2021-10-08, 15:13
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Norrland var bara ett exempel och platsen är egentligen irrelevant å säger inte mycket om ens kunskap i geografi, skulle lika gärna kunna skriva min trädgård

Men jag får upprepa min fråga: Ser att denna debatt fortsatt en bra bit och nånstans måste jag fråga dig om det inte är lika bra å inse att detta med allra största säkerhet aldrig har sagts å du har fel?

Jag vill gärna se den där filmen och för mig handlar det mest om ifall Hegerfors överhuvudtaget kommenterade minerna på avbytarbänken.
Citera
2021-10-08, 15:14
Moderator
impieteers avatar
Jag tänkte vi faktiskt kunde ta och visa några bilder från den här mytomspunna matchen och de bilderna från bänken som finns.

När Lineker kvitterar i 83:e minuten visas inga bilder på Kameruns bänk alls. Vare sig vid situationen när domaren blåser straff eller efter att straffen gått i mål. Det visas bilder på firande spelare och en glad engelsk läktare. Under sista 7 minuterna plus 2 tilläggsminuter visas förutom spelet enbart bilder på den engelska bänken eftersom Mark Wright har fått en huvudskada som han omplåstrad. Han kommer in igen i full Terry Butcher-utstyrsel med ena ögat bandagerat och blodet rinnande.

När förlängningen drar igång visas i 93e minuten det närmaste vi kommer en lösning på den här gåtan. Det är en bild på en helt svart bänk där flera spelare skakar besviket på huvudet. Ställningen är här 2-2 och Kamerun borde vara besvikna eftersom de hade ledningen med 7 minuter kvar av matchen.
https://imgur.com/a/uqFhVgb

Här vill man ju nästan att Arne innan han dör gör en voiceover på det här klippet så att alla i den här tråden får frid. Konspirationsteoretikern i mig vill ju verkligen att det ska ha hänt här.

I 96e minuten kommer klippet som flera av KB-gluttarna har pratat om. Det visar bänken bakifrån. Det är dock pga kameravinkeln omöjligt att utläsa hur mörkt de ser på tillvaron. Ställningen är fortfarande 2-2.
https://imgur.com/a/fg9owGf

Gary Linekers andra straffmål kommer i sista minuten av första förlängningskvarten, alltså 105:e minuten. Inte heller här visas några bilder på besvikna afrikaner om man inte räknar målvakten som visas i närbild både före och efter själva målet.

I 110e minuten, alltså fem minuter in i andra kvarten visas ytterligare en bild på Kameruns bänk. Den är dock väldigt kort och inga direkta känslor visas. Matchen står 3-2 till England.
https://imgur.com/a/2dUhiPk
Citera
2021-10-08, 15:15
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Bumpar denna.

När skickades den inbjudan och vad hände med den aktiviteten då?
Citera
2021-10-08, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
När skickades den inbjudan och vad hände med den aktiviteten då?

Ingenting hände. Detta ämne har varit dött det senaste året för att det numera är allmänt känt att det aldrig sagts. Jack Werner m.fl. använder det som ett exempel på Mandela-effekt.

Werners bok om myter: "Jag skiter i att det är fejk, det är förjävligt ändå" : om myter på nätet, fejkade berättelser och vikten av källkritik

https://www.adlibris.com/se/bok/ja-s...xoCkSAQAvD_BwE
Senast redigerad av avec 2021-10-08 kl. 15:25.
Citera
2021-10-08, 15:22
Medlem
SamuraiBennys avatar
Citat:
Men oj vad jag lyckas reta upp dig din lilla stackare. Din låtsasjämförelse är löjeväckande. Jag vill bara höra från avspark i förlängningen och sex minuter framåt där det tydligen finns en bild på Kameruns avbytare med bistra miner.

Säger Hegerfors något där. Vad säger Glorka eller den andra som tydligen varit på KB. Konstigt att det bara varit två som besökt KB under alla dessa år när intresset är så stort.

Jag skulle gått dit om jag inte befunnit mig långt därifrån. Jag ringde dem för att få klarhet i detta med pliktleveranser och fick klart för mig att jag hade fel när jag trodde att de hade en kopia. De var vänliga att faktiskt gå och göra en snabbkoll på klippet beträffande textningen. De meddelade att det då och då kommer det upp en liten sammanfattning om vad som händer under matchen. Dock var de inte beredda att söka igenom för att hitta sekvensen med avbytarbänken.

