2023-08-20, 12:49
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Occams rakkniv. Om du observerar hur han postar i dam-VM tråden blir det uppenbart att han enbart är ute för att provocera. Märks här också. Vad är då mest sannolikt? 1) att han faktiskt satt sig ner och kollat igenom nån gammal VHS från "farsans källare" från VM 1990, när matchen dessutom finns på nätet i bättre kvalitet, eller 2) han hittar på det just för att provocera.

Givetvis är 2) mer sannolikt.

Sen igen: konspirationen nu är att citatet sades. Vad som är vedertaget är att det verkar handla om ett senare påhitt eller falskt minne. Ska man bevisa något måste man alltså ladda upp en sekvens där han säger det.

Ha ha ha, ja jag hittade den här tråden plötsligt och vad ser jag jo Fnord1984 har börjat med nya räder nu när Sverige är utslagna och dam-VM är på väg att rinna ut. Det är stor underhållning att läsa hur Fnord1984 provocerar och försöker få det till att den som inte tror på att det sagts är "troll".

Det är ju alltid så att den som påstår att något har hänt som ska bevisa det, inte tvärtom. Sluta mata trollet Fnord1984. Det kommer aldrig något bevis från det hållet.
Citera
2023-08-20, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Fnord1984 säger ju att Arne sagt att Kamerunarna rev ner folk i straffområdet utan anledning. Har Arne sagt det så stämmer det ju inte heller, straffen var som sagt solklar och det var inte heller utan anledning, då det var i princip ett friläge och hade med stor sannolikhet blivit mål om Kamerun-spelaren inte fällt engelsmannen.

Arne har nog inte mer än fragmentariska minnen av matchen, och rör ihop saker och ting. Vilket i sig inte är konstigt, då han refererat väldigt många matcher genom åren, och det är orimligt att komma ihåg detaljer av alla matcher många år senare.

https://www.youtube.com/watch?v=mb1fYInj7vc

20 sekunder in i klippet förklarar Arne sin ståndpunkt att det var helt meningslösa straffar där dom bara välte omkull folk i straffområdet, stick i stäv med Glorkas påstående om att Arne sagt att straffarna skulle varit felaktigt dömda. Och i matchen kommenterar Arne ingenting om att straffarna är felaktiga heller. Glorkas och Careless har som sagt tillsammans med journalisten Jack Werner "årets förvillare" trollat folk i åtta år nu, men i mellandagarna som senast tar det slut.
Citera
2023-08-20, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984

20 sekunder in i klippet förklarar Arne sin ståndpunkt att det var helt meningslösa straffar där dom bara välte omkull folk i straffområdet, stick i stäv med Glorkas påstående om att Arne sagt att straffarna skulle varit felaktigt dömda. Och i matchen kommenterar Arne ingenting om att straffarna är felaktiga heller. Glorkas och Careless har som sagt tillsammans med journalisten Jack Werner "årets förvillare" trollat folk i åtta år nu, men i mellandagarna som senast tar det slut.

Fast det blir ju löjligt när du skriver att Glorkas är en lögnare baserat på de så kallade bevisen. Man kan tycka att du skulle ha mer på benen för det påståendet.

Glorkas har varit trovärdig rakt igenom med det han skrivit på Flashback.
Senast redigerad av avec 2023-08-20 kl. 13:00.
Citera
2023-08-20, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Fast det blir ju löjligt när du skriver att Glorkas är en lögnare baserat på de bevisen. Man kan tycka att du skulle ha mer på benen för det påståendet.

Glorkas har varit trovärdig rakt igenom med det han skrivit på Flashback.

Glorkas påstod att det gick omkring folk och slog med gonggongar inne på KB. Varför dokumenterade Glorkas ingenting? Nu minns jag inte om det var Glorkas eller Careless men någon av dom som PÅSTOD att dom varit där på KB laddade också upp en skitkass bild tagen med mobilkamera på en datorskärm som visade precis ingenting av relevans.

Dom betedde sig som om SÄPO, MUST och säkert CIA också var dem i hälarna medans de smugit in på Kungliga Biblioteket "James Bond"-style ungefär. Alltså det är extremt uppenbart att dom trollar och hela deras sätt att beskriva vad dom gjort där är deras sätt att narra och hånskratta åt trådtomtarna som tror på konspirationen dom odlat.
Citera
2023-08-20, 13:04
Medlem
Citat:
Glorkas påstod att det gick omkring folk och slog med gonggongar inne på KB. Varför dokumenterade Glorkas ingenting? Nu minns jag inte om det var Glorkas eller Careless men någon av dom som varit där på KB laddade också upp en skitkass bild tagen med mobilkamera på en datorskärm som visade precis ingenting av relevans.

Dom betedde sig som om SÄPO, MUST och säkert CIA också var dem i hälarna medans de smugit in på Kungliga Biblioteket "James Bond"-style ungefär. Alltså det är extremt uppenbart att dom trollar och hela deras sätt att beskriva vad dom gjort där är deras sätt att narra och hånskratta åt trådtomtarna som tror på konspirationen dom odlat.

De har skrivit så utförliga berättelser att det enkelt går att bekräfta om de varit där genom att kontrollera deras uppgifter.

