2023-08-20, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
Ojojoj du måste varit väldigt rädd av dig. Har du någonsin åkt och köpt eller sålt någonting på blocket eller? Har du nånsin haft någon typ av ärende med en främmande människa? Blir du livrädd när du går på en marknad och ska interagera med främmande människor? Fan är problemet.

Väldigt mycket folk (inte alla men många) verkar ju helt socialt missanpassade och mer eller mindre psykiskt sjuka i det här forumet så vid det här laget har det blivit uteslutet. Jack Werner kan få höra av sig. Det är en offentlig journalist, även om han har noll trovärdighet i mina ögon och förmodligen är den som skapat den här myten for shit and giggles så är jag inte ett dugg rädd för att han ska åka och råna min mamma och pappa på videobandet faktiskt.

Han kan få det skickat till sig via posten om han hör av sig - även fast jag tror det finns en liten risk att han förstör bandet då

Att föreslå att en total främling från flashback ska åka hem till ens pappa istället för att göra det själv, alternativt låta någon man känner det göra det, det är verkligen inte klokt.
Citera
2023-08-20, 15:26
Medlem
Auswanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille666
Problemet är ju att det är väldigt svårt att bevisa att något INTE sagts, utan enda sättet att stänga tråden är ju då att visa upp ett klipp där det sägs

Vilket inte har lyckats på 8 år och 5000 inlägg

Så eftersom tesen att det inte sagt inte går att motbevisa, så är väll konsensus i tråden att citatet är ett falskt minne

Skulle du eller någon annan lyckas spela in citatet, så hade det ju såklart varit fantastiskt

Lyckas du spela in att det INTE sägs i england kamerun, så kommer tråden fortsätta då det nog var kamerun-*valfri nation* i *valfritt mästerskap* och så rullar tråden på

Men tar du dig till KB och lyckas fånga strafflägninen på band, så hatten av till dig, verkligen

Oavsett utfall
Att med mobilen "smygfilma" en sekvens i 30-60 sekunder borde inte vara några problem. Det som blir svårt är att få med ljudet eftersom man tydligen bara kan höra det i hörsnäckorna.

Jaja, steg 1 är att kolla igenom hela matchen och föra anteckningar.
Citera
2023-08-20, 15:41
Medlem
Jag har följt den här tråden i flera år och finner den väldigt intressant.

En ny tomte kommer in och hävdar med bestämdhet att citatet yttrats i "match x, i mästerskap y".

Andra användare berättar att den matchen redan gåtts igenom och avförts.

Då blir tomten irriterad eftersom han minns till många tusen procent att citatet yttrats i den matchen, och har till och med en VHS-kopia av nämnda match med nämnda citat.

Tomten utlovar att leta fram bandet och lägga in sekvensen på YouTube.

Här någonstans blir det alltid Murphy's Law:

* Bandet finns hos ens vän/släkting som man tyvärr har dålig relation med så man därför inte kan ta fram det.

* Bandet är sönder.

* Bandet har spelats över med annat.

* Man har ingen videobandspelare. Att lägga hundra kronor på Blocket för att köpa en är aldrig något alternativ.

* Hunden har ätit upp det.

* Bandet ligger långt borta, man har tyvärr inte möjlighet att åka dit och hämta det och av någon outgrundlig anledning finns det ingen fungerande posthantering i just den delen av landet.

* Skulle man ändå lyckas lokalisera det saknas det ljud/fungerande bild på just det stället där citatet ska ha yttrats, jädra osis alltså.

* SÄPO/regeringen/statsministern har brutit sig in och redigerat videobandet.

* SÄPO/regeringen/statsministern har brutit sig in och snott videobandet.

När alla bortförklaringar är avklarade blir tomten förbannad och "skiter i detta, det spelar ju ändå ingen roll" om citatet är äkta eller inte och lämnar tråden med svansen mellan benen.

Tre månader senare dyker det upp en ny tomte och hävdar med bestämdhet att citatet yttrats i "match x, i mästerskap y".
Citera
2023-08-20, 15:42
Medlem
Skidlifts avatar
Om man lyssnar på diverse sport-poddar och läser självbiografier av sportprofiler så är det vanligt att även experter och idrottare minns fel om olika händelser.

