Citat:
Ursprungligen postat av
Nivovic
Det är just min poäng.
Trots att det är en omöjlighet att Arne yttrade orden under Sverige-Kamerun-matchen så påstår folk fortfarande att det var då de hörde citatet.
Bevisar som sagt att våra minnen inte alls är så pålitliga som man kan tro.
Som redan någon påtalat. Svenskar förknippar det av någon anledning gärna med Sveriges match. Det är lätt att felplacera en händelse, fastän man kommer ihåg själva händelsen.
Jag har också ett par minnesluckor från matchen mellan England och Kamerun men det jag kommer ihåg, det hände (av det jag hittills kunnat kontrollera). Jag blev lite osäker när jag såg youtuberepris på matchen då jag inte hittade den ena av Englands målchanser i förlängningen. Men så kom den ändå, på övertid. Och som jag minns det så visades Kameruns spelarbänk lite snett framifrån när Hegerfors yttrade orden. Jag brukar inte komma ihåg saker som inte hänt. Jag följer sällan med strömmen, jag är mer tvärtemot. Därför har jag svårt att se att jag skulle dragits med i masspsykos.
Viss osäkerhet finns. Det kan ha varit någon annan kommentator, och en annan match. Jag tror inte det men det finns en liten möjlighet. Jag tror mer på den möjligheten än att jag kommit ihåg något som inte hänt.
Jag finner det märkligt att vissa (kanske inte du) sticker ut hakan och säger att detta är med alla säkerhet en myt. Det är lite för många som säger sig ha hört det, och Hegerfors medger uttalandet också. Hur kan någon vara säker på att det är en myt.