2024-02-01, 09:45
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasse-bengtsson
Nä jag har inget intresse att läsa tråden eller dylikt ville bara dela med mig att jag minns det så de har ju uppenbarligen hänt o jag tror du har fel.
Agree to disagree
Minns du om du var 18 eller 42 år när du hörde citatet eller är det också luddigt?
Citera
2024-02-01, 09:49
Medlem
Limma skinkbits avatar
Jag har aldrig hört Arne eller någon annan uttala detta citatet, men så tittar jag inte heller på fotboll. Däremot har jag hört talas om det i minst tjugo år. Har följt denna tråden lite sporadiskt och det jag har lärt mig är: Lita aldrig på någon som är tvärsäker på sin sak.

Här tar Källkritikbyrån upp ämnet:
https://kallkritikbyran.se/sanningen...mack-i-orebro/
Och självklart har det uppstått en livlig diskussion på deras Facebooksida där personer med bestämdhet hävdar att de såg matchen och hörde citatet.
Citera
2024-02-01, 14:51
Medlem
Jag förstår inte uppståndelsen kring färgklick-citatet heller då det för mig alltid varit självskrivet att det var färgglada kläder + rolig sportslig överraskning den pekade på.
Citera
2024-02-01, 15:01
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Det här mytomspunna Bulgarien citatet om att "ta in en zigenare", har det också bekräftats att det är en myt? Då är det i sånt fall helt otroligt hur många faktafel Anrells hopkok till "bok" har.
Citera
2024-02-01, 15:23
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Det här mytomspunna Bulgarien citatet om att "ta in en zigenare", har det också bekräftats att det är en myt? Då är det i sånt fall helt otroligt hur många faktafel Anrells hopkok till "bok" har.

Det har nämnts tidigare i tråden att det är hittepå det också. Nu är vi nog inte så många här i tråden som pratar bulgariska, men jag tyckte det verkade trovärdigt.
Citera
2024-02-01, 15:27
Medlem
BarnsligaBengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Det har nämnts tidigare i tråden att det är hittepå det också. Nu är vi nog inte så många här i tråden som pratar bulgariska, men jag tyckte det verkade trovärdigt.

Kanske inte helt topic men varför skulle en bulgarisk kommentator ha koll på att en random svensk med ungerskt efternamn är zigenare?

Är Limpar ett ökänt zigenarnamn eller vadå?
Citera
2024-02-01, 15:30
Medlem
Farbaute666s avatar
Som tidigare sagt - det har hänt. Vi satt, 8-12 personer och kollade på matchen och alla reagerade och vi pratade över TV:n:s ljud just då det hände. Har sedan fått förklarat att han inte hade någon hudfärg i åtanke, utan att bänken helt enkelt såg dålig ut, plus att kanske skuggan låg över avbytarbåset.
Citera
2024-02-01, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Som tidigare sagt - det har hänt. Vi satt, 8-12 personer och kollade på matchen och alla reagerade och vi pratade över TV:n:s ljud just då det hände. Har sedan fått förklarat att han inte hade någon hudfärg i åtanke, utan att bänken helt enkelt såg dålig ut, plus att kanske skuggan låg över avbytarbåset.
Du minns fel
Citera
2024-02-01, 15:55
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13121312
Du minns fel
Tyvärr - du har fel. Punkt slut.
Citera
2024-02-01, 16:05
Medlem
IceEyess avatar
Verkar förbi ett olöst mysterium detta, men "Nu firar vi midsommar i Pontiac Silverdoom" är i alla fall ett verifierat citat, och det främsta
Citera
2024-02-01, 16:08
Medlem
Citat:
Tyvärr - du har fel. Punkt slut.
Vilken match var det?
Citera
2024-02-01, 16:11
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Vilken skugga? Panoreringen över bänken finns lika lite som citatet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in