Du kan med andra ord bevis att Glorkas och Careless har fel.
Citera
2023-08-20, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
De har skrivit så utförliga berättelser att det enkelt går att bekräfta om de varit där genom att kontrollera deras uppgifter.

Du kan med andra ord bevis att Glorkas och Careless har fel.

Jag har bevis på att de har fel. Och vem som helst kan åka dit själv och titta och höra Hegerfors säga dom bevingade orden. Men jag ska sluta prata om Glorkas och Careless nu. Vad tycker du om journalisten Jack Werner? Du tror inte "årets förvillare" har kapacitet att få fram klippet det handlar om från VM 1990 om han skulle vilja det?
Citera
2023-08-20, 13:09
Medlem
Citat:
Jag har bevis på att de har fel. Och vem som helst kan åka dit själv och titta och höra Hegerfors säga dom bevingade orden. Men jag ska sluta prata om Glorkas och Careless nu. Vad tycker du om journalisten Jack Werner? Du tror inte "årets förvillare" har kapacitet att få fram klippet det handlar om från VM 1990 om han skulle vilja det?

Nej, du har inga bevis på det.

Att du anser att du har det gör mig misstänksam på hur ärlig du är i dina berättelser. Ska man anklaga någon för att ljuga får man ha väldigt bra på fötterna och beträffande Glorkas och Careless har du ingenting av substans.

Och beträffande citatet finns det mängder av personer som hade kunnat få fram klippet om det funnits. De har dessutom haft ordentliga incitament att ta fram det. Ändå har det aldrig tagits fram. Det är en anledningarna till varför vi är övertygade i tråden om att det aldrig sagts.
Senast redigerad av avec 2023-08-20 kl. 13:12.
Citera
2023-08-20, 13:09
Medlem
Citat:
Om du är intresserad av vilken som högst eventuellt (jag säger eventuellt för jag är väldigt övertygad om att KB har precis samma kommentar som finns på pappas VHS) kan vara bortklippt ifrån KB så har jag i alla fall något att visa dig...

https://www.youtube.com/watch?v=v86_eQlPp7E

Börja med att titta ifrån 5:38, där har du sekvensen som leder fram till själva straffen. När du sätt slutet på klippet jag nyss länkade så går du vidare till nästa klipp.

https://www.youtube.com/watch?v=UsSND1OO3NA

Då kommer du märka att man har gjort ett klipp från det att straffen dömdes och fram till att Lineker slår straffen. Det är i det mellanspelet mellan dessa två klipp som Arne säger att "nu ser det väldigt mörkt ut på Kameruns avbytarbänk". Det finns såklart en teoretisk möjlighet att man har gjort samma klippning i originalsändningen som finns på KB och därmed "förstört" originalet. Men jag tror inte att det är så. Jag är helt övertygad om att KB har hela sekvensen, precis som min pappas VHS-band.

Kollade också på dessa länkar för en stund sedan. Och som du skriver det är en straff, där situationen är 5:38 in i första länken, och där Lineker slår in den i det andra. Men det är ju för bövelen två olika straffar, situationen vid 5:38 är inte till samma straff som Lineker slår in i det andra klippet, är ju inte ens samma målbur.

Tror inte att du någonsin har sett denna match, eller ens är speciellt intresserad av fotboll.
Citera
2023-08-20, 13:18
Medlem
Citat:

Straffarna var inte feldömda, i synnerhet inte den andra, men de välte inte heller ner folk i straffområdet utan anledning, hade mycket väl kunnat bli mål annars, är rentav troligt. Vilket du också vet då du precis sett klippen.

Om du är det minsta fotbollsintresserad, vilket jag mer och mer tvivlar på.
Citera
2023-08-20, 13:22
Medlem
Skidlifts avatar
Citat:
Kollade också på dessa länkar för en stund sedan. Och som du skriver det är en straff, där situationen är 5:38 in i första länken, och där Lineker slår in den i det andra. Men det är ju för bövelen två olika straffar, situationen vid 5:38 är inte till samma straff som Lineker slår in i det andra klippet, är ju inte ens samma målbur.

Tror inte att du någonsin har sett denna match, eller ens är speciellt intresserad av fotboll.

Du menar väll 6:38

5:38 blir ju straffen som ledde till 2-2 i ordinarie matchtid
Citera
2023-08-20, 13:22
Medlem
Citat:
Straffarna var inte feldömda, i synnerhet inte den andra, men de välte inte heller ner folk i straffområdet utan anledning, hade mycket väl kunnat bli mål annars, är rentav troligt. Vilket du också vet då du precis sett klippen.

Om du är det minsta fotbollsintresserad, vilket jag mer och mer tvivlar på.

Frågan handlar inte om huruvida straffarna var feldömda eller inte. Frågan handlar bara om vad Arne själv sagt om saken, sen huruvida hans bedömning är rätt eller fel är helt irrelevant.
Citera
2023-08-20, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift
Du menar väll 6:38

5:38 blir ju straffen som ledde till 2-2 i ordinarie matchtid

Ja skrev nog fel ja. Eller länkade fel. Eller såg fel. Kollade inte så noga. Sorry om jag lämka fel. Ska kolla igen sen hinner inte nu. Men det är skit samma. Det viktiga är att Arne säger det efter att andra straffen blir tilldömd men innan Lineker skjuter straffen. För det är då Arne säger det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in