2023-08-20, 12:18
Medlem
Vattenspanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
Har nämnt min mor tidigare i tråden. Anledningen till att jag inte vet om jag kan ladda upp en länk här har att göra med om jag finns kvar på det här forumet bara. I så fall får ni titta på tuben. Får inte säga mer om den saken för "powers that be", du får dra dina egna slutsatser.

Du kommer in och reggar konto i juli, hävdar något som åtskilliga motbevisat och skriver sedan att du eventuellt inte är kvar om 4 månader.

Låter oerhört bekvämt för att slippa ha någon bevisbörda när tiden börjar rinna ut. Men absolut, motbevisa mig du.
Citera
2023-08-20, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenspann
Du kommer in och reggar konto i juli, hävdar något som åtskilliga motbevisat och skriver sedan att du eventuellt inte är kvar om 4 månader.

Låter oerhört bekvämt för att slippa ha någon bevisbörda när tiden börjar rinna ut. Men absolut, motbevisa mig du.

Vad är problemet? Jag kommer ju ladda upp klippet på tuben oavsett. www.YOUTUBE.com, känner du till den sajten? Den är ganska stor. Jag har lovat att jag ska länka här också om jag är kvar på det här forumet då men annars hittar ni det på tuben. Nu har vi dessutom en forskare som har rätt att begära hem klippet det handlar om ifrån Kungliga Biblioteket så jag utgår från att han snart laddar upp beviset i alla fall.
Citera
2023-08-20, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bossekaka
Vad fick dig att se en gammal vm match från 1990 den där dagen 2018?
Har ni mer turneringar inspelat? Typ em 2000?

Bara det gör ju att trovärdigheten sjunker ännu mer. Vem sjutton tittar på en hel match av England-Kamerun 28 år senare? Och inte för att hitta citatet, för 2018 kände han enligt egen utsago inte till diskussionen i denna tråd.
Citera
2023-08-20, 12:24
Medlem
4608s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toby79
Det är inte samma intervju fattar du väl? Jag skrev radio, lyssnade i en bil, Men en källa finns ju i länken som går att se nu, dock inte samma intervju. Men visst,, år 2023 måste man vara extra tydlig med alla sondmatade och söndercurlade jävla nötter.

Här kommer den!!!!!!
27:40 in i klippet
https://sverigesradio.se/avsnitt/1430058

Lås tråden nu!
Har du mens eller vad är det för jävla attityd du har? Länka inte ett 11 år gammalt jävla klipp om det inte är relevant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift
Men det enda om England-Kamerun i det inlägget är väll?

"Hittar Sportnytt dagen efter eng-kam 90. Artur ringart pratar i sammandrag, inget citat där."

Läs sammanfattningen i min signatur. Där har du länkarna till de olika matcherna.

Glorkas och Careless har sett England - Kamerun 1990.

(FB) Myten kring "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk"
Citera
Citat:

Occams rakkniv. Om du observerar hur han postar i dam-VM tråden blir det uppenbart att han enbart är ute för att provocera. Märks här också. Vad är då mest sannolikt? 1) att han faktiskt satt sig ner och kollat igenom nån gammal VHS från "farsans källare" från VM 1990, när matchen dessutom finns på nätet i bättre kvalitet, eller 2) han hittar på det just för att provocera.

Givetvis är 2) mer sannolikt.

Sen igen: konspirationen nu är att citatet sades. Vad som är vedertaget är att det verkar handla om ett senare påhitt eller falskt minne. Ska man bevisa något måste man alltså ladda upp en sekvens där han säger det.
Citera
2023-08-20, 12:25
Medlem
Citat:

Citera
2023-08-20, 12:25
Medlem
Auswanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Den andra lyssnade och gjorde anteckningar.
Jag antar att om man nu verkligen inte vågar smygfilma så borde det 2023 vara en smalsak att auto transkibera hela skiten?
Målet är att försöka se hela matchen, från början till slut, kanske transkribera allt om jag känner för det.
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men detta får du inte. Ska filma måste du göra det olovandes.
Okej, tack för klargörandet.
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Glorkas och Careless i stort sett. Kolla deras vittnesmål genom att trycka på deras användarnamn i sammanfattningen under den nämnda matchen.

*Edit

Jag hjälper dig.

Avförda direktsändningar
England - Kamerun 3-2, VM 1990
Kommentator: Arne Hegerfors
källa: Careless, Glorkas del 1, Glorkas del 2
Tack!
Senast redigerad av Auswanderer 2023-08-20 kl. 12:28.
Citera
2023-08-20, 12:28
Medlem
Skidlifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Läs sammanfattningen i min signatur. Där har du länkarna till de olika matcherna.

Glorkas och Careless har sett England - Kamerun 1990.

Bra, tack
Citera
2023-08-20, 12:28
Medlem
Vattenspanns avatar
Citat:
Vad är problemet? Jag kommer ju ladda upp klippet på tuben oavsett. www.YOUTUBE.com, känner du till den sajten? Den är ganska stor. Jag har lovat att jag ska länka här också om jag är kvar på det här forumet då men annars hittar ni det på tuben. Nu har vi dessutom en forskare som har rätt att begära hem klippet det handlar om ifrån Kungliga Biblioteket så jag utgår från att han snart laddar upp beviset i alla fall.

Och varför skulle du inte vara kvar här? Ingår det i din konspirationsteori kring att det här mörkas. Att du har taggarna utåt ligger dig i fatet.

Nu tänker jag inte slösa mer tid på dig förrän du har något konkret att komma med.
Citera
2023-08-20, 12:29
Citat:
Ursprungligen postat av Auswanderer
Hur som helst, eftersom jag är högskolestudent och ledig några dagar nästa vecka tänkte jag göra lite egna efterforskningar kring citatet på Kungliga biblioteket.
Citat:
Nej han sa precis att han håller på med forskning på högskolenivå, så han får ta med sig materialet/begära hem det
Citat:
Nu har vi dessutom en forskare som har rätt att begära hem klippet det handlar om ifrån Kungliga Biblioteket

Ditt minne verkar vara A-ok.
Citera
2023-08-20, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastbil
Såhär skriver Glorkas:
"Hittar straffen till 3-2.
Straffen är HELT SOLKLAR. Arne mindes ju i efterhand att den var tveksam? men han säger SJÄLVKLAR straff som kommentar när den blir av.".
Vet inte varifrån han hört Arne säga att de var tveksamma. Han kan ha fel minne av det.
Oavsett så tycker jag det är ganska irrelevant. Straffsparkars vara eller icke vara är något som är subjektivt och kan diskuteras i åratal. Jag tycker inte det sänker hans förtroende.
Och vad Arne berättar om situationen 25 år senare betyder heller inte ett skit.

Fnord1984 säger ju att Arne sagt att Kamerunarna rev ner folk i straffområdet utan anledning. Har Arne sagt det så stämmer det ju inte heller, straffen var som sagt solklar och det var inte heller utan anledning, då det var i princip ett friläge och hade med stor sannolikhet blivit mål om Kamerun-spelaren inte fällt engelsmannen.

Arne har nog inte mer än fragmentariska minnen av matchen, och rör ihop saker och ting. Vilket i sig inte är konstigt, då han refererat väldigt många matcher genom åren, och det är orimligt att komma ihåg detaljer av alla matcher många år senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in