2018-04-24, 16:45
  #2113
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du "frågade":

"Sen kan du inte förneka att han uppenbarligen har en positiv inverkan på många människor, speciellt yngre män. Oavsett vad du tycker om hans ideer så borde du åtminstonde glädjas över den saken."

varvid jag svarade typ...att nej jag förstår inte varför jag skulle glädjas över att misogyna högefjantar får vatten på sin kvarn.

Detta då självklart baserat på kritiken kring JP, att han just serverar antifeminister, högerpopulister, homofober etc etc nån slags akademisk draghjälp för deras "sak".

(sen om detta nu är missförstånd, omedvetet från JP sida, låter jag vara osagt)
Homofober? Nu får du fan ta och varva ner
Citera
2018-04-24, 16:51
  #2114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Homofober? Nu får du fan ta och varva ner

Visst fel ord möjligt det borde kanske stå HBTQ-fientliga
Citera
2018-04-24, 16:59
  #2115
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Visst fel ord möjligt det borde kanske stå HBTQ-fientliga
Knappast, det handlar främst om bill c-16 som gör det tvingande att använda subjektiva pronomen vid tilltal. Varken JBP eller hans fans är "HBTQ fientliga" i den meningen att dom är fientliga mot individerna. Däremot ideologin bakom och den bristfälliga vetenskapen
Citera
2018-04-24, 16:59
  #2116
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
jag förstår inte varför jag skulle glädjas över att misogyna högefjantar får vatten på sin kvarn. Detta svar förnekar dock inte att han även har andra anhängare, möjligt...

Detta då självklart baserat på kritiken kring JP, att han just serverar antifeminister, högerpopulister, homofober etc etc nån slags akademisk draghjälp för deras "sak".

(sen om detta nu är missförstånd, omedvetet från JP sida, låter jag vara osagt)
Nej han serverar inte någon alls, han presenterar bara objektiv fakta och logiskt resonemang. Om vänsteridioter tolkar det som högerpopulism, så betyder det bara att vänsteridioter är dumma i huvudet. Svårare än så är det inte.
Citera
2018-04-24, 17:01
  #2117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Knappast, det handlar främst om bill c-16 som gör det tvingande att använda subjektiva pronomen vid tilltal. Varken JBP eller hans fans är "HBTQ fientliga" i den meningen att dom är fientliga mot individerna. Däremot ideologin bakom och den bristfälliga vetenskapen

Precis...fientliga.
Citera
2018-04-24, 17:02
  #2118
Bannlyst
Det är när objektiv fakta och vetenskap automatiskt klassas som högerextrem som man vet att samhället är perverst vänstervridet.
Citera
2018-04-24, 17:05
  #2119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Nej han serverar inte någon alls, han presenterar bara objektiv fakta och logiskt resonemang. Om vänsteridioter tolkar det som högerpopulism, så betyder det bara att vänsteridioter är dumma i huvudet. Svårare än så är det inte.

Yeah sure han gör..han är er GUD. Allt han säge är sant med stort S.
Det är noterat.

Sen får du läsa lite ordentligare.
Jag säger inte med bestämdhet att JP står för dessa åsikter jag listade ( för att kunna hävda det måste jag läsa hans bok först) Men att han har fått ett helt litet koppel efter sig av folk som tror, eller ev. blivit lurade att tro att det är vad hans budskap handlar om detta är ju uppenbart.

Ni går ju i spagat över honom på detta forum ex.
Citera
2018-04-24, 17:06
  #2120
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Precis...fientliga.
Du måste formulera dig annorlunda, för när du säger hbtq fientliga så läser dom flesta in att man är fientlig mot individerna vilket inte stämmer. Jag t.ex är inte homo eller queerfientlig, däremot så gillar jag inte när dom försöker få mig att använda deras pronomen som xe, xer, ze osv. Jag köper heller inte deras genusteori om att kön och sexualitet varierar oberoende av varandra. Men jag är inte fientlig mot dom som personer bara för att jag inte uppskattar deras sexuella uttryck. Dom får väl göra vad fan dom vill.
Citera
2018-04-24, 17:11
  #2121
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Yeah sure han gör..han är er GUD. Allt han säge ä sant med stort S.
Det är noterat.

Sen får du läsa lite ordentligare.
Jag säger inte med bestämdhet att JP står för dessa åsikter jag listade ( för att kunna hävda det måste jag läsa hans bok först) Men att han har fått ett helt litet koppel efter sig av folk som tror, eller ev. blivit lurade att tro att det är vad hans budskap handlar om detta är ju uppenbart.

Ni går ju i spagat över honom på detta forum ex.
Det är bättre att du diskuterar frågorna istället för att bara hålla på med innehållslös kritik av någon du inte ens förstår dig på.

Finns det till exempel 2000 kön?
Är kön en social konstruktion o.s.v. o.s.v.

Dessa frågor kan man svara på med objektiv vetenskap, inte postmoderna flumteorier.
Citera
2018-04-24, 17:18
  #2122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Du måste formulera dig annorlunda, för när du säger hbtq fientliga så läser dom flesta in att man är fientlig mot individerna vilket inte stämmer. Jag t.ex är inte homo eller queerfientlig, däremot så gillar jag inte när dom försöker få mig att använda deras pronomen som xe, xer, ze osv. Jag köper heller inte deras genusteori om att kön och sexualitet varierar oberoende av varandra. Men jag är inte fientlig mot dom som personer bara för att jag inte uppskattar deras sexuella uttryck. Dom får väl göra vad fan dom vill.

Man kalla inte en individ för HBTQ-person, gör man?
HBTQ är mer ett samlingsnamn för en "rörelse" eller vad man nu ska kalla det.