Så att Arne själv minns vilken tillfälle han sa detta är givetvis en efterkonstruktion i Arnes huvud.
Citera
2023-08-20, 15:48
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Haha det låter väldigt onödigt och besvärligt faktiskt Men okej, jag gör en deal med er! Om dom personer som påstår att dem har varit på kungliga biblioteket själva filmar hela straffsekvensen från Engand - Kamerun (vid 3 - 2 målet, för det är då kommentaren kommer) och laddar upp den så att vi får se att han INTE säger det i den inspelningen då LOVAR jag att jag gör mig besväret att ta bilen och åka 25 mil (jag har flyttat) till farsan och hämta det gamla videobandet och VHS-spelaren!

Om det inte sägs i den inspelade sändningen från kungliga biblioteket som dom här anonyma flashbackanvändarna påstår så har dom i så fall råkat klippa bort eller medvetet censurerat bort det. Och då kan jag faktiskt tycka det är värt att åka alla dom milen för att "bevisa" denna självklarhet för er konspirationsstollar

Man får inte spela in varken ljud eller bild från KBs sändningar. Annars hade Glorkas såklart redan gjort detta.
Citera
2023-08-20, 15:51
Medlem
Den ena förklaringen är något som kallas Mandela-effekten och som inte är bevisad på något sätt. Den går ut på att det finns flera parallella universum och att minnen på något sätt kan överföras från ett universum till ett annat. I det parallella universumet dog alltså Nelson Mandela på 1980-talet. Sedan har minnet av det på något sätt gått över till folk som lever i vårt universum.

Citat:
Mandelaeffekten är en hypotes/teori kring fenomenet att minnas en händelse som aldrig har skett.[1] Uttrycket lanserades av den självutnämnda "paranormala konsulten" Fiona Broome, som år 2009 såg på tv att Nelson Mandela fortfarande var vid liv (Mandela avled först år 2013). Broome var dock helt säker på att Mandela var död och att han dog i ett fängelse i Sydafrika runt 1980-talet. Hon fick via internet kontakt med andra som också var säkra på att de hade sett Mandelas begravning på tv. Broome skapade en hemsida, ”The Mandela Effect”, och lanserade en teori som kretsar kring parallella universum. Enligt Broomes kommer hon ihåg att Mandela dog på 1980-talet, för att så skedde i en annan tidslinje.

Psykologin har en mer logisk förklaring i en form av minnesstörning som kallas konfabulation. Det betyder att en person medvetet eller omedvetet skapar en falsk bild av verkligheten då man inte kommer ihåg exakt vad som hände. Mandelaeffekten är alltså ett exempel på falska minnen.
Citera
2023-08-20, 16:57
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stearinkalle
Jag har följt den här tråden i flera år och finner den väldigt intressant.

En ny tomte kommer in och hävdar med bestämdhet att citatet yttrats i "match x, i mästerskap y".

Andra användare berättar att den matchen redan gåtts igenom och avförts.

Då blir tomten irriterad eftersom han minns till många tusen procent att citatet yttrats i den matchen, och har till och med en VHS-kopia av nämnda match med nämnda citat.

Tomten utlovar att leta fram bandet och lägga in sekvensen på YouTube.

Här någonstans blir det alltid Murphy's Law:

* Bandet finns hos ens vän/släkting som man tyvärr har dålig relation med så man därför inte kan ta fram det.

* Bandet är sönder.

* Bandet har spelats över med annat.

* Man har ingen videobandspelare. Att lägga hundra kronor på Blocket för att köpa en är aldrig något alternativ.

* Hunden har ätit upp det.

* Bandet ligger långt borta, man har tyvärr inte möjlighet att åka dit och hämta det och av någon outgrundlig anledning finns det ingen fungerande posthantering i just den delen av landet.

* Skulle man ändå lyckas lokalisera det saknas det ljud/fungerande bild på just det stället där citatet ska ha yttrats, jädra osis alltså.

* SÄPO/regeringen/statsministern har brutit sig in och redigerat videobandet.

