2023-08-20, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Occams rakkniv. Om du observerar hur han postar i dam-VM tråden blir det uppenbart att han enbart är ute för att provocera. Märks här också. Vad är då mest sannolikt? 1) att han faktiskt satt sig ner och kollat igenom nån gammal VHS från "farsans källare" från VM 1990, när matchen dessutom finns på nätet i bättre kvalitet, eller 2) han hittar på det just för att provocera.

Givetvis är 2) mer sannolikt.

Sen igen: konspirationen nu är att citatet sades. Vad som är vedertaget är att det verkar handla om ett senare påhitt eller falskt minne. Ska man bevisa något måste man alltså ladda upp en sekvens där han säger det.

Om du är intresserad av vilken som högst eventuellt (jag säger eventuellt för jag är väldigt övertygad om att KB har precis samma kommentar som finns på pappas VHS) kan vara bortklippt ifrån KB så har jag i alla fall något att visa dig...

https://www.youtube.com/watch?v=v86_eQlPp7E

Börja med att titta ifrån 5:38, där har du sekvensen som leder fram till själva straffen. När du sätt slutet på klippet jag nyss länkade så går du vidare till nästa klipp.

https://www.youtube.com/watch?v=UsSND1OO3NA

Då kommer du märka att man har gjort ett klipp från det att straffen dömdes och fram till att Lineker slår straffen. Det är i det mellanspelet mellan dessa två klipp som Arne säger att "nu ser det väldigt mörkt ut på Kameruns avbytarbänk". Det finns såklart en teoretisk möjlighet att man har gjort samma klippning i originalsändningen som finns på KB och därmed "förstört" originalet. Men jag tror inte att det är så. Jag är helt övertygad om att KB har hela sekvensen, precis som min pappas VHS-band.
Citera
2023-08-20, 12:34
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men du. Jag har denna förmiddag - i denna tråd - länkat till minst tre olika företag som tillhandahåller denna tjänst. Jag förslår att du kollar upp dessa företag och läser själv? Det klarar du va?
I Stockholm ja. Vad fan ska jag där att göra?
Bättre att köpa en begagnad vhs.
Citera
2023-08-20, 12:36
Medlem
Har alla sett det här sköna klippet med Arne då

https://www.youtube.com/watch?v=xmBd74wWqBU
Citera
2023-08-20, 12:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
I Stockholm ja. Vad fan ska jag där att göra?
Bättre att köpa en begagnad vhs.

Eh har folk glömt hur man skickar försändelser med posten? Förr gjorde vi det hela tiden.

Välj rekommenderat brev. Så är det försäkrat och kommer endast lämnas till rätt mottagare.
Citera
2023-08-20, 12:40
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Eh har folk glömt hur man skickar försändelser med posten? Förr gjorde vi det hela tiden.

Välj rekommenderat brev. Så är det försäkrat och kommer endast lämnas till rätt mottagare.
Vad kostar det då? Kan ju köpa en gammal video för 2 örngott.
Citera
2023-08-20, 12:42
Medlem
Citat:

Hade en kompis som lämnade in till ett sånt företag. De tog 1500:- för en filmsnutt på 30 minuter.
Citera
2023-08-20, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenspann
Och varför skulle du inte vara kvar här? Ingår det i din konspirationsteori kring att det här mörkas. Att du har taggarna utåt ligger dig i fatet.

Nu tänker jag inte slösa mer tid på dig förrän du har något konkret att komma med.

Flertalet inlägg har blivit raderade i den här tråden, du får dra dina egna slutsatser. Anledningen till att taggarna varit litet utåt var för att jag omedelbart blev påhoppad och anklagad för att vara en troll som skulle hålla käften och en massa andra okvädningsord, jag blev rätt chockad faktiskt. Trodde folk skulle bli glada över att man hade bevis på det alla frågat efter. Men alla har såklart inte varit otrevliga.
Citera
2023-08-20, 12:44
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Hade en kompis som lämnade in till ett sånt företag. De tog 1500:- för en filmsnutt på 30 minuter.
Ok, kommer aldrig på fråga. Då får det bli en begagnad video eller så får jag försöka reparera min gamla Hitachi. Ska skruva isär den och glo lite.
Citera
2023-08-20, 12:45
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Nej du. Nu lessnar jag på ditt trams. Vill du hitta bevis får du göra som du vill. Alla postleverantörer i Sverige har hemsidor man kan hitta priser.

Att digitalisera verkar vara för enkelt. Storys som din måste innehålla krångel. Bandspelaren pajade just precis, det går inte att skicka brev från min kommun, hunden åt upp kassetten. Allt var precis klart så kom kättingen och squirtade på alltihop. Alltid krångligt alltid en ursäkt.
Citera
2023-08-20, 12:47
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Nej du. Nu lessnar jag på ditt trams. Vill du hitta bevis får du göra som du vill. Alla postleverantörer i Sverige har hemsidor man kan hitta priser.

Att digitalisera verkar vara för enkelt. Storys som din måste innehålla krångel. Bandspelaren pajade just precis, det går inte att skicka brev från min kommun, hunden åt upp kassetten. Allt var precis klart så kom kättingen och squirtade på alltihop. Alltid krångligt alltid en ursäkt.
Vad yrar du om?
Annars får du väl asa ditt arsle till kb och gå igenom matcherna. Som den andra lallaren gjorde. Eller inte gjorde rättare sagt.
Citera
2023-08-20, 12:48
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec

Oj. Tror det går att hitta betydligt billigare än detta.

https://swekaz.se/kopiering/

Ett företags prislista. Lite snårigt men går kanske att tolka.
Citera
2023-08-20, 12:48
Medlem
Auswanderers avatar
Citat:
Ok, kommer aldrig på fråga. Då får det bli en begagnad video eller så får jag försöka reparera min gamla Hitachi. Ska skruva isär den och glo lite.
Vilken match är det du hävdar Arne yttrat citatet? Någon nämnde att det var en match mellan Kamerun och Argentina, stämmer det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in