2022-01-20, 17:22
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Svag comeback. Klart att tågkrascher är roliga och det var det i somras. Men inte så värst längre. Henko skarvar medvetet om att du ville döda hans hund (trots att jag hört dig be om ursäkt för det) och knulla hans morsa (kontext och intention? Inte här) och du beter dig likadant. Men de tjänar ju pengar på det och har sina minioner så förstår väl på ett sätt deras intention och din. Men äh, det bästa sättet är att bara ignorera dem. Då vinner du.
Du har inte direkt fel, men du bortser bekvämt från den där gyllene regeln att man inte låtar människor som Henko gå segrande ur en fight.

Men jag hör givetvis vad du säger. Tack för ett fint svar, och jag ber om ursäkt för att jag högg mot dig.

Samtidigt fascineras jag av att du konstaterar att jag förlorar för att jag blir det man inte får bli -- kränkt -- samtidigt som du är en betalande lyssnare till en podd med målet att just kränka.

Antingen så är konsekvenserna Haveristerna står för (och du betalar för) på riktigt eller inte.

Varför du betalar för att se det gå åt helvete för människor som kommer i Haveristernas väg är en mer intressant fråga än varför jag reagerar precis så som både de och du kan förutsätta jag kommer reagera på uppenbara provokationer.

Om jag ska starta en podd som fokuserar på att pissa på barngravar och sen håna familjerna för att de kränks över att jag kränker dem enbart för att de ska bli just kränkta, skulle jag ha den goda smaken att ge fan i att belasta hela snutkåren på lokalorten när någon väl reagerar precis på det sätt man ville att de skulle reagera.

Men så har jag varken behov av hemlig identitet eller behov av att pissa på folk bara för att jag kan heller. De båda sakerna hänger ihop, hade inte Henko varit en sådan enorm jävla feg fitta hade behovet av att gömma sig bakom sin sambo inte heller funnits.

Har du höjt din patreon?
Senast redigerad av KomTillGullmars 2022-01-20 kl. 17:37.
Citera
2022-01-20, 19:50
Medlem
Enterprises avatar
Varje gång en annan kikar in i den här tråden fascineras jag av detta helt parallella universum.
En fullständig Bizarro-värld där små oförrätter ältas till döds. Kämpa på!
Återkommer om ett år, förväntar mig ingen ändring.
Citera
2022-01-21, 14:08
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Nästa inbjudna "gäst" till podden blir högerspöket Therese Verdun. Intressant att de efter fiaskot med Cissi Wallin, som svarade dom med samma mynt, valt att gång på gång "granska" , för det stora flertalet , helt okända nättroll/aktivister som de har en personlig beef med. Hur relevanta är egentligen Therese Verdun, Jonas H m.fl i samhällsdebatten? Bidrar de inte bara till att ge dom en uppmärksamhet de inte förtjänar?

Men jag antar att det känns tryggare att sparka på idioter och nollor än att tvingas ta debatten med någon som har en större intellektuell kapacitet än de själva har. Som jag förstår det så ska Henrik och Axel i det kommande avsnittet försöka framstå som feminister och goda människor i allmänhet för att putsa på sitt svårt skamfilade rykte. Att framstå som "god" i förhållande till Therese Verdun lär väl inte vara svårt men fan vet om de kan avhålla sig från kränkande påhopp denna gång. Jag tillåter mig tvivla.

Grundtipset är också att Therese Verdun fått med sig ammunition att använda från alla de fiender Henrik och Axel dragit på sig genom åren. Kanske väntar en överraskning? Men skulle något "obehagligt" dyka upp så lär väl klipparpojken se till att det inte kommer till allmänhetens kännedom.
Citera
2022-01-21, 14:12
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Har gänget granskat tjejerna bakom Riks någon gång? Är intresserad av att höra om Fallenkvist främst.
Citera
2022-01-21, 14:41
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Nästa inbjudna "gäst" till podden blir högerspöket Therese Verdun. Intressant att de efter fiaskot med Cissi Wallin, som svarade dom med samma mynt, valt att gång på gång "granska" , för det stora flertalet , helt okända nättroll/aktivister som de har en personlig beef med. Hur relevanta är egentligen Therese Verdun, Jonas H m.fl i samhällsdebatten? Bidrar de inte bara till att ge dom en uppmärksamhet de inte förtjänar?

Men jag antar att det känns tryggare att sparka på idioter och nollor än att tvingas ta debatten med någon som har en större intellektuell kapacitet än de själva har. Som jag förstår det så ska Henrik och Axel i det kommande avsnittet försöka framstå som feminister och goda människor i allmänhet för att putsa på sitt svårt skamfilade rykte. Att framstå som "god" i förhållande till Therese Verdun lär väl inte vara svårt men fan vet om de kan avhålla sig från kränkande påhopp denna gång. Jag tillåter mig tvivla.

Grundtipset är också att Therese Verdun fått med sig ammunition att använda från alla de fiender Henrik och Axel dragit på sig genom åren. Kanske väntar en överraskning? Men skulle något "obehagligt" dyka upp så lär väl klipparpojken se till att det inte kommer till allmänhetens kännedom.

