Citat:
Ursprungligen postat av
falconer8
Varför skulle han rapportera om det i en radiosänd dokumentär? Det är inget varken han eller någon annan journalist brukar göra. Inte de som arbetar på/ för P3 Dokumentär.
Du yrar bara en massa. Och jag har fortfarande inte fått någon bra förklaring till varför han, eller för den delen någon journalist.i hela världen skulle välja att " begrava storyn " och hellre hålla tyst om att man vet att citatet existerar.
Mer än så behöver egentligen inte sägas. Den här myten är debunkad och det är sedan än väldigt lång tid tillbaka.
Jag vet inte vilken radiosänd dokumentär du yrar om nu, det har jag missat i så fall. Jag syftar på skriverierna Werner ägnat sig åt i kvällspressen.
Att Arne har sagt citatet skulle definitivt vara att "begrava storyn" för gott. Tror du till exempel att det hade gjorts en P3-dokumentär om detta ifall "storyn" hade varit att Arne sagt citatet, vilket har varit vad han själv och alla som sett matchen och kommit ihåg citatet skrattat åt i snart 35 år?
Nej du, nu har jag ju inte lyssnat på någon P3-dokumentär, men jag kan garantera att någon dokumentär om Arne-citatet hade aldrig gjorts om citatets bekräftades som sant. Hela "storyn" bygger på att citatet ska vara falskt, vilket det inte är.