2023-08-24, 23:16
Citat:
Ursprungligen postat av crille666
Kan hålla med, kanske dags att låsa tråden med avec 's sammanfattning som sista inlägg och med kommentaren att den endast låses upp om videobevis där arne säger citatetpresenteras (och det kommer ju som vi vet inte ske)

Det känns som det bara spårar ut nu med massa märkliga hypoteser och konspirationsteorier om klippta videoinspelningar

Det kan tas i en ny tråd tycker jag

Vad är nu detta för trams? Varför skulle tråden låsas? Klart det ska vara tillåtet att fortsätta spekulationerna, även om det är givet att mycket oundvikligen går på tomgång. Sluta då hellre att följa tråden; eller starta en ny, om du nu vill det.

Sen är det intressant att läsa om vad folk tror sig veta eller komma ihåg.

Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
USA har en motsvarighet i logotypen för Fruit of the Loom. I princip alla amerikaner är övertygade om att logon brukade innehålla ett ymnighetshorn och se ut ungefär så här: https://mediaproxy.snopes.com/width/...f-the-horn.png

Tror jag inte en sekund på. Ser fett fel ut med ett jävla ymnighetshorn i bakgrunden, och jag har haft hur många t-shirtar och kallingar från det där märket som helst. En snabb googling ger heller inget stöd för det: alltså att "i princip alla" jänkare skulle fått för sig detta.
Citera
2023-08-25, 07:31
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Tror jag inte en sekund på. Ser fett fel ut med ett jävla ymnighetshorn i bakgrunden, och jag har haft hur många t-shirtar och kallingar från det där märket som helst.

Och du är ju inte amerikan, eller hur? Klart att ”i princip alla” var en retorisk överdrift men visste inte att det fanns autister i tråden som skulle haka upp sig på det. Dålig på att googla är du tydligen också för följande är en av de första träffarna från en välkänd tidning:

”If an individual is asked to describe the Fruit of the Loom's logo from memory, they might say that the logo includes the horned basket, or at least, included the basket at some point. This collective misremembering is shared by a large number of people, thus making way for the recent mass bafflement.”

Tänker inte diskutera detta något mer då det är OT. Men håller med om att tråden ej bör låsas för det finns fortfarande intressanta spår i jakten på Kameruncitatet.
Citera
2023-08-25, 07:43
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Klart att ”i princip alla” var en retorisk överdrift men visste inte att det fanns autister i tråden som skulle haka upp sig på det.

Det är inte autism att fråga efter en viss grad av precision, särskilt från någon som nästan enbart verkar posta i tråden i en icke-seriös ton. Jag googlade fram precis det du citerar, vilket visar att jag hade rätt. Jag tror heller inte "i princip alla" kommer ihåg att Arne Hegerfors sa det berömda citatet, vilket dock inte är något du hävdar.
Citera
2023-08-27, 14:55
Medlem
Skidlifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonOben
Det blev ju lite krångligt, OM han nu trollar kan han ju ha det som ursäkt för att han inte dyker upp där han skulle överlämna VHS-bandet till mig.

Nåja, jag har inget bättre för mig den dagen och den tiden vi kom överens om. Jag kan ta mig dit och käka en korv eller två och se om han dyker upp.

Hur går det, har Fnord dykt upp med den mytomspunna vhs-kasseten eller är erat möte senare idag?
Citera
2023-08-27, 16:30
Medlem
VonObens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift
Hur går det, har Fnord dykt upp med den mytomspunna vhs-kasseten eller är erat möte senare idag?

Tidpunkten har inte varit än. Den är snart.
Citera
2023-08-27, 16:34
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Tidpunkten har inte varit än. Den är snart.

Blir väntetiden lika lång som den på Godot?
Citera
2023-08-27, 17:35
Medlem
VonObens avatar
Överenskommen plats var vid biltvättkön vid en viss bensinstation idag klockan 17:00. Det går inte att ta fel på vilken bensinstation och GPS-länk var skickad.

Jag var på plats 16:45 - 17:15. Ingen bil med rätt beskrivning syntes till. Jag tog även några rundor runt bensinstationen då och då. Nada. Ingen människa eller bil med den beskrivningen dök upp.

Fotografier på GPS-tid och GPS-koordinator finns.

-Start ironi-

SVT märkte nog att han var sanningen på spåren och var tvungen att eliminera honom.

-Stopp ironi-

Edit: Kontext för de som inte följt tråden. En användare sade sig ha citatet på VHS hos sin far. Idag skulle han köra och hämta kassetten för att sedan möta upp mig så skulle jag hjälpa till och digitalisera den.
Senast redigerad av VonOben 2023-08-27 kl. 17:54.
Citera
2023-08-28, 16:30
Medlem
Glorkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Så citatet dyker upp första gången 1995? Kan det ha sagts detta år?

