2015-12-16, 22:51
Medlem
mazdaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albypeter
Retsina försvinner väl från den här tråden nu....

Alla som skriver exakt vilken match citatet kommer ifrån försvinner från tråden när matchen kollas igenom
Citera
2015-12-17, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BreEEeev
Du minns fel.
Kamerun ledde med 2-1. Sedan kvitterade England på straff till 2-2 och i förlängningen satte Lineker sin andra straff till 3-2.
Och det var under den här matchen som Arne Hegerfors sa: "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk".
Det kan jag satsa min kuk på.

Hur går det med kuken?

Jag rekommenderar verkligen folk i tråden att gå tillbaka och läsa alla kommentarer som är helt säkra på att matchen är England Kamerun. Det blir mycket komiskt när man vet att det inte stämmer.

Sedan "försvann" dessa användare från tråden när Glorkas gjorde sitt besök på KB.
Senast redigerad av avec 2015-12-17 kl. 01:12.
Citera
2015-12-17, 02:57
Medlem
brachimajors avatar
Vet inte varför men den här tråden får mig att garva så jävla mycket. Så absurt om detta citat överhuvudtaget aldrig yttrats men ända fått sådan spridning. Och att Arne själv sitter och säger att det är det han antagligen kommer att bli mest ihågkommen för Borde bli en riksnyhet om det visar sig vara en myt.
Citera
2015-12-17, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Careless
Sverige-Nigeria kan jag iaf avfärda:
https://smdb.kb.se/catalog/id/001716761

Hinner inte med mer idag. Återkommer imorgon eftermiddag med Arg-Nig och Sve-Kam-studio om ingen annan hunnit se dem.

Kolla eftersandningen av sverige-ryssland den matchen kommentera ju arne sa da e sammandraget fran kamerun brasilien han som kommenterar med och det var ju en jamn match bara att brassarna lyckades gor mal pa bada sina chanser sen stog deras avbytare och dansa efter 2-0 malet tror fan starkt pa det ar darifran i eftersandningen
Citera
2015-12-17, 06:43
Medlem
Kafferastens avatar
Det är väl mest för att Arne upprepat händelsen som gör att så många gått på det. Dom flesta i den här tråden var säkert under 18 så väl 1990 som 94 så dom är väl ursäktade till viss del. Arne ja varför kollar han inte upp saken när någon flera år efter påstår att han sagt detta? Det kan ju faktiskt också vara så att Lasse Anrell hittat på citatet, vilket känns mer och mer troligt, och sen helt enkelt gett Arne en summa för att nicka och hålla med. Mer troligt dock att Arne är lite godtrogen.

Känns som att tråden kan knytas ihop nu i alla fall. Hade det yttrats så hade man för fasen hört det någon gång under alla dessa år i direktsändning under VM, i efterhand på tv eller på nätet. Åtminstone hade Arne fått det uppspelat från någon men icke. Det existerar ej. Man var skeptisk redan när sportgrodor kom ut men nu kan man vara ganska hundra på att citatet är en myt/lögn.
Citera
2015-12-17, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Det är väl mest för att Arne upprepat händelsen som gör att så många gått på det. Dom flesta i den här tråden var säkert under 18 så väl 1990 som 94 så dom är väl ursäktade till viss del. Arne ja varför kollar han inte upp saken när någon flera år efter påstår att han sagt detta? Det kan ju faktiskt också vara så att Lasse Anrell hittat på citatet, vilket känns mer och mer troligt, och sen helt enkelt gett Arne en summa för att nicka och hålla med. Mer troligt dock att Arne är lite godtrogen.

Känns som att tråden kan knytas ihop nu i alla fall. Hade det yttrats så hade man för fasen hört det någon gång under alla dessa år i direktsändning under VM, i efterhand på tv eller på nätet. Åtminstone hade Arne fått det uppspelat från någon men icke. Det existerar ej. Man var skeptisk redan när sportgrodor kom ut men nu kan man vara ganska hundra på att citatet är en myt/lögn.

Ja, just det att väldigt många hört Arne faktiskt säga citatet i en återberättelse kan förklara hysterin.

Hoppas att vi kan få svar om citatet fanns med i Blåvitts magazine innan Anrell tog upp det.

Att Anrell verkar vara så ointresserad av granskning och dessutom antar att en sådan granskning skulle visa att citatet aldrig yttrats ökar sannolikheten för att han kom på citatet själv. Vad är han rädd för om han nu är så övertygad?

Han hade ju otur på så vis att Arne bara kommenterat Kamerun i en match (England - Kamerun). Det är väl det han kommit på nu i efterhand.

Beträffande Hegerfors så är han en spjuver som älskar att berätta gamla anekdoter. Och sådana blir i regel bättre och bättre med åren då ingen har intresse eller ens kontrollera sanningshalten. Kan inte se att han fått pengar av Anrell. Det vore ju riskabelt att bara erbjuda Arne det.
Senast redigerad av avec 2015-12-17 kl. 08:03.
Citera
2015-12-17, 10:32
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albypeter
Retsina försvinner väl från den här tråden nu....

Citat:
Ursprungligen postat av bootypleaser
Filma skärmen?

Citat:
Ursprungligen postat av mazdaq
Alla som skriver exakt vilken match citatet kommer ifrån försvinner från tråden när matchen kollas igenom
Jag ska filma tv:n. Var lägger jag sedan upp filmsnutten? Men det blir tidigast imorgon, måste ut i förrådet och plocka fram videon och tillhörande kablar.
Citera
2015-12-17, 10:45
Medlem
L Ron Hubbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Jag ska filma tv:n. Var lägger jag sedan upp filmsnutten? Men det blir tidigast imorgon, måste ut i förrådet och plocka fram videon och tillhörande kablar.

Se till att filma lite före och efter med (viktigt att höra kommentatorns röst med då) så man fattar och hör vilket sammanhang det handlar om.
Sedan se till att din farsa inte spelar in Rapport hux flux på samma band... som det "hände" med en på aftonbladets kommentarer....

Du kan lägga upp det på youtube sedan.
Senast redigerad av L Ron Hubbard 2015-12-17 kl. 10:50.
Citera
2015-12-17, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina

nu javlar hoppas man
Citera
2015-12-17, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horungarnaanfaller
nu javlar hoppas man

Men han är ju precis som övriga tomtar som tvärsäkert påstått nåt utan att de sett eller haft bevis för det. Retsina har ju uppenbarligen inte heller sett på det gamla vhs-bandet på länge. Sannolikheten är överväldigande för att han minns fel.
Citera
2015-12-17, 17:53
Medlem
hlM-s avatar
Här har ni svaret av Arne själv. Det var mot England när Kamerun dragit på sig 2 straffar inom loppet av några minuter och England gjorde mål på båda !

Http://youtu.be/mb1fYInj7vc
Citera
2015-12-17, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hlM-
Här har ni svaret av Arne själv. Det var mot England när Kamerun dragit på sig 2 straffar inom loppet av några minuter och England gjorde mål på båda !

Http://youtu.be/mb1fYInj7vc

tack! mysteriet är löst. pack it up lads
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in