2017-05-04, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
¨

Lite humor med det här inlägget från andra april .....
Går man in i diskussionen med den här inställningen och sedan visar sig vara så totalt okunnig inom samtliga ämnesområden att man blir förnedrad och ägd av i stort sett alla man debatterar mot så är det nog läge att ge upp och söka sig till enklare forum .

Ja, som sagt, detta är vad den sk diskussionen på det här forumet går ut på i nio fall av tio. Du t.ex. är totalt ointresserad av vad feminister tycker och tänker, det som gäller för dig är bara att få tyst på dem så att du slipper störas av sånt som inte passar in i din tankevärld. Du skulle glädjas och ta det som enbart positivt, en seger, om du lyckades jaga bort Merapi och alla andra feminister härifrån.

Merapi borde tilldelas en tapperhetsmedalj, tamefan. Jag vet inte om det är riktigt friskt, men det är banne mig otroligt att hon orkar med er läskiga feeding frenzy.
2017-05-04, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Ja, som sagt, detta är vad den sk diskussionen på det här forumet går ut på i nio fall av tio. Du t.ex. är totalt ointresserad av vad feminister tycker och tänker, det som gäller för dig är bara att få tyst på dem så att du slipper störas av sånt som inte passar in i din tankevärld. Du skulle glädjas och ta det som enbart positivt, en seger, om du lyckades jaga bort Merapi och alla andra feminister härifrån.

Merapi borde tilldelas en tapperhetsmedalj, tamefan. Jag vet inte om det är riktigt friskt, men det är banne mig otroligt att hon orkar med er läskiga feeding frenzy.

Jag är gjord av feministiskt stål.
2017-05-04, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

May the force be with you!
2017-05-04, 11:04
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Stålkvinnan kanske har styrka nog att svara på denna då? Du måste ha missat den, lätt hänt.

Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Medlingsinstitutet 2014: Den oförklarade löneskillnaden är 5,8%.

Merapi: Dessa 5,8% kan endast bero på diskriminering!

Medlingsinstitutet 2015: Vi har räknat lite noggrannare, den oförklarade löneskillnaden är 4,2%.

Merapi: Dessa 4,2% kan endast bero på diskriminering!

Svenskt Näringsliv 2015: Vi tog datan från MI och gjorde en än mer detaljerad uträkning. Den oförklarade löneskillnaden är 3,9%.

Merapi: Dessa 3,9% kan endast bero på diskriminering!

Förstår du var du tänker fel, Merapi?
2017-05-04, 11:12
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ja, som sagt, detta är vad den sk diskussionen på det här forumet går ut på i nio fall av tio. Du t.ex. är totalt ointresserad av vad feminister tycker och tänker, det som gäller för dig är bara att få tyst på dem så att du slipper störas av sånt som inte passar in i din tankevärld.

Jag är faktiskt intresserad av hur en modern feminist tänker , tror du jag skulle idas diskutera med en så faktaresistent människa som Merapi annars ?

Det som är mest intressant är att hon gång på gång blir totalt överbevisad av fakta och aldrig verkar inse att hennes närmast religiösa övertygelse kanske inte har verklighetsförankring .

Häver man ur sig en dumhet i stil med hennes groda om BNP får man nästan förvänta sig mothugg på ett internetforum , försöker man sedan försvara dumheten blir man nedsablad .

Sånt är livet .
2017-05-04, 11:40
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Merapi borde tilldelas en tapperhetsmedalj, tamefan.
Citat:
May the force be with you!
Jag citerar bara för att feminister påstod att en av anledningen till att debattklimatet är dåligt är detta "ryggdunkande bland antifeminister".

Själv bryr jag mig inte, ryggdunka bäst ni vill.
2017-05-04, 11:49
Medlem
Citat:
Stålkvinnan kanske har styrka nog att svara på denna då? Du måste ha missat den, lätt hänt.
Visst det kan jag svara på Celeno, men sen får det fan vara nog på diskussionen lönediskriminering.
inte bara o.t. utan dessutom ett evigt ekorrhjul där man måste skriva samma sak 300 ggr.
jag har redan suttit i x. antal trådar i ämnet.

1. Hur vet du att medlingsinstitutets resultat 2015 inte skiljer från resultatet från 2014 pga annat underlag, resultatet av förra årets undersökning har tagit fäste hos arbetsgivare ( om man nu mäter samma arbetsplatser) jämställdheten går åt rätt håll etc?

För nej jag tror itne man har använt sig av exakt samma underlag i de exempel du här tar upp som jag får hoppas är korrekta dito? och inget du snytt ur näsan?
Inte heller verkar det som de ändrat variablerna....
Du kan ju kolla själv hur man mätte 2014 resp. 2015
http://www.mi.se/publicerat/loneskillnader-mellan-kvinnor-och-man/

läser du i beskrivningstexten till vardera rapport..tycker jag det ser ut som de mäter efter exakt samma sak. men visa du detta.

