Citat:
Ursprungligen postat av
SandraPalenryd
Men nu var det ju inte detta vi pratade om. De jag citerar diskuterar en VHS vari en av dem är säker på att han hört det.
Om man har följt och engagerat sig i tråden - som många av oss har - så vet man att ingen är "säker" på att man hört citatet. Det är bara tomma ord.
Citat:
Tråden utgår från en hypotes att Arne skulle sagt detta vid en match där Kamerun spelar, motståndet är däremot högst oklart. Englandmatchen 1990 är uppe på tapeten som högaktuell. Däremot har ingen hittat citatet utan hänvisar till intervjuer och artiklar som i bästa fall har 5 år på nacken, så sanningshalten i dessa är ju tvivelaktig. Alla möjligheter bör ju utforskas. Du vet lika lite som jag när det sagts, så varför tjafsar du när jag kommer med en länk till en film som KANSKE kan bekräfta vårt kära citat?
Det svenska folket, Arne själv och alla medier - SVT, Expressen, Nyheter24, TV4, Aftonbladet - har påstått att det skedde 1990/94 av Arne himself. Nu vet vi att detta inte stämmer, så sannolikheten att det skulle vara i någon annan match, av någon annan kommentator är minimal.
Det intressanta är också att nu när citatet är motbevisat har folk helt plötsligt ändrat uppfattning och känner sig "stensäkra" på att det var någon annan kommentator som yttrade citatet.
Trovärdigheten är lika med noll.
Vi behöver inte gå igenom alla Kameruns matcher på 80- och 90-talet för att fastslå att detta är en myt.