2009-05-09, 15:15
Medlem
Beroys avatar
Fråga om grönt kort och klubbmedlemskap

Hej
Jag tog ett grönt kort 2003 och var då medlem på en närbelägen golfklubb. Tappade intresset ganska snabbt och spelade aldrig ner mitt HCP avslutade även medlemskapet. Tog heller aldrig det vita kortet.
Har nu fått upp intresset igen och tänkte skaffa medlemskap i en brevlådeklubb och spela lite i sommar.
Kommer detta funka då jag bara har grönt kort? Är det bara att skaffa medlemskap i brevlådeklubben, betala greenfee och slå ut? Eller måste jag gå någon kurs för att få HCP under 36? Har även hört att man måste gå caddierundor och att man måste vara medlem på just den banan för att få göra det. Tycker allt är väldigt invecklat. Kan någon förklara?
Tack!
Citera
2009-05-09, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beroy
Hej
Jag tog ett grönt kort 2003 och var då medlem på en närbelägen golfklubb. Tappade intresset ganska snabbt och spelade aldrig ner mitt HCP avslutade även medlemskapet. Tog heller aldrig det vita kortet.
Har nu fått upp intresset igen och tänkte skaffa medlemskap i en brevlådeklubb och spela lite i sommar.
Kommer detta funka då jag bara har grönt kort? Är det bara att skaffa medlemskap i brevlådeklubben, betala greenfee och slå ut? Eller måste jag gå någon kurs för att få HCP under 36? Har även hört att man måste gå caddierundor och att man måste vara medlem på just den banan för att få göra det. Tycker allt är väldigt invecklat. Kan någon förklara?
Tack!

Ska inte säga att det här är 100% rätt svar men eftersom jag har jobbat i golfreception och golfshop så ska jag säga det jag tror är rätt.

Du måste nog gå kurser för att få ner dig till 36 eftersom sen 2003 har säkert systemet gjorts om 2-3 gånger. Så jag tror inte det där gäller över huvudtaget.

TPC Sawgrass: Går bra för Stenson för en gångs skull. Synd att han precis plockade i en tråkig bogey. Men ligger fortfarande 2a. Hoppas han håller i och spelar grymt imorgon.
Citera
2009-05-10, 13:10
Medlem
Hallå tänkte debutera i golftråden nu när säsongen är igång!.

Jag spelar på 22.2 i HCP då jag är riktigt ojämn i mitt spel. Svingar för fort och tar i på utslagen så det blir ofta slice på dom då kroppen inte hinner med.

Spelar på nike klubbor,

Drivern är förraårets modell(?)
http://www.austads.com/austads/asset...OHIELIFHCN.jpg

även järnsettet är av märket Nike.

Undrar om Fbs golfelit har lite tips på hur jag kan få ordning på Utslagen men även järnslagen? då jag gärna vill kunna bli en jämnare golfspelare.

sen undrar fall ni har några tips på en rolig och bra golfbana i Södermanland/östergötland? då jag tänkte åka iväg och spela på en annan bana i veckan som present till gubben
Senast redigerad av lostalongtheway 2009-05-10 kl. 13:33.
Citera
2009-05-10, 22:17
Medlem
galts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lostalongtheway
Hallå tänkte debutera i golftråden nu när säsongen är igång!.

Jag spelar på 22.2 i HCP då jag är riktigt ojämn i mitt spel. Svingar för fort och tar i på utslagen så det blir ofta slice på dom då kroppen inte hinner med.

Spelar på nike klubbor,

Drivern är förraårets modell(?)
http://www.austads.com/austads/asset...OHIELIFHCN.jpg

även järnsettet är av märket Nike.

Undrar om Fbs golfelit har lite tips på hur jag kan få ordning på Utslagen men även järnslagen? då jag gärna vill kunna bli en jämnare golfspelare.

sen undrar fall ni har några tips på en rolig och bra golfbana i Södermanland/östergötland? då jag tänkte åka iväg och spela på en annan bana i veckan som present till gubben

Hitta ett bra tempo. Tidigare hade jag en slicetendens, men har bytt till ett starkare grepp, längre ut mot fingrarna, kombinerat med ett lugnare tempo slår jag draw. Det jag har problem med nu är längre järn, vill för mkt med dessa.

Jävligt underhållande med Players nu... Hoppas Stenson tar detta.
Citera
2009-05-10, 22:35
Medlem
SweTechs avatar
OT om streaming raderat,
kingolep får en tillsägelse

https://www.flashback.org/showthread.php?t=894605

//Moderator
Citera
2009-05-11, 01:23
Medlem
Wow... idag vann en svensk 'Players Championship' och dessutom en klubba pengar.
Hur trött blir man inte över dessa semestersvingare och alla möjliga champinship de måste prestera varje säsong.
Idrott - Nej!
Prestation - Jodå...
Intressant - Inte ett dugg ur ett idrottsligt perspektiv.

Jag hör R.Gustavssons raljerande i öronen varje gång jag läser eller hör något som handlar om golf.
Citera
2009-05-11, 15:17
Medlem
Ace Venturas avatar
GRYMT snyggt jobbat av Stenson!!