Sen den stora bilden.

Fakta kvarstår att hur folk än räknar, hur de än anstränger sig blå, gula och gröna för att finna variabler som kan förklara denna eviga skillnad i lön till "evigt" just kvinnors nackdel kontra män, så återstår det alltid några siffor. Huruvida dessa är 4,2 eller 4,6 tycker inte jag spelar ett skit roll för frågan i sig. Resultatet är alltid detsamma.

Det går självklart aldrig att få exakt rättvisa och balanserade siffror, vore en omöjlighet, vi är människor och människor felar. Men! utan en faktor av diskriminering skulle denna "skillnad" mellan människor som får olika löner trots samma arbete inte gå att urskilja mellan ex. svenskar och invandrare eller som sagt mellan män och kvinnor utan vara i en salig mix.

denna faktor FINNS alltså där. Huruvida den är på 2,4 eller 3,4 spelar ingen roll för bilden i stort.
Den FINNS! och det är det som varit frågan hela tiden.

Nu vet ajg, eftersom du är Celeno , att du i vanlig ordning kommer nonchalera helt vad jag nu svarat och vrida och vända på allt tills det passar din agenda, bygga halmdockor och fokusera på något helt ovidkommande detalj som du bygger luftslott kring, eller förlåt drakbon av, och i vanlig ordning sen ligga efter mig efter varje inlägg jag skriver med nått skit där du kallar mig för nazist, facist eller dylikt.

Därför sätter vi punkt.

fattar du?

PUNKT.
2017-05-04, 11:54
Medlem
Citat:
Jag är faktiskt intresserad av hur en modern feminist tänker , tror du jag skulle idas diskutera med en så faktaresistent människa som Merapi annars ?

Det som är mest intressant är att hon gång på gång blir totalt överbevisad av fakta och aldrig verkar inse att hennes närmast religiösa övertygelse kanske inte har verklighetsförankring .

Häver man ur sig en dumhet i stil med hennes groda om BNP får man nästan förvänta sig mothugg på ett internetforum , försöker man sedan försvara dumheten blir man nedsablad .

Sånt är livet .

Är du inte alls.

Exakt var är jag faktaresitent? Citering tack.

Och exakt VAD i min kommentar av att nej man räknar på BNP PER CAPITA och itne enkom BNP i
hur resursrika man anser att ett land är?

Din BNP halmdocka är urtjatad för länge sen.

Och nej är inte jag som gång på gång blir varken "nersablad" eller "överbevisad" utan för det mesta "din" sida.

Deal with it.
2017-05-04, 12:14
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Man kan inte hjälpa att man är dum i huvudet, men det är inget att skryta om heller.

Om vi snurrar in lite på ämnet IQ, skulle du helt ärligt och med handen på hjärtat kunna säga att du inte har ett förhållandevis lågt IQ?
¨
2017-05-04, 12:19
Medlem
genericnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Ja varför ser det ut så här? Vart är alla?

I tråd efter tråd så dominerar antalet antifeministiska debattörer kraftigt, snedfördelningen gentemot hur det ser ut i landet som stort är ju enorm.
Det sägs ständigt att feminismen är på sån jäkla frammarcsh, den "är överallt", dom sänker Sverige osv osv..

Men vart är alla motdebattörer?

För mig personligen så orkar jag helt enkelt inte, nivån känns för låg, 90% av alla antifeministiska inlägg har bara hat och ordbajseri i sig.
Kanske beror min lathet också på att jag är man, det är liksom inte jag som blir utsatt.

Det är nog så att man vill blåsa upp feminismen till något större än vad den är i hopp om att fler ska haka på. Samma med invandringsvurmare, de får oförtjänt utrymme i förhållande till hur många de är. Är du förvånad?
2017-05-04, 12:27
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Om vi snurrar in lite på ämnet IQ, skulle du helt ärligt och med handen på hjärtat kunna säga att du inte har ett förhållandevis lågt IQ?
Beror på vad du menar med förhållandevis lågt, såklart.
2017-05-04, 12:28
Medlem
Citat:

Sånt är livet .

Är det så? Det gläder mig att du är intresserad. Annars är det vanliga här att man ska tala om för mig vad jag tycker och tänker, och därefter vad jag har att säga till mitt försvar.

Jag är ärligt talat inte tillräckligt insatt, och har heller inte riktigt orken och tiden att sätta mig in i dessa oändliga länkar som man slår varandra i huvudet med här, för att veta vad som är rätt och fel enligt vetenskapliga fakta i alla lägen. Men jag undrar om det inte väldigt ofta är så att man är benägen att se det som att det är den andra som åker på stryk pga oförmåga att ta till sig självklara fakta oavsett vilken åskådning man instämmer i. Båda parter är så att säga glada för att Gud är på vår sida i bataljen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in