkt börja spela nu igen efter 5 års uppehåll och har tänkt beställa klubbor från usa, någon har tips på något prisvärt? Är leftare också..

Bättre och beställa från UK så att du slipper tullavgifter och dyr frakt.
Citera
2011-07-14, 18:59
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbo.
Bättre och beställa från UK så att du slipper tullavgifter och dyr frakt.

Definitivt. Jag har beställt bland annat custom från UK (Londonderry) i två omgångar under våren och de sätts ihop i USA men min handlare tar hand om det administrativa. Betalat ungefär 60% av priset på järnen jmf med Dormy med reservation før att Dormy skulle tagit extra før custom, då blir skillnaden ännu større.

Custom tar tre veckor extra, standard - som de har hemma - är hos kunden på fem dagar.

Frakten kostade £20 med Parcelforce (Schenker Sverige), inga andra omkostnader tillkom.
Citera
2011-07-14, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheiros
Ja ibland fattar man inte vad som händer under vissa rundor, he he.

Visst finns gränsen kvar och ligger på just 4,5: ingen sänkning för dig alltså.

Jag har för övrigt precis samma HCP: spelar nog på en lite bättre nivå än så men eftersom jag inte tävlar aktivt så får jag bli kvar där jag är. Lite trist men så är det.

Har legat o pendlat mellan 4 och 5 i dryga 12 år nu :P Så lite surt att när man väl får 37 poäng så blir det ingen sänkning. Men sista nio spelade jag drömgolf så jag vet att jag kan
Citera
2011-07-16, 19:57
Medlem
Dr_Dollars avatar
Lirade en två-manna scramble tävling idag med en polare som har 16 i HcP.
Vi sköt +2 regnet med 2 birdies = inte alls godkänt enligt mig

Scramble är skoj...men personligen föredrar jag Irish Greensome om man ska lira par-tävlingar.
Citera
2011-07-16, 20:19
Medlem
2kgbenfritts avatar
Jag va på banan idag och slog första bollen lite snett så slog en så kallad provisorisk boll. Den provisoriska bollen sköt jag åt helvete så. Kunde jag då ha glömt den första provisoriska bollen och slagit en ny? Eller måste jag typ plikta den första provisoriska bollen? Hoppas ni förstår vad jag menar, mvh
Citera
2011-07-16, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2kgbenfritt
Jag va på banan idag och slog första bollen lite snett så slog en så kallad provisorisk boll. Den provisoriska bollen sköt jag åt helvete så. Kunde jag då ha glömt den första provisoriska bollen och slagit en ny? Eller måste jag typ plikta den första provisoriska bollen? Hoppas ni förstår vad jag menar, mvh

Du måste räkna med den första provisoriska också. Ditt tredje utslag (din andra provisoriska) är ditt femte slag såvida du inte hitta första bollen då.
Citera
2011-07-16, 20:56
Medlem
2kgbenfritts avatar
Okej, tackar!
Citera
2011-07-16, 21:30
Medlem
Crackhoees avatar
Hejsan!

Jag undrar vad det är som skiljer amatörer och proffs? Varför personer som lyckats kvala in i en major inte är proffs då en amatör tydligen inte kan vinna några pengar på en tävling. Skulle ju kännas ganska surt om man vann en fet check på ett antal miljoner men som delas ut till sina konkurrenter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in