Det var så jäkla spännande på slutet att jag var tvungen att blunda när han slog ut på de två sista hålen!! Ffa på det 17:e som bara var en löjligt liten green-ö mitt i en sjö. Ruskigt nervdaller där från publiken (dvs min) sida - men Henrik var stencool och prickade rätt hela tiden. Dessutom puttade han såååå stabilt. Sen för att det är lite fjolligt att safe:a ut slagen med en spoon på slutet må väl så vara. Det är vinsten som räknas.

Citat:
Ursprungligen postat av catami
Wow... idag vann en svensk 'Players Championship' och dessutom en klubba pengar.
Hur trött blir man inte över dessa semestersvingare och alla möjliga champinship de måste prestera varje säsong.
Idrott - Nej!
Prestation - Jodå...
Intressant - Inte ett dugg ur ett idrottsligt perspektiv.

Jag hör R.Gustavssons raljerande i öronen varje gång jag läser eller hör något som handlar om golf.

Alla fel med ett enda inlägg. Grattis!
Citera
2009-05-11, 21:02
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lostalongtheway

Jag har spelat Katrineholm och Bråviken som båda är utmärkta. Dock så anses Åtvidaberg vara nåt alldeles särskilt i östergötland
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
GRYMT snyggt jobbat av Stenson!!

Det var så jäkla spännande på slutet att jag var tvungen att blunda när han slog ut på de två sista hålen!! Ffa på det 17:e som bara var en löjligt liten green-ö mitt i en sjö. Ruskigt nervdaller där från publiken (dvs min) sida - men Henrik var stencool och prickade rätt hela tiden. Dessutom puttade han såååå stabilt. Sen för att det är lite fjolligt att safe:a ut slagen med en spoon på slutet må väl så vara. Det är vinsten som räknas.

)
Det är aldrig fel att köra safe. Kuken visar man på green när man sätter dem i bakväggen, allt inom tre meter. Ute på banan är det bara precision som gäller. Glöm aldrig Van De Velde, fan vilken dum jävel alltså, världens finaste golftävling, bara slå ut med järn som gäller
Citera
2009-05-11, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
Jag har spelat Katrineholm och Bråviken som båda är utmärkta. Dock så anses Åtvidaberg vara nåt alldeles särskilt i östergötland

Det är aldrig fel att köra safe. Kuken visar man på green när man sätter dem i bakväggen, allt inom tre meter. Ute på banan är det bara precision som gäller. Glöm aldrig Van De Velde, fan vilken dum jävel alltså, världens finaste golftävling, bara slå ut med järn som gäller

japp dem två banorna har jag med spelat på riktigt fina båda två. Okej åtvidaberg har jag inte spelat på vad jag kommer ihåg, får bli en tripp dit i sommar om man får tid över.

HAHAHHA fyfan såg nyss en video på Van De Velde då han tappade vinsten! fyfan. vad tänkte han med? varför inte bara köra safe hela vägen? stackars jävel men han får skylla sig själv med fan
Citera
2009-05-12, 11:48
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
...Det är aldrig fel att köra safe. Kuken visar man på green när man sätter dem i bakväggen, allt inom tre meter. Ute på banan är det bara precision som gäller. Glöm aldrig Van De Velde, fan vilken dum jävel alltså, världens finaste golftävling, bara slå ut med järn som gäller
Ja jäklar. Såg det direkt på TVn. Trodde inte mina ögon då och gör det fortfarande inte. http://www.youtube.com/watch?v=1dR1pkCGY80 Han behövde väl bara håla i på typ 6 slag för att vinna allt på det 18:e hålet som var ett par 4. Då startar han med en på tok för lång drive. Sen drar han bollen rakt in i läktaren för att sen toppa det hela med att slå nästa slag rakt ner i vattnet. Ha ha! Grymt!
Citera
2009-05-12, 17:20
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Ja jäklar. Såg det direkt på TVn. Trodde inte mina ögon då och gör det fortfarande inte. http://www.youtube.com/watch?v=1dR1pkCGY80 Han behövde väl bara håla i på typ 6 slag för att vinna allt på det 18:e hålet som var ett par 4. Då startar han med en på tok för lång drive. Sen drar han bollen rakt in i läktaren för att sen toppa det hela med att slå nästa slag rakt ner i vattnet. Ha ha! Grymt!

Detta med Van der Velde, jag hävdar att det ligger minst lika mycket ansvar på hans Caddie för den förlusten som han själv.
Caddien skulle ha knäckt hans Drive över knäet, stirrat han rakt in i ögonen och sagt;
- Nu slår du en J6 ut, sen gör vi en dubbel boogie, tar hem segern, sen tar vi en kall bira i baren!
Citera
2009-05-12, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Detta med Van der Velde, jag hävdar att det ligger minst lika mycket ansvar på hans Caddie för den förlusten som han själv.
Caddien skulle ha knäckt hans Drive över knäet, stirrat han rakt in i ögonen och sagt;
- Nu slår du en J6 ut, sen gör vi en dubbel boogie, tar hem segern, sen tar vi en kall bira i baren!

HAHHA , det vore underbart roligt att se en caddie ta sin spelares driver och knäcka på mitten, kan se det farmför mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in