Med tanke på hur vänliga de var tror jag säkert att vem som helst som går dit får lyssna på bandet. Gör det och spela in från avspark i förlängningen till sex minuter in och speciellt sekvensen med avbytarbänken, enligt uppgift, fyra minuter in. För mig är det enda som är intressant om Hegerfors kommenterade något om den sekvensen.

Tack för dina infantila förolämpningar, är du så här på jobbet, ifall ja, låt aldrig en kollega bjuda på mat eller fixa kaffe, lär finnas spott.

Men min förfrågan kvarstår, om någon sitter med inspelningar hemma från när det sändes, så är min hobby vhs rippning kan stå för frakt å skickar så klart tillbaka bandet sen länkar jag matcherna här.

Vilken match var det du svär över ditt mors liv detta yttrades på?
Citera
2021-10-08, 15:30
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamuraiBenny
Tack för dina infantila förolämpningar, är du så här på jobbet, ifall ja, låt aldrig en kollega bjuda på mat eller fixa kaffe, lär finnas spott.

Men min förfrågan kvarstår, om någon sitter med inspelningar hemma från när det sändes, så är min hobby vhs rippning kan stå för frakt å skickar så klart tillbaka bandet sen länkar jag matcherna här.

Vilken match var det du svär över ditt mors liv detta yttrades på?

Det var en mycket mild och hänsynstagande kommentar., knappast förolämpande. Min mor är död sedan 20 år så det blir inte mycket bevänt att svära i det fallet.

Bandet finns på KB om du har vägarna förbi.
Citera
2021-10-08, 15:34
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Jag undrar om du tror att det fetmarkerade hänt, att det är en bild på dem när de ser deppiga ut? Det är ju ingen idé att jag tittar på den engelska versionen om den bilden inte skulle bevisa något. Din källa (Glorka) påstår ju att det inte visas en sådan sekvens, där anletsdragen med tomma blickar framgår. Vederbörandes återberättelse är att det visas en bild bakifrån och att Hegerfors är tyst.

Jag har lagt upp de klipp på bänken som finns efter 2-2-målet, alltså från 83e till 120e minuten.
(FB) Myten kring "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk"

Citat:
Jag har hört det när det sändes och jag behöver inte bevisa något. Det är för övrigt en skitsak som blivit överdrivet till något annat än vad det var. Avbytarbänken panoreras in efter Englands ledningsmål i förlängningen med tomma blickar från de sittande och Hegerfors säger: Nu ser det mörkt ut på Kameruns avbytarbänk.

Just den här bilden som du minns väl existerar inte. Det är ett väldigt kort klipp på bänken fem minuter efter ledningsmålet, men det tar bara nån sekund och det är efter att de bytt planhalva efter minipausen så det är inte alls i samband med ledningsmålet.
Citera
2021-10-08, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Jag tänkte vi faktiskt kunde ta och visa några bilder från den här mytomspunna matchen och de bilderna från bänken som finns.

När Lineker kvitterar i 83:e minuten visas inga bilder på Kameruns bänk alls. Vare sig vid situationen när domaren blåser straff eller efter att straffen gått i mål. Det visas bilder på firande spelare och en glad engelsk läktare. Under sista 7 minuterna plus 2 tilläggsminuter visas förutom spelet enbart bilder på den engelska bänken eftersom Mark Wright har fått en huvudskada som han omplåstrad. Han kommer in igen i full Terry Butcher-utstyrsel med ena ögat bandagerat och blodet rinnande.

När förlängningen drar igång visas i 93e minuten det närmaste vi kommer en lösning på den här gåtan. Det är en bild på en helt svart bänk där flera spelare skakar besviket på huvudet. Ställningen är här 2-2 och Kamerun borde vara besvikna eftersom de hade ledningen med 7 minuter kvar av matchen.
https://imgur.com/a/uqFhVgb

Här vill man ju nästan att Arne innan han dör gör en voiceover på det här klippet så att alla i den här tråden får frid. Konspirationsteoretikern i mig vill ju verkligen att det ska ha hänt här.

