2023-08-30, 16:14
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
Hade jag velat "trolla" hade jag väl kommit upp med något spektakulärt eller hur? Nädu, ingen trollning här inte utan gammalt hederligt stå-för-sitt-ordande bara. Känns faktiskt litet trist att ha blivit så jädrans påhoppad och nedgjord som tacken för att ha hjälpt till så mycket här.

Jag trodde tidigare att den här tråden ville ha mysteriet löst men allt eftersom har jag förstått att många inte vill ha beviset och aktivt kommer motarbeta att "myten" avmystifieras. Då får det väl vara så. Jag vet att Arne sa det, jag har hört det 1990, 2018 och 2023. Det räcker väldigt gott för mig det.

Och det finns massor av andra bara i den här tråden som har hört det. Och nu finns videobeviset tillgängligt för stora massan. Till VonOben vill jag beklaga att det blev rörigt pga min avstängning. Men nu finns bandet i alla fall på plats och jag hoppas att du fortfarande ska vara villig att digitalisera bandet.

Ja, verkligen ”Stå-upp-för-sitt ordnande” att inte möta upp VonOben med ditt bevis utan istället välja en variant där du springer in i en bekant ”Demba” (som du såklart även hade namngett på ett anonymt forum om detta faktiskt hade hänt) på en vägkrog och får en gnagare (från Stockholm?) som jobbar som lastbilschaufför att mot betalning muta en mack i Örebrotrakten som han gjort affärer med (varför gör lastbilschaufförer affärer med bensinmackar?) för att ta emot en VHS och under instruktion lämna ut den till någon annan.

Har otroligt svårt att förstå nöjet med att på ett internetforum trolla som du försöker dig på. Vill du roa dig med att förstå hur korkad din trollning var kan du pröva att rulla in till en bensinmack med en random VHS och genom muta försöka få dem att gå med på vad du påstår ha skett.
Citera
2023-08-30, 16:24
Medlem
Retsinas avatar
Sådär grabbar! Min gamla Hitachi VHS är nu fixad, behövdes en rejäl rengöring med isopropanol, remmen var det inget fel på. Ska i helgen införskaffa mig en scart kabel (Med guldkontakter!) och en såndär himpajimpa som blir en övergång till TV. Har provkört videon med gamla porr VHS och den funkar hyfsat ok, lite taskig bild och ljud men det kan bero på själva kassetten i sig själv plus att den scarten jag har nu är från hedenhös tid. Jag vill minnas att det var Argentina-Kamerun, vissa andra säger England Kamerun? Spelade samtliga lagen i Vm 1990? Jag måste ju också gå igenom alla banden.

Ska försöka i helgen att kolla matchen. Fortsättning följer!
Senast redigerad av Retsina 2023-08-30 kl. 16:27.
Citera
2023-08-30, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Sådär grabbar! Min gamla Hitachi VHS är nu fixad, behövdes en rejäl rengöring med isopropanol, remmen var det inget fel på. Ska i helgen införskaffa mig en scart kabel (Med guldkontakter!) och en såndär himpajimpa som blir en övergång till TV. Har provkört videon med gamla porr VHS och den funkar hyfsat ok, lite taskig bild och ljud men det kan bero på själva kassetten i sig själv plus att den scarten jag har nu är från hedenhös tid.

Fan va nice! Nu händer det grejjor, dubbla VHS-bevis blir något för konspirationsteoretikerna i den här tråden att tjura över nu! Bra jobbat Retsina, hatten av.
Citera
2023-08-30, 16:51
Moderator
easy_dans avatar
Det har varit underhållande men nu räcker det med snack om lastbilschaufförer, bensinmackar, senila föräldrar eller grannar som råkar vara på dans. Vill man lämna över något till en annan användare så finns PM för att diskutera det, så slipper vi mängder av sidor med ursäkter med varför det inte blir av.

Skärpning i tråden, tänker inte tillåta den att spåra ur.

/Mod
Citera
2023-08-30, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av villalarm
Åttondelsfinalen mellan Kamerun och Colombia från VM 1990 saknas i listan!
Är inte den matchen granskad?

Ingen har sett den matchen i efterhand, nej.

Inga minnesbilder från den matchen har så vitt jag vet någonsin funnits. Dessutom är det Agne Jälevik som kommenterar.
Citera
2023-08-30, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Ingen har sett den matchen i efterhand, nej.

Inga minnesbilder från den matchen har så vitt jag vet någonsin funnits. Dessutom är det Agne Jälevik som kommenterar.

Varför granskar ni den matchen? Det såg aldrig mörkt ut på Kameruns avbytarbänk i den matchen...
Citera
2023-08-30, 17:25
Medlem
Jag bara måste säga att jag älskar den här formidabla uppvisningen av Nelson Mandela-effekten. Vilken energi som läggs ner på all hittepå inklusive restaurering av VHS-spelare
Citera
2023-08-30, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Sådär grabbar! Min gamla Hitachi VHS är nu fixad, behövdes en rejäl rengöring med isopropanol, remmen var det inget fel på. Ska i helgen införskaffa mig en scart kabel (Med guldkontakter!) och en såndär himpajimpa som blir en övergång till TV. Har provkört videon med gamla porr VHS och den funkar hyfsat ok, lite taskig bild och ljud men det kan bero på själva kassetten i sig själv plus att den scarten jag har nu är från hedenhös tid. Jag vill minnas att det var Argentina-Kamerun, vissa andra säger England Kamerun? Spelade samtliga lagen i Vm 1990? Jag måste ju också gå igenom alla banden.

Härligt att höra.

Det är England Kamerun som är intressant. Framförallt att man då kan ta död på alla konspirationsteorier om att det är klippt i mediearkivet.
Citera
2023-08-30, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Härligt att höra.

Det är England Kamerun som är intressant. Framförallt att man då kan ta död på alla konspirationsteorier om att det är klippt i mediearkivet.

Hur tänkte du nu? Det blir ju tvärtom så att det om något kommer få fart på konspirationsteorierna! Vad tror du själv är mest troligt, att jag och Retsina ska lyckas fejka ett gammalt VHS-band med AI-teknik eller att SVT med sina enorma resurser ska ha klippt bort/censurerat en "rasistisk" kommentar, något dom dessutom bevisligen gjort åtskilliga gånger. Skulle vara intressant om SVT erkände klippningen men ens då skulle det väl inte duga som bevis för många här får man nästan lov att misstänka.
Citera
2023-08-30, 18:08
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Hur tänkte du nu? Det blir ju tvärtom så att det om något kommer få fart på konspirationsteorierna! Vad tror du själv är mest troligt, att jag och Retsina ska lyckas fejka ett gammalt VHS-band med AI-teknik eller att SVT med sina enorma resurser ska ha klippt bort/censurerat en "rasistisk" kommentar, något dom dessutom bevisligen gjort åtskilliga gånger. Skulle vara intressant om SVT erkände klippningen men ens då skulle det väl inte duga som bevis för många här får man nästan lov att misstänka.

Vilka "rasistiska" kommentarer har de klippt bort?
Senast redigerad av Dofterna 2023-08-30 kl. 18:31.
Citera
2023-08-30, 18:08
Medlem
Citat:

Det enda rimliga är att VHS banden kommer att visa samma som mediearkivet.
Citera
2023-08-30, 18:26
Moderator
easy_dans avatar
Konspirationsteorier om vad mediearkivet gör eller inte gör hör hemma i forumet för konspirationsteorier, inte fotboll.

Off topic raderat

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in