Programmet "Kryzz" sändes sista gången under 1995, och hade Arne Hegerfors som programledare.

Vill minnas att han spelade upp klipp och vitsade en del.

Han kan inte ha sagt det då till något klipp?

Intressant att du nämner Kryzz!
Har fått det tipset även av andra personer, inklusive min egen far.

Det ÄR en möjlighet, men arbetsbördan att gå igenom hundratals avsnitt av Kryzz känns verkligen inte så lockande. 😂

/Glorkas
Citera
2023-08-28, 16:49
Medlem
Citat:
Överenskommen plats var vid biltvättkön vid en viss bensinstation idag klockan 17:00. Det går inte att ta fel på vilken bensinstation och GPS-länk var skickad.

Jag var på plats 16:45 - 17:15. Ingen bil med rätt beskrivning syntes till. Jag tog även några rundor runt bensinstationen då och då. Nada. Ingen människa eller bil med den beskrivningen dök upp.

Fotografier på GPS-tid och GPS-koordinator finns.

-Start ironi-

SVT märkte nog att han var sanningen på spåren och var tvungen att eliminera honom.

-Stopp ironi-

Edit: Kontext för de som inte följt tråden. En användare sade sig ha citatet på VHS hos sin far. Idag skulle han köra och hämta kassetten för att sedan möta upp mig så skulle jag hjälpa till och digitalisera den.

Helt otroligt att Fnord i sin trollning bokade tid med folk IRL. Påminner en hel del om hur scammers jobbar (se exempelvis Uppdrag granskning med snubbarna som sålde en last som inte fanns.). Är priset bara tillräckligt åtråvärt kan man få folk att gör vad som helst.

Bra att du kom billigt undan i alla fall. Hoppas du ser det som att du blev ett äventyr rikare. All heder till dig för att du försökte.
Senast redigerad av avec 2023-08-28 kl. 16:53.
Citera
2023-08-28, 16:49
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Intressant att du nämner Kryzz!
Har fått det tipset även av andra personer, inklusive min egen far.

Det ÄR en möjlighet, men arbetsbördan att gå igenom hundratals avsnitt av Kryzz känns verkligen inte så lockande. 😂

/Glorkas
Tyvärr ligger det inte på Öppet arkiv, hade det gjort det så hade vi här kunnat beta av några avsnitt var och gå igenom det rätt snabbt. När jag pratade om det här nyligen så fick jag faktiskt tanken att jag gärna skulle se nått avsnitt bara för att se hur dåligt humorn hade åldrats.
EDIT: Ska fan kolla lite klipp på Youtube ikväll bara för det.

Men ett problem med Kryzz-teorin är att det i så fall skulle vara ett skrivet skämt och då skulle det kunna finnas folk som kommer ihåg det som ett skrivet skämt.
Men jag tror fortfarande att Kryzz är den möjligheten som finns kvar för att det ska vara ett "korrekt" citat. Radion finns såklart men då försvinner både Arne och framför allt bilden vilket gör det klart sämre.
Citera
2023-08-28, 17:56
Medlem
VonObens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Bra att du kom billigt undan i alla fall. Hoppas du ser det som att du blev ett äventyr rikare. All heder till dig för att du försökte.

Jag tyckte också att allt prat om pappa, Allan och gud vet vad lät mer och mer tveksam. Därför trodde jag inte heller att någon skulle dyka upp.

Men från början ville jag ge det en chans, jag tillhör ju de som hävdar att citatet eller ett liknande finns.
Citera
2023-08-28, 17:58
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Tyvärr ligger det inte på Öppet arkiv, hade det gjort det så hade vi här kunnat beta av några avsnitt var och gå igenom det rätt snabbt. När jag pratade om det här nyligen så fick jag faktiskt tanken att jag gärna skulle se nått avsnitt bara för att se hur dåligt humorn hade åldrats.
EDIT: Ska fan kolla lite klipp på Youtube ikväll bara för det.

Men ett problem med Kryzz-teorin är att det i så fall skulle vara ett skrivet skämt och då skulle det kunna finnas folk som kommer ihåg det som ett skrivet skämt.
Men jag tror fortfarande att Kryzz är den möjligheten som finns kvar för att det ska vara ett "korrekt" citat. Radion finns såklart men då försvinner både Arne och framför allt bilden vilket gör det klart sämre.

Kan intyga att det är riktigt bra humor i Kryzz. Nyss så hade de bokklubb, och då får Arne frågan vad han tycker om en viss bok. Då svarar han ”den har sina sidor”!

Med tanke på att Arne redan dragit ett skämt om kamerunares hudfärg i en VM-krönika så känns det absolut som något han skulle ha kunnat skriva till Kryzz.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in