Kön och sexualitet varierar självklart oberoende av varandra. du har män som kärar ner sig i män och har sex med män...
Du har alla möjliga varianter av sexualitet som existerar hos båda könen etc.
Du har födda med manlig kön men som ser sig själva som kvinna och som är homosexuell.
etc etc etc.
Citera
2018-04-24, 17:20
  #2123
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Yeah sure han gör..han är er GUD. Allt han säge är sant med stort S.
Det är noterat.

Sen får du läsa lite ordentligare.
Jag säger inte med bestämdhet att JP står för dessa åsikter jag listade ( för att kunna hävda det måste jag läsa hans bok först) Men att han har fått ett helt litet koppel efter sig av folk som tror, eller ev. blivit lurade att tro att det är vad hans budskap handlar om detta är ju uppenbart.

Ni går ju i spagat över honom på detta forum ex.

Istället för att argumentera mot hans positioner i frågor sitter vänstermänniskor och argumenterar om vart han står i det politiska spektrumet, och än värre; vart några av hans anhängare står i politiska spektrumet.

Det är besynnerligt att vänstermänniskor; som demonstrerar sida vid sida med våldsorganisationer som AFA och mer än gärna lyssnar på professorer som varit fd maoister sitter och försöker argumentera om ifall några av Jordan Petersons anhängare ska anses inte vara rumsrena.

Vi befinner oss i denna absurda spelplan där vänstermänniskor tror sig ha rätt att sitta och döma vad som är rumsrent eller inte; absolut noll kritik mot forna stalinisterna som sedan blev maoister i 60-talet och idag är "respektabla" professorer i Universitet eller "respektabla" journalister, samtidigt så får Jordan Peterson, som öppet kritiserar både nazister och kommunister lika hårt, kritik för att han kan ha anhängare som är för långt åt höger?

Finns ju ingen logik att hämta där. Eller så kör vi ut alla kommunister ur Universitet och media, eller så får ju i princip allt vara rumsrent, för sitter ni och lyfter fram maoister utan att ens kritisera dem så är det ju öppet för till och med nazister att få talrum. Vi kan ju inte låtsas som om kommunismen inte mördat 50-100 miljoner människor förra århundrandet, och fortfarande förtrycker och mördar folk i Nordkorea och Venezuela idag. Jordan Peterson har rätt att humaniora måste svälta ut all marxism, och göra den icke-rumsren, för det finns ingen som helst objektivitet att hämta annars där, det enda som finns att hämta för studenter är ideologisk indoktrinering av den värsta sorten; en ideologi som mördat fler människor än någon annan ideologi förra århundrandet.

Det som gör vänstermänniskor så otroligt rädda över Jordan Peterson, är att han försöker göra just kommunistanhängare icke-rumsrena genom att påminna om de otaliga folkmord som byggt på ideer som florerat bland den självutnämnda intelligensian i Västvärldens humaniora-Universitet. Att försöka kasta smuts på Peterson genom att peka på några anhängares åsikter för att slippa stå i rampljuset för er egna skuld i dessa fruktansvärda brott är enda alternativet ni har kvar.

https://www.youtube.com/watch?v=NDTbNmUgeXk

Tror du att kommunistprofessorerna som lärde ut marxism till Pol Pot i Sorbonne fått betala för de miljontals kambodjaner som indirekt dog pga deras ideologiska indoktrinering? Tror du att de ens fått stå ut lika en bråkdel av den kritik som Jordan Peterson får utstå?

Här har du den antagligen mest respektabla vänstertänkaren i modern tid; Noam Chomsky gjorde allt för att förneka folkmordet medan det inträffade och trodde inte på kambodjanska flyktingars historia om vad som inträffade i Pol Pots terrorregim:

https://en.wikipedia.org/wiki/Cambodian_genocide_denial#Chomsky_and_Herman

Hur mycket kritik får Chomsky för det? Hur mycket kritik får Pol Pots professorer i Sorbonne? Ingen alls, då humaniora är en kultliknande masturbationscirkel runt Karl Marx bibeln. Du kan aldrig upphöra att vara rumsren hur långt in i folkmordsvänstern du än befinner dig.

Eftersom de aldrig får kritik så lär de sig aldrig, här är Chomsky då han står sida vid sida med nästa marxistiska diktator, Chavez:

https://www.youtube.com/watch?v=7p3kvvZfdpE

Och "You make the World a better place". Tänk ifall en intellektuell hade stått sida vid sida med typ Pinochet i Chile och hyllat honom på samma sätt? Han skulle slaktas levande. Men icke Chomsky och personer som honom, de kan hoppa från hyllning av ena diktatorn efter den andra, förneka folkmord, och fortfarande vara nr1 bland marxistintellektuella.
__________________
Senast redigerad av Naknekejsaren 2018-04-24 kl. 17:57.
Citera
2018-04-24, 20:24
  #2124
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Man kalla inte en individ för HBTQ-person, gör man?
HBTQ är mer ett samlingsnamn för en "rörelse" eller vad man nu ska kalla det.

Kön och sexualitet varierar självklart oberoende av varandra. du har män som kärar ner sig i män och har sex med män...
Du har alla möjliga varianter av sexualitet som existerar hos båda könen etc.
Du har födda med manlig kön men som ser sig själva som kvinna och som är homosexuell.
etc etc etc.
Nej, kön och sexualitet varierar INTE oberoende av varandra, det är ett vetenskapligt faktum eftersom det bara är en eller två procent av befolkningen som t.ex är homosexuella och ännu färre som är t.ex trans, en extrem minoritet alltså, kön, könsbeteende och sexuell läggning ÄR starkt sammankopplade, det går inte att säga emot det faktumet. Det är alltså inte en färggrann gradskala där folk hoppar från det ena och det andra, det är rätt fast. Och så är det med det. Jag säger ju att genusteorier är pseudovetenskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in