* SÄPO/regeringen/statsministern har brutit sig in och snott videobandet.

När alla bortförklaringar är avklarade blir tomten förbannad och "skiter i detta, det spelar ju ändå ingen roll" om citatet är äkta eller inte och lämnar tråden med svansen mellan benen.

Tre månader senare dyker det upp en ny tomte och hävdar med bestämdhet att citatet yttrats i "match x, i mästerskap y".

Jag tror att "tomtens" syfte är att reta upp och många verkar vara lätta att provocera.
Citera
2023-08-20, 17:19
Medlem
Jag skulle vilja be om ursäkt till dom som upplevt mig som onödigt taggig, och jag ska kort förklara varför. Jag kom in i den här tråden med värsta roliga och positiva känslan. Jag hade inte läst ens 2 % av vad vad som skrivits typ.

Så jag kom in för att jag hade en nyhet som jag trodde skulle glädja folk och för att jag var fascinerad över hur många som hade gått på bluffen om att Arne aldrig sagt det. Men jag upplevde direkt att jag blev påhoppad.

Ifrågasatt har jag inget problem att bli men nivån var liksom direkt "fuck you, håll käften horunge och dra åt helvete!"ungefär från ett par stycken. Då blev jag irriterad och tappade dom positiva vibes jag trodde det skulle bli.

Hursomhelst vill jag bara säga att jag är precis lika säker som jag varit hela tiden på att kungliga biblioteket har samma bevis som jag har i min farsas källarförråd. Jag är helt övertygad om att Jack Werner och några användare till har trollat brallorna av er.

Men det är såklart helt okej. Jag vill bara ha en hyfsat respektfull samtalston det är väl det enda och från och med nu ska jag försöka att hålla mig till det själv även om jag blir provocerad.

EDIT: Och nu har jag pratat med min mor. Hon har gått ner och tittat i källarförrådet och hittat lådan med vhs:er märkta med fotbolls-vm 90 och 94 och hon sa att det var ungefär tjugo - tjugofem kassetter vilket stämmer bra med hur många matcher jag minns att det var. Så kassetbandet med England - Kamerun finns där.

Jag kan se till att det blir skickat till Jack Werner eller om nån annan då vill PM:a namn och adress. Annars så åker jag som sagt dit som senast till mellandagarna och då filmar jag det med mobilkameran.

Vill påminna ytterligare en gång (vet det blir tjatigt men det är ju sanningen) om att exakt samma sak som finns på farsan vhs måste finnas på KB. 3-2 målet. Mellan det att straffen blir dömd och att den slås...
Senast redigerad av Fnord1984 2023-08-20 kl. 17:42.
Citera
2023-08-20, 18:06
Medlem
Lastbils avatar
Citat:
Jag skulle vilja be om ursäkt till dom som upplevt mig som onödigt taggig, och jag ska kort förklara varför. Jag kom in i den här tråden med värsta roliga och positiva känslan. Jag hade inte läst ens 2 % av vad vad som skrivits typ.

Så jag kom in för att jag hade en nyhet som jag trodde skulle glädja folk och för att jag var fascinerad över hur många som hade gått på bluffen om att Arne aldrig sagt det. Men jag upplevde direkt att jag blev påhoppad.

Ifrågasatt har jag inget problem att bli men nivån var liksom direkt "fuck you, håll käften horunge och dra åt helvete!"ungefär från ett par stycken. Då blev jag irriterad och tappade dom positiva vibes jag trodde det skulle bli.

Hursomhelst vill jag bara säga att jag är precis lika säker som jag varit hela tiden på att kungliga biblioteket har samma bevis som jag har i min farsas källarförråd. Jag är helt övertygad om att Jack Werner och några användare till har trollat brallorna av er.

Men det är såklart helt okej. Jag vill bara ha en hyfsat respektfull samtalston det är väl det enda och från och med nu ska jag försöka att hålla mig till det själv även om jag blir provocerad.

EDIT: Och nu har jag pratat med min mor. Hon har gått ner och tittat i källarförrådet och hittat lådan med vhs:er märkta med fotbolls-vm 90 och 94 och hon sa att det var ungefär tjugo - tjugofem kassetter vilket stämmer bra med hur många matcher jag minns att det var. Så kassetbandet med England - Kamerun finns där.

