2018-10-02, 17:03
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melamela
Klart som fan att Arne kommenterade VM -94.

Vem tror ni det var som myntade: Då firar vi midsommar i Pontiac Silver Dooome.
Han kommenterade inga Kamerun-matcher alltså.
Citera
2018-10-02, 17:19
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melamela
Vem tror ni det var som myntade: Då firar vi midsommar i Pontiac Silver Dooome.
Kanske ytterligare en myt.
Citera
2018-10-02, 17:39
Medlem
OnkelSnusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero

Nej Pontiac Silverdoom-citatet finns med i VM-krönikan 94.
Citera
2018-10-02, 17:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero

Jäpp. 'Och nu firar vi midsommar i Pontiac Silver dooom' sägs:

https://youtu.be/toLZ7BT2tus?t=2167

Lägger upp det mest för att visa att även detta citat går genast att hitta via Google.
Citera
2018-10-02, 17:56
Medlem
VM-tipsets avatar
Hahaha...Fantastisk tråd. Och inte minst en skruvad upplösning på det berömda citatet. För det är väl klart att det är en myt?

En del funderingar.

Är KB enda kanalen för att se matcherna?

Det är två som bevittnat matchen (delar av den) enligt tråden. Är det ett gediget underlag för att göra citatet till myt?

En sida av mig skulle vilja att någon la ut matchen på YT i sin helhet (och andra misstänkta matcher) för att slutgiltigt bevisa myten. En annan vill att mystiken ska vara kvar. Borde det inte vara en del som sitter på matcherna på VHS som kan lägga ut dessa?

Sedan ni som förlöjligar att man inte vet vilken match det handlar om. Men hallå, själv brukar jag blanda ihop 2002 och 2006 när det gäller Sydafrika-VM som exempel.
Citera
2018-10-02, 18:00
Medlem
Det sades när AIK förlorade mot Norrköping borta 1998. AIK har ju svarta tröjor och då klev Arne fram och sa "Det ser mörkt ut på AIKs avbytarbänk" och sedan garvade jag och farsan åt det och dagen efter pratades det om det på alla arbetsplatser. Vad folk inte förstår är att AIK vann guldet det året så regeringen har förstört alla bevis för att det existerat. Exempelvis är det den enda matchen som inte är med på Guldvideon -98!
Min källa på detta är alltså: jag och min far.
Senast redigerad av vonSlyna 2018-10-02 kl. 18:07.
Citera
2018-10-02, 18:07
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VM-tipset
Hahaha...Fantastisk tråd. Och inte minst en skruvad upplösning på det berömda citatet. För det är väl klart att det är en myt?

En del funderingar.

Är KB enda kanalen för att se matcherna?

Det är två som bevittnat matchen (delar av den) enligt tråden. Är det ett gediget underlag för att göra citatet till myt?

En sida av mig skulle vilja att någon la ut matchen på YT i sin helhet (och andra misstänkta matcher) för att slutgiltigt bevisa myten. En annan vill att mystiken ska vara kvar. Borde det inte vara en del som sitter på matcherna på VHS som kan lägga ut dessa?

Sedan ni som förlöjligar att man inte vet vilken match det handlar om. Men hallå, själv brukar jag blanda ihop 2002 och 2006 när det gäller Sydafrika-VM som exempel.

De som har satt sig och kollat genom materialet tycker jag har lämnat trovärdiga uppgifter. Annars är det ju bara för den som vill trippelkolla att gå genom processen och granska materialet ännu en gång.

Angående 'förlöjningar' så blir det fånigt när folk påstår sig ha tvärsäkra minnen, att de var 'unga vuxna', fast sen visar det sig att det kan ha varit ett annat mästerskap. Minnet formar om sig varje gång det hämtas, vips är man tvärsäker på att det var fyra år tidigare.

Sen har det väl att göra med vilken svansföring man kommer in i tråden och påstår saker med.
Citera
2018-10-02, 18:33
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Jag är rätt säker på att jag sett klippet när Arne säger det. Första gången på VHS för många år sen hos en kompis. Sedan är jag hyfsat säker att jag sett det igen på Youtube för ungefär 5 år sedan.
Jag har för mig kameran gick i sidled över Kameruns avbytarbänk samtidigt som Arne sade att det såg mörkt ut. Om det var från höger till vänster eller tvärt om har jag glömt. Någon annan som kommer ihåg?
För övrigt börjar jag fundera på om det är censur eller om verkligheten är en dröm eller alternativa universum. Det här e verkligen skumt.
Citera
2018-10-02, 18:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Jag är rätt säker på att jag sett klippet när Arne säger det. Första gången på VHS för många år sen hos en kompis. Sedan är jag hyfsat säker att jag sett det igen på Youtube för ungefär 5 år sedan.
Jag har för mig kameran gick i sidled över Kameruns avbytarbänk samtidigt som Arne sade att det såg mörkt ut. Om det var från höger till vänster eller tvärt om har jag glömt. Någon annan som kommer ihåg?
För övrigt börjar jag fundera på om det är censur eller om verkligheten är en dröm eller alternativa universum. Det här e verkligen skumt.

De cencorerna som tar sig hem till alla som har citatet på VHS-kassett, och redigerar bort det är jag så himla imponerad av.

(Varför skulle det cecureras?)
Citera
2018-10-02, 18:53
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
De cencorerna som tar sig hem till alla som har citatet på VHS-kassett, och redigerar bort det är jag så himla imponerad av.

(Varför skulle det cecureras?)
Så du menar att någon bara hittar på det? Arne har aldrig sagt något i närheten till det? Att Arne själv kommer ihåg att han sagt det borde ju vara bevis nog.
Det känns väldigt osannolikt att någon bara hittar på ett citat som sen halva Sveriges befolkning kommer ihåg att dom sett och hört.
Citera
2018-10-02, 18:58
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Så du menar att någon bara hittar på det? Arne har aldrig sagt något i närheten till det? Att Arne själv kommer ihåg att han sagt det borde ju vara bevis nog.
Det känns väldigt osannolikt att någon bara hittar på ett citat som sen halva Sveriges befolkning kommer ihåg att dom sett och hört.

Kan du inte läsa det allra minsta i tråden innan du väljer att posta?

(FB) Myten kring "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk"
Citera
2018-10-02, 18:59
Bannlyst
Jag vet också att jag har sett och hört det. 100% säker.

Men Arne var ju också programledare i underhållningsprogram, bland annat i Kryzz. Kanske kommer det därifrån, som ett inslag eller en sketch?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in