2016-03-22, 00:09
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Det är synd om flickor som är tonåringar i dag i städerna. De kan inte åka in till stan som vi kunde. Nu måste de ha manligt sällskap för att inte bli antastade. Och blir de antastade blir de ifrågasatta som lögnare av polisen när de anmäler saken. Fy f-n för svenska feminister.

Ännu bättre blir det.

Vill någon slå vad om hur lång tid det tar innan "feministerna" medger att det visst var skillnad på män och män, och att de vill ha den svenske mannen tillbaka?

Och har det i så fall redan hunnit gå för långt?
Citera
2016-03-22, 00:12
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Ännu bättre blir det.

Vill någon slå vad om hur lång tid det tar innan "feministerna" medger att det visst var skillnad på män och män, och att de vill ha den svenske mannen tillbaka?

Och har det i så fall redan hunnit gå för långt?

Hur var den svenska mannen innan feminismen fördärvade honom? Och när blev han fördärvad?
Citera
2016-03-22, 00:32
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Hur var den svenska mannen innan feminismen fördärvade honom? Och när blev han fördärvad?

En halv helhet, den ena halvan av kanske världens mest framgångsrika enhet.

Tills det blev ett skällsord och en kvinnofälla.
Bakom varje stark man stod en stark kvinna och väldigt många vet, vem som hade den egentliga makten men i singelhushåll har man aldrig sett det och därför tror man att kvinnan kan själv.

Men vart ska vi göra av med alla gubbar?
En av våra feminister har sagt att kvinnor inte vill leva i ett land med en massa gubbar. Tänk om man sa det omvända att män inte vill leva i ett land med en massa kärringar?

Vad är det för världsbild? Det är en rymdbubbla och en ekokammare som "måste" spricka snart. Pat Condells senaste video från 21/3 är sevärd.
Citera
2016-03-22, 00:36
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
En halv helhet, den ena halvan av kanske världens mest framgångsrika enhet.

Tills det blev ett skällsord och en kvinnofälla.
Bakom varje stark man stod en stark kvinna och väldigt många vet, vem som hade den egentliga makten men i singelhushåll har man aldrig sett det och därför tror man att kvinnan kan själv.

Men vart ska vi göra av med alla gubbar?
En av våra feminister har sagt att kvinnor inte vill leva i ett land med en massa gubbar. Tänk om man sa det omvända att män inte vill leva i ett land med en massa kärringar?

Vad är det för världsbild? Det är en rymdbubbla och en ekokammare som "måste" spricka snart. Pat Condells senaste video från 21/3 är sevärd.

O...k. Men kan du svara på min fråga?
Citera
2016-03-22, 00:37
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
O...k. Men kan du svara på min fråga?

1978? Under Karin Söder...
Citera
2016-03-22, 00:39
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
1978? Under Karin Söder...

Och hur var den svenska mannen dessförrinnan?
Citera
2016-03-22, 01:47
Medlem
HighwayDelights avatar
Jag är kvinna och känner mig generellt inte ett dugg förtryckt eller att det skulle vara synd om mig, och någon vanföreställning om ett hemskt patriarkaaaaat lider jag inte heller av...
Så jag vet fan inte, jag kan inte svara på frågan på ett korrekt sätt..
Citera
2016-03-22, 02:36
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Och hur var den svenska mannen dessförrinnan?

Välj du! Det finns massor av karikatyrer på honom.
Jag har mina erfarenheter från nu till 60-talet.
Citera
2016-03-22, 09:20
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Han kör skitstudier
Du menar SAMMA studier som DU kör med, tex Medlingsinstitutet?

Du menar de studier som DU påstår visar diskriminering trots att de RAKT UT I STUDIEN skriver att de INTE kunde hitta någon diskriminering?

Det var DU som startade en tråd där du bölade över hur svårt det var för folk att ta till sig fakta. Att folk var faktaresistenta och att bara DU kunde ta till dig information.

Den hamnade givetvis i papperskorgen.

Du har verkligen sämst självinsikt på hela Flashback.
Citera
2016-03-22, 09:22
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Själv tror jag att de har svårt med siffror.
Själv anser jag att man LJUGER när man far med OSANNING.

Men du kanske har en annan uppfattning, vad vet jag.
Citera
2016-03-22, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Själv anser jag att man LJUGER när man far med OSANNING.

Men du kanske har en annan uppfattning, vad vet jag.
Ja, det måste vara för att du inte förstår siffror som du tror att beloppen är lika och att den ljuger som påstår att beloppen inte alls är lika utan det finns en löneklyfta.
Citera
2016-03-22, 12:22
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Ja, det måste vara för att du inte förstår siffror som du tror att beloppen är lika och att den ljuger som påstår att beloppen inte alls är lika utan det finns en löneklyfta.

Eller så är det helt enkelt så att ni puckon inte kan med att debattera hederligt. Då en man med samma yrke och samma arbetsuppgifter samt samma utbildning tjänar precis likadant som en kvinna. Annars kan du få visa mig källa på detta inte stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in