2024-02-01, 16:18
Medlem
Nadishodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Tyvärr - du har fel. Punkt slut.

Det är så märkligt med folk som avslutar diskussioner med punkt slut. Som om de vet att de egentligen har fel, men har en så självgod personlighet att de aldrig kan inse när de har fel.
Läs lite i den här gigantiska tråden, du kommer inse att du är nummer 758 som kommer in med ståkuk i tråden och slutligen lämnar med svansen mellan benen.
Citera
2024-02-01, 18:53
Medlem
Pillenfilles avatar
Jag minns själv hur jag hörde citatet live i matchen England-Kamerun 1990. Jag må ha fötts 6 år efter att det mästerskapet ägde rum, men jag såg den. Matchen och citatet glömmer man inte!
Citera
2024-02-01, 19:14
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillenfille
Jag minns själv hur jag hörde citatet live i matchen England-Kamerun 1990. Jag må ha fötts 6 år efter att det mästerskapet ägde rum, men jag såg den. Matchen och citatet glömmer man inte!
Nej du hörde det inte för det har aldrig hänt.
Citera
2024-02-01, 20:03
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Spännande att se att det fortfarande kommer in folk i den här tråden som är tvärsäkra på att de minns det.

Även jag hade minnet. Men det är ett falskt sådan som vi kollektivt skaffade oss genom att prata om det som en sanning så länge.

Minnen går tyvärr inte att lita på. Du har säkert en klar minnesbild med detaljer. Men hjärnan skapar sådan felaktiga minnesbilder hela tiden.

Man får helt enkelt acceptera detta och ta lärdomen med sig. Det här citatet har aldrig sagts av en kommentator under en match.
Citera
2024-02-01, 23:30
Medlem
Pillenfilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Nej du hörde det inte för det har aldrig hänt.

Det var ett skämt einstein. Läs noga så fattar du det själv
Citera
2024-02-02, 00:37
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Som tidigare sagt - det har hänt. Vi satt, 8-12 personer och kollade på matchen och alla reagerade och vi pratade över TV:n:s ljud just då det hände. Har sedan fått förklarat att han inte hade någon hudfärg i åtanke, utan att bänken helt enkelt såg dålig ut, plus att kanske skuggan låg över avbytarbåset.
Säg när och vilken match det var. Snälla. Är nyfiken. Du verkar ju veta.
Citera
2024-02-02, 00:51
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Är nästan klar nu med att gå tillbaka och läsa igenom hela tråden, har bara ett fåtal sidor kvar.

Av alla stensäkra tuffingar som kommit in här guns blazing (och de har varit många, och man har fått ett gott skratt massor av gånger per sida man bläddrar) så är nog följande citat som fått mig att spotta ut kaffet mest febrilt.

"Nu är det alltså så här att jag är 52 år gammal och jag såg citatet live."

Det påminde mycket om "Inte Badsalt, Näää!" tanten från Riksgäldens dåliga förlorare-video, jag läste citatet i hennes röst.

"Nu är det så här att jag åkt från Lidköping. För badsalt och handduk. Hur kul äää däe?"
Senast redigerad av mickenyqvist123 2024-02-02 kl. 00:59.
Citera
2024-02-02, 00:56
Medlem
lasse-bengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Är nästan klar nu med att gå tillbaka och läsa igenom hela tråden, har bara ett fåtal sidor kvar.

Av alla stensäkra tuffingar som kommit in här guns blazing (och de har varit många, och man har fått ett gott skratt massor av gånger per sida man bläddrar) så är nog följande citat som fått mig att spotta ut kaffet mest febrilt.

"Nu är det alltså så här att jag är 52 år gammal och jag såg citatet live."
Ja såg osså de live me min papa tror 90 eller 94 o mins publiken som buade o susade medans kameran panna över bänken
Sen om en klockälv i 5e dimensionen suddat bort det från historien är en annan femma, minnet ljuger inte
Citera
2024-02-02, 02:27
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasse-bengtsson
Ja såg osså de live me min papa tror 90 eller 94 o mins publiken som buade o susade medans kameran panna över bänken
Sen om en klockälv i 5e dimensionen suddat bort det från historien är en annan femma, minnet ljuger inte
Ok. Men vilken match såg du? Är du säker på.att det var Arne Hegerfors?
Citera
2024-02-02, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasse-bengtsson
Det är exakt det minnet gör, ljuger.
En utmaning till dig: hitta citatet, någonstans.
Lycka till!
Citera
2024-02-02, 19:56
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:

Förra året så hamnade jag i den här diskussionen och då hävdade jag att jag kunde sätta mitt egna liv på att jag har hört och sett Arne säga detta. Efter att ha suttit och kollat igenom alla bevis och matcher som Arne kommenterade med Kamerun från 1985-96 så kan jag med säkerhet fastslå att jag minns fel. Vi har blivit utsatta för Mandela-effekten. Det är ett verkligt fenomen.
Senast redigerad av Katastrofen1 2024-02-02 kl. 20:00.
Citera
2024-02-02, 22:28
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Spännande att se att det fortfarande kommer in folk i den här tråden som är tvärsäkra på att de minns det.

Även jag hade minnet. Men det är ett falskt sådan som vi kollektivt skaffade oss genom att prata om det som en sanning så länge.

Menar du att du har haft ett minne men har gjort dig av med det? Hur fan lyckades du med det? Jag tror aldrig jag mints någonting och sen på något sätt lyckats "av-minna" det. Hur går det ens till?

Det måste ju finnas folk som aldrig haft minnet heller? Jag har inget minne av att jag har hört detta, eller således att Arne skulle ha sagt det. Är det bara jag, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in