Jag kan se till att det blir skickat till Jack Werner eller om nån annan då vill PM:a namn och adress. Annars så åker jag som sagt dit som senast till mellandagarna och då filmar jag det med mobilkameran.

Vill påminna ytterligare en gång (vet det blir tjatigt men det är ju sanningen) om att exakt samma sak som finns på farsan vhs måste finnas på KB. 3-2 målet. Mellan det att straffen blir dömd och att den slås...
Det är i princip bara du själv som stått för den respektlösa tonen. Tror ingen här orkar med dig längre. Fram med klippet eller håll tyst.
Citera
2023-08-20, 19:16
Medlem
Fnord1984: Du måste försöka se det från den andra sidan. Tråden har varit aktiv sedan 2015 och innehåller över 5.000 inlägg. (Även om jag bara varit medlem i ett år har jag följt tråden från start.)

Du är långt ifrån den förste, och sannerligen inte heller den siste, som klampar in här tvärsäker som fan på att citatet yttrats i en specifik sekvens i en specifik match i ett specifikt mästerskap.

När du blir nertagen på jorden med att nämnda sekvens redan är kollad utan resultat hävdar du att du har videobandet hos dina föräldrar och därför kan bevisa att citatet yttrats.

Men som vanligt är det bara snack, det finns tusen anledningar till att du inte kan presentera beviset, du ska ha telefonnummer till flashbackanvändare och krångla till allt så förbannat.

Och jag garanterar att du aldrig kommer presentera något bevis heller, varken nu eller i mellandagarna.

För den här situationen har förekommit i tråden säkert 20 gånger och när det kommer till kritan med "beviset" finns det alltid tusen bortförklaringar till varför det inte dyker upp.

Och sen kommer du försvinna från tråden med svansen mellan benen när du inte lyckas motbevisa alla som inte tror dig.
Citera
2023-08-20, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stearinkalle
Fnord1984: Du måste försöka se det från den andra sidan. Tråden har varit aktiv sedan 2015 och innehåller över 5.000 inlägg. (Även om jag bara varit medlem i ett år har jag följt tråden från start.)

Du är långt ifrån den förste, och sannerligen inte heller den siste, som klampar in här tvärsäker som fan på att citatet yttrats i en specifik sekvens i en specifik match i ett specifikt mästerskap.

När du blir nertagen på jorden med att nämnda sekvens redan är kollad utan resultat hävdar du att du har videobandet hos dina föräldrar och därför kan bevisa att citatet yttrats.

Men som vanligt är det bara snack, det finns tusen anledningar till att du inte kan presentera beviset, du ska ha telefonnummer till flashbackanvändare och krångla till allt så förbannat.

Och jag garanterar att du aldrig kommer presentera något bevis heller, varken nu eller i mellandagarna.

För den här situationen har förekommit i tråden säkert 20 gånger och när det kommer till kritan med "beviset" finns det alltid tusen bortförklaringar till varför det inte dyker upp.

Och sen kommer du försvinna från tråden med svansen mellan benen när du inte lyckas motbevisa alla som inte tror dig.

Detta har han fått förklarat för sig 5 gånger redan

Det känns tyvärr som att han är ett troll som vill provocera bara

MEN vi får väll se i mellandagarna då om han inte är det

Hoppas kan man ju alltid 🤣
Citera
2023-08-20, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crille666
Detta har han fått förklarat för sig 5 gånger redan

Det känns tyvärr som att han är ett troll som vill provocera bara

MEN vi får väll se i mellandagarna då om han inte är det

Hoppas kan man ju alltid 🤣

Det som är nytt i tråden är att vi nu har två personer i tråden som sitter på vhs av matchen England - Kamerun. Det har inte hänt tidigare.

Så jag är positiv. Inte för att jag tror att de kommer att hitta citatet men för att en genomgång av videokopia ökar granskningens legitimitet ytterligare.

Det finns trots allt ett antal personer som är övertygade om att citatet klippts bort i arkivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in