Ska bli ett intressant avsnitt. Säga vad man vill om Therese åsikter och värderingar, men jag har inte fått intrycket av att hon är korkad på något sätt. Förhoppningsvis kan hon ge bra svar på tal. Hon lär vara totalt okända för alla utanför Twitterbubblan och inte intressant ur ett riktigt politiskt perspektiv så någon spridning i traditionell media lär det inte bli tal om.

Men Haveristernas patreons befinner ju sig alla i samma Twitterbubbla (får det intrycket från deras Facebookgrupp) och då gör Haveristerna rätt som serverar de som betalar med vad de vill ha.
Citera
2022-01-21, 14:55
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Har ingen koll på henne förutom att hon tycks ”hänga” med incel-högerspöket Fredric Morenius. Det blir spännande detta. Blir också kul att se huruvida hon har skinn på näsan och kan bita ifrån i en podd, vilket ju inte är twitter.
Citera
2022-01-21, 19:32
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Som den fackligt engagerade satir-antirasist till eldsjäl Henko är, har han nu bidragit med bild #3126 på sin "hemliga ort" för att Mattias Wåg och andra rättrådiga antirasister ska retweeta hans klagosång. Men när han inte är arg ryktas det att han värnar om sin familj som fan.

Man märker för övrigt varifrån Henkos självförtroende kommer ifrån när man ser hur han rusar fram mot någon han förutsätter ska backa eftersom en efterbliven tjur frustande kommer emot dem, men när det inte funkar, vänder han direkt och upprepar det. Ett kännetecken för en low energy cuck är just att till 99 % fullfölja något. Hade han bara faktiskt klappat till de här alla hemska inkräktare han tjurrusar mot i tron om att det i sig skall få någon att vika sig, så hade han förmodligen inte blivit så trakasserad som han hävdar att han är. Det är som den där videon med hundar som skäller på varandra med en grind emellan sig och så fort den öppnas springer de därifrån.

Ingen är rädd för dig Henko.

Ni som vill bekräfta att den läckta adressen idioten bor på faktiskt stämmer, kan ju jämföra huset på bilden han lade upp och se om det ligger i krokarna kring hans påstådda vistelseort. Annars står han väl och offrar sin sambos döttrar imorgon och kränger antifastisciska t-shirts på Avesta torg. Vi vet dessutom exakt vart han föredrar att köpa sina morgonmackor. Varför hans sambo inte brer hans jävla mackor kan man ju gissa sig till.
Citera
2022-01-21, 20:37
Medlem
saltazars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Har ingen koll på henne förutom att hon tycks ”hänga” med incel-högerspöket Fredric Morenius. Det blir spännande detta. Blir också kul att se huruvida hon har skinn på näsan och kan bita ifrån i en podd, vilket ju inte är twitter.

myra har förlorat mot henne när hon inte kunde bemöta theres med fakta utan blockade. så hon är snäppet vassare..

https://mobile.twitter.com/thereseverdun/status/1413357003611807750
Citera
2022-01-22, 10:49
Medlem
PappaBoegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Har gänget granskat tjejerna bakom Riks någon gång? Är intresserad av att höra om Fallenkvist främst.

Hon är rumän. Vad mer behöver man veta?
Citera
2022-01-22, 11:53
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaBoeg
Hon är rumän. Vad mer behöver man veta?
Vet inte, kanske om hon är singel och sökande?
Citera
2022-01-22, 16:40
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Tja, då var vi där igen. Axel kopplar ,på twitter, ihop mitt konto här med en kvinna som många i den världen känner till.

Jag har haft kontakt med kvinnan som upplever detta som som extremt obehagligt. Hon har tidigare varit tydlig med att hon upplever framförallt Henrik som obehaglig och hotfull. Hon har också varit tydlig med att hon vill bli lämnad ifred av honom.

Den fråga man måste ställa sig är vilken trovärdighet deras andra "avslöjanden " har. Har de alltid lika tunnt på fötterna när de hänger ut verkliga och inbillade fiender?
Citera
2022-01-22, 17:43
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Tja, då var vi där igen. Axel kopplar ,på twitter, ihop mitt konto här med en kvinna som många i den världen känner till.

Jag har haft kontakt med kvinnan som upplever detta som som extremt obehagligt. Hon har tidigare varit tydlig med att hon upplever framförallt Henrik som obehaglig och hotfull. Hon har också varit tydlig med att hon vill bli lämnad ifred av honom.

Den fråga man måste ställa sig är vilken trovärdighet deras andra "avslöjanden " har. Har de alltid lika tunnt på fötterna när de hänger ut verkliga och inbillade fiender?
Om det stämmer, du har väldigt låg trovärdighet här (utlovade avslöjanden som uteblivit), så beter de sig som alla som drar in kvinnan som sägs ha fått en kuk i halsen i sina korståg mot dem. Då är det tydligen av vikt att man respekterar den kvinnans integritet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in