Citat:
Ursprungligen postat av
Fred Friendly
Svag comeback. Klart att tågkrascher är roliga och det var det i somras. Men inte så värst längre. Henko skarvar medvetet om att du ville döda hans hund (trots att jag hört dig be om ursäkt för det) och knulla hans morsa (kontext och intention? Inte här) och du beter dig likadant. Men de tjänar ju pengar på det och har sina minioner så förstår väl på ett sätt deras intention och din. Men äh, det bästa sättet är att bara ignorera dem. Då vinner du.
Du har inte direkt fel, men du bortser bekvämt från den där gyllene regeln att man inte låtar människor som Henko gå segrande ur en fight.
Men jag hör givetvis vad du säger. Tack för ett fint svar, och jag ber om ursäkt för att jag högg mot dig.
Samtidigt fascineras jag av att du konstaterar att jag förlorar för att jag blir det man inte får bli -- kränkt -- samtidigt som du är en betalande lyssnare till en podd med målet att just kränka.
Antingen så är konsekvenserna Haveristerna står för (och du betalar för) på riktigt eller inte.
Varför du betalar för att se det gå åt helvete för människor som kommer i Haveristernas väg är en mer intressant fråga än varför jag reagerar precis så som både de och du kan förutsätta jag kommer reagera på uppenbara provokationer.
Om jag ska starta en podd som fokuserar på att pissa på barngravar och sen håna familjerna för att de kränks över att jag kränker dem enbart för att de ska bli just kränkta, skulle jag ha den goda smaken att ge fan i att belasta hela snutkåren på lokalorten när någon väl reagerar precis på det sätt man ville att de skulle reagera.
Men så har jag varken behov av hemlig identitet eller behov av att pissa på folk bara för att jag kan heller. De båda sakerna hänger ihop, hade inte Henko varit en sådan enorm jävla feg fitta hade behovet av att gömma sig bakom sin sambo inte heller funnits.
Har du höjt din patreon?