I 96e minuten kommer klippet som flera av KB-gluttarna har pratat om. Det visar bänken bakifrån. Det är dock pga kameravinkeln omöjligt att utläsa hur mörkt de ser på tillvaron. Ställningen är fortfarande 2-2.
https://imgur.com/a/fg9owGf

Gary Linekers andra straffmål kommer i sista minuten av första förlängningskvarten, alltså 105:e minuten. Inte heller här visas några bilder på besvikna afrikaner om man inte räknar målvakten som visas i närbild både före och efter själva målet.

I 110e minuten, alltså fem minuter in i andra kvarten visas ytterligare en bild på Kameruns bänk. Den är dock väldigt kort och inga direkta känslor visas. Matchen står 3-2 till England.
https://imgur.com/a/2dUhiPk

Tack för bra sammanställning.

Ska lägga in den i nästa sammanfattning.

Finner det oerhört märkligt att vissa har så svårt att släppa denna myt. Aftonbladet har gjort efterlysning, ämnet är så välkänt och journalister har garanterat letat efter det historiskt. Lägg därpå Flashbacks granskning. Det har inte sagts!
Senast redigerad av avec 2021-10-08 kl. 15:49.
Citera
2021-10-08, 15:41
Medlem
SamuraiBennys avatar
Citat:
Det var en mycket mild och hänsynstagande kommentar., knappast förolämpande. Min mor är död sedan 20 år så det blir inte mycket bevänt att svära i det fallet.

Bandet finns på KB om du har vägarna förbi.
Jag ber om ursäkt. min lever men tanken på ett liv utan henne skrämmer mig mer än min egna dödlighet. det var plumpt av mig.

Bor inte i närheten och man får väl inte spela av matchen så då står ord fortfarande mot ord. därför jag helst vill rippa de avhandlade matcherna så alla kan forska i hemmets lugna vrå ang. citatets vara lr icke vara.
Citera
2021-10-08, 15:52
Medlem
SamuraiBennys avatar
Men om jag får tag på en liveinspelning från... vilken match hävdar du det är btw? och om vi låtsats nu det visar sig du fick en släng (vilken är min teori) av Mandelaeffektern, skulle du, rent hypotetiskt erkänna du mindes fel?
Citera
2021-10-08, 15:52
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Men oj vad jag lyckas reta upp dig din lilla stackare. Din låtsasjämförelse är löjeväckande. Jag vill bara höra från avspark i förlängningen och sex minuter framåt där det tydligen finns en bild på Kameruns avbytare med bistra miner.

Säger Hegerfors något där. Vad säger Glorka eller den andra som tydligen varit på KB. Konstigt att det bara varit två som besökt KB under alla dessa år när intresset är så stort.

Jag skulle gått dit om jag inte befunnit mig långt därifrån. Jag ringde dem för att få klarhet i detta med pliktleveranser och fick klart för mig att jag hade fel när jag trodde att de hade en kopia. De var vänliga att faktiskt gå och göra en snabbkoll på klippet beträffande textningen. De meddelade att det då och då kommer det upp en liten sammanfattning om vad som händer under matchen. Dock var de inte beredda att söka igenom för att hitta sekvensen med avbytarbänken.

Med tanke på hur vänliga de var tror jag säkert att vem som helst som går dit får lyssna på bandet. Gör det och spela in från avspark i förlängningen till sex minuter in och speciellt sekvensen med avbytarbänken, enligt uppgift, fyra minuter in. För mig är det enda som är intressant om Hegerfors kommenterade något om den sekvensen.

Reggade mig själv på sidan och kollade in bänksekvensen. Minerna var inte särskilt dystra där. De såg rätt så neutrala ut.

Ang KB är det tyvärr inte så enkelt att vem som helst får knalla dit och kolla. Dels måste man vara student och dels så måste syftet vara forskningsrelaterat. Och om man skulle lyckas få kolla, så får man inte spela in. Varken ljud eller bild.

Här är bilden på bänken i förlängningen.

https://i89.servimg.com/u/f89/19/05/19/53/bzink10.jpg
Citera
2021-10-08, 16:06
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Hittills har ju ditt fotografiska ofelbara minne hävdat att yttrandet kom direkt efter straffen. Börjar du tvivla på ditt minne?

Inspelning av materialet på KB är tyvärr ej tillåtet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in