2015-12-13, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneUp
Uppenbarligen har ingen kunnat presentera bevis efter 1700+ inlägg. Det är helt enkelt inte sant, stäng tråden?

Nja, var inte så säker. Finns som sagt mer relevant material att gå igenom. Fast Anrell och Arne har fört oss på villovägar.
Citera
2015-12-13, 03:08
Medlem
VonObens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StureplansEliten
Men det stämmer inte, ge dig bara. Ska du sitta och dra upp tio matcher till när en motbevisas?

Nu tycker jag att du tar i väl mycket. Det har absolut sagts, i någon match. Jag kan ta gift på det.

Att det sedan tjôtats om just Kamerun i tjugofem år kan ju förvirra de få minnen man har av något som man egentligen inte var intresserad av.
Citera
2015-12-13, 03:10
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Nja, var inte så säker. Finns som sagt mer relevant material att gå igenom. Fast Anrell och Arne har fört oss på villovägar.
Troligt. Ge upp. Det är inte sant. 1700 fucking inlägg.
Citera
2015-12-13, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneUp
Troligt. Ge upp. Det är inte sant. 1700 fucking inlägg.

Hur kan du vara så säker på det. Jag instämmer i att de finns många fakta som tyder på att det aldrig safts men det finns också fakta som tyder på motsatsen. Finns ingen anledning attvtvärsäkert påstå det ena eller andra innan mer material kollats.
Citera
2015-12-13, 03:24
Medlem
2mass avatar
Hittar en bänkbild från nigeria argentina som kanske kan vara nåt https://www.youtube.com/watch?v=35LNA8yhJJo#t=43m44s

Det är visserligen spegelvänt mot vad vonoben sa, men ofta minns man saker spegelvänt, jag gör det iallafall.
Citera
2015-12-13, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Hittar en bänkbild från nigeria argentina som kanske kan vara nåt https://www.youtube.com/watch?v=35LNA8yhJJo#t=43m44s

Det är visserligen spegelvänt mot vad vonoben sa, men ofta minns man saker spegelvänt, jag gör det iallafall.

Jag minns också bänken just sådär, fast spegelvänt.
Citera
2015-12-13, 03:38
Medlem
Mest troliga bänkbilden från Italien - Nigeria 1994 finns 2:17:40 in in i klippet. Vad tror ni om den?

https://youtu.be/yI_OuCFavxE
Citera
2015-12-13, 03:46
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Mest troliga bänkbilden från Italien - Nigeria 1994 finns 2:17:40 in in i klippet. Vad tror ni om den?

https://youtu.be/yI_OuCFavxE

Är väl en sidlinjebild snarare än en bänkbild, men matchen ska ju iallafall kollas igenom så vi får se. Sen bör man kolla nigeria argentina med och jag vill gärna att man kollar den sekvensen i colombia-jugoslavien från 1990 som jag länkade till, den bänkbilden som är efter att jugoslavien fått en straff.
Citera
2015-12-13, 06:06
Medlem
AnotherStrangers avatar
Vad gäller Nigeria-spåret så insåg jag just att det faktiskt bara är en enda person som pekat ut Sveriges träningsmatch före VM - JellyJansen. Dennes minnesbilder känns dock mer trovärdiga än någon annans. Två andra personer, som kommenterat på Aftonbladet, menar också att det var Nigeria, men specificerar inte vilken match det ska ha varit eller några andra detaljer.

Så visst, var det Nigeria så behöver det ju inte nödvändigtvis ha varit träningsmatchen - att Arne inte kommenterade den men deras VM-match mot Italien (kanske fler?) talar ju emot det. Och kanske hade de många spelare skadade även i VM? Dessutom har det ju sagts att det ska ha varit en VM-match, även om de uppgifterna inte fanns med i den ursprungliga publiceringen.

Samtidigt känns det ju som att OM det var Arne och OM det var VM, så borde ett klipp ha funnits på nätet för länge sen. En träningsmatch däremot, kommenterad av Staffan Lindeborg, är det knappast inte lika många som sparat, eller ens tänkt tanken att det skulle kunna vara.
Senast redigerad av AnotherStranger 2015-12-13 kl. 06:36.
Citera
2015-12-13, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnotherStranger
Vad gäller Nigeria-spåret så insåg jag just att det faktiskt bara är en enda person som pekat ut Sveriges träningsmatch före VM - JellyJansen. Dennes minnesbilder känns dock mer trovärdiga än någon annans. Två andra personer, som kommenterat på Aftonbladet, menar också att det var Nigeria, men specificerar inte vilken match det ska ha varit eller några andra detaljer.

Så visst, var det Nigeria så behöver det ju inte nödvändigtvis ha varit träningsmatchen - att Arne inte kommenterade den men deras VM-match mot Italien (kanske fler?) talar ju emot det. Och kanske hade de många spelare skadade även i VM? Dessutom har det ju sagts att det ska ha varit en VM-match, även om de uppgifterna inte fanns med i den ursprungliga publiceringen.

Samtidigt känns det ju som att OM det var Arne och OM det var VM, så borde ett klipp ha funnits på nätet för länge sen. En träningsmatch däremot, kommenterad av Staffan Lindeborg, är det knappast inte lika många som sparat, eller ens tänkt tanken att det skulle kunna vara.

Ja, är det Nigeriaspåret så känns träningsmatchen mest trolig. Det vore konstigt om det vore Argentinamatchen. Någon borde komma ihåg Maradonakopplingen. Visades dock en bänkbild där som man kan kolla upp. I Italienmarchen visades en sidlinjebild på bänken men stämmer inte överens med vittnesmål. Den sekvensen kan man ju iofs kolla också.

Därefter är det väl att gå igenom matcherna drån 1990. Den där bänkbilden i Jugoslavien - Columbia såg intressant ut den med.
Citera
2015-12-13, 09:32
Medlem
Ingen mening att leta bildsekvenser som kan överensstämma med citatet. Olika länder visar olika bilder. Sluta länka Youtube-klipp till höger och vänster så länge det inte är från dom svenska sändningarna.
Citera
2015-12-13, 09:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas

Stämmer bra.
Det är Nigeria-Argentina det handlar om, längst vägen har det blivit fel med Kamerun.

Jag likväl många andra (googla "det ser mörkt ut på nigerias avbytarbänk") kommer dock ihåg Nigeria.

Så svaret är: Argentina-Nigeria 1994, 33 minuter in i första halvlek.

Vem är först med klipp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in