2015-12-17, 19:04
Medlem
Nivovics avatar
Helt otroligt om Retsina faktiskt har citatet på VHS. Men med tanke på att h*n inte ens har letat fram kablarna och bandet ur förrådet så verkar det som att Retsina inte har kollat på matchen sedan h*n spelade in den.

Intressant hur många i tråden som skrattade ut oss när vi påstod att det måste finnas mängder med VHS-band på inspelade matcher från 90-talet.
Om Retsina spelade in en match mellan Argentina och Kamerun så kan jag garantera att det finns hundratals VHS-band där ute med andra matcher.
Men trots detta har ingen lagt upp det på nätet. Det kanske finns en anledning?

Citat:
Ursprungligen postat av hlM-
Här har ni svaret av Arne själv. Det var mot England när Kamerun dragit på sig 2 straffar inom loppet av några minuter och England gjorde mål på båda !

Http://youtu.be/mb1fYInj7vc
Äntligen, tack så mycket.
Lås tråden mod!
Citera
2015-12-17, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
Helt otroligt om Retsina faktiskt har citatet på VHS. Men med tanke på att h*n inte ens har letat fram kablarna och bandet ur förrådet så verkar det som att Retsina inte har kollat på matchen sedan h*n spelade in den.

Intressant hur många i tråden som skrattade ut oss när vi påstod att det måste finnas mängder med VHS-band på inspelade matcher från 90-talet.
Om Retsina spelade in en match mellan Argentina och Kamerun så kan jag garantera att det finns hundratals VHS-band där ute med andra matcher.
Men trots detta har ingen lagt upp det på nätet. Det kanske finns en anledning?

Lås tråden mod!

Skulle vara väldigt bra om någon rotade fram England Kamerun och la upp den på youtube. Det skulle döda citatets trovärdighet.

Anrells svar på Glorkas och Careless vitnessmål från denna tråd var ju "lita i synnerhet aldrig på flashback."

Vet inte om man ska skratta eller gråta åt det.

"Flashbackspanarna har som mission att avslöja erkända fakta som felaktiga. De är besatta, sa reportern. Jag har hört att de en gång försökte bevisa att månlandningen aldrig inträffat. Det lyckades bara så där, tror jag. Eller att Marie Antoinette inte sagt åt de fattiga Parisborna att äta bakelser när de inte hade råd med bröd. Det lyckades bättre, tror jag."http://nwt.se/mera/helg/anrell/2015/...rhet-aldrig-pa

Anrell kör fortfarande på att citatet sades i Englandsmatchen.
Senast redigerad av avec 2015-12-17 kl. 19:25.
Citera
2015-12-17, 19:29
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Skulle vara väldigt bra om någon rotade fram England Kamerun och la upp den på youtube. Det skulle döda citatets trovärdighet.

Anrells svar på Glorkas och Careless vitnessmål från denna tråd var ju "lita i synnerhet aldrig på flashback."
http://nwt.se/mera/helg/anrell/2015/...rhet-aldrig-pa

Anrell kör fortfarande på att citatet sades i Englandsmatchen.
Håller med, men jag tror det är svårt att omvandla VHS till en fil på datorn (?).
Materialet är också upphovsrättsskyddat, så det går inte att ladda ner från SMDB.
Men någon Svensson där ute borde kunna få upp det på Youtube tycker man.

Om Anrell är så säker på sin sak är det bara att dra till KB imorgon och motbevisa den här tråden en gång för alla. Har fortfarande ingen journalist tagit sig i kragen och sett matchen i SMDB?
Citera
2015-12-17, 19:36
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Vet inte om man ska skratta eller gråta åt det.

"Flashbackspanarna har som mission att avslöja erkända fakta som felaktiga. De är besatta, sa reportern. Jag har hört att de en gång försökte bevisa att månlandningen aldrig inträffat. Det lyckades bara så där, tror jag. Eller att Marie Antoinette inte sagt åt de fattiga Parisborna att äta bakelser när de inte hade råd med bröd. Det lyckades bättre, tror jag."http://nwt.se/mera/helg/anrell/2015/...rhet-aldrig-pa
Herregud, att Anrell ens jämför månlandningen med ett citat. Som tur är behöver inte Anrell åka till månen för att bevisa citatet existens, en taxi till KB och problemet är löst.
Dock som kommer han inte hitta något.

Undra om han själv förstår att citatet egentligen är en myt och således försöker snacka skit om Flashback (en journalists våta dröm) för att hålla citatet vid liv?
Eller tror han faktiskt att det är äkta?
Citera
2015-12-17, 19:48
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
tack! mysteriet är löst. pack it up lads
Citat:
Lås tråden mod!

Jag antar att ni gör er ironiska, och denna match har varit uppe och dementerats tidigare? Inte följt tråden så noga, ledsen.
Citera
2015-12-17, 20:02
Medlem
Citat:
Herregud, att Anrell ens jämför månlandningen med ett citat. Som tur är behöver inte Anrell åka till månen för att bevisa citatet existens, en taxi till KB och problemet är löst.
Dock som kommer han inte hitta något.

Undra om han själv förstår att citatet egentligen är en myt och således försöker snacka skit om Flashback (en journalists våta dröm) för att hålla citatet vid liv?
Eller tror han faktiskt att det är äkta?

Eftersom han tycks vara mån om att det är äkta kan vi utgå ifrån att han vet att Arnes historia inte stämmer. Det måste vara extremt enkelt för en man med Anrells kontaktnät att bevisa Arnes historia., om den nu inte hade varit falsk.

Istället för att visa eller iaf själv se videon, åberopar han att man inte kan lita på Flashback som argument för att citatet och Arnes historia är äkta. Det betyder rimligtvis att han inser att videobevisen ger honom fel

Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Jag antar att ni gör er ironiska, och denna match har varit uppe och dementerats tidigare? Inte följt tråden så noga, ledsen.
Ja, de är ironiska.
Senast redigerad av avec 2015-12-17 kl. 20:29.
Citera
2015-12-17, 20:30
Medlem
VonObens avatar
Citat:
Håller med, men jag tror det är svårt att omvandla VHS till en fil på datorn (?).

Njä. Svårt är det inte direkt, men man behöver lite särskild hårdvara. Däremot, om man ska ha ut varje droppe kvalitet som är möjlig börjar det krävas mer kompetens.

Jag vill för övrigt behålla min ståndpunkt att jag kan ta gift på att citatet har sagts. Oklart i vilken match dock.
Citera
2015-12-17, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonOben
Njä. Svårt är det inte direkt, men man behöver lite särskild hårdvara. Däremot, om man ska ha ut varje droppe kvalitet som är möjlig börjar det krävas mer kompetens.

Jag vill för övrigt behålla min ståndpunkt att jag kan ta gift på att citatet har sagts. Oklart i vilken match dock.

Eftersom du har gjort en datering som motsa dåvarande konsensus blir givetvis ditt vitnessmål mer intressant. I synnerhet då du inte sett på särskilt mycket fotboll på senare år.

Vet dock inte om du uttalat dig om kommentatorn. Har du minne av Hegerfors, Hansson eller Jälevik. De två Kamerunmatcher som inte setts från 1990 kommenterades ju av Hansson och Jälevik.

Noterade förövrigt att Svennis var bisittare i matchen Kamerun-Colombia.
Citera
2015-12-17, 20:37
Medlem
Citat:

Om man är helt rookie kanske man inte behöver ge sig på hela matchen utan filma citatet med mobil och lägga upp nånstans. Är det enklast att lägga upp på youtube eller finns det nåt mer användarvänligt? Förövrigt tar jag samma gift som dig angående detta.
Citera
2015-12-17, 20:39
Medlem
QuantumFools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Några inlägg ovan: (FB) Myten kring "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk" (sammanfattning).
Citera
2015-12-17, 21:49
Medlem
VonObens avatar
Citat:
Vet dock inte om du uttalat dig om kommentatorn. Har du minne av Hegerfors, Hansson eller Jälevik.

Nej, har inget som helst minne av vem det var som kommenterade tyvärr.
Citera
2015-12-17, 21:53
Medlem
mazdaqs avatar
Citat:
Nej, har inget som helst minne av vem det var som kommenterade tyvärr.

Du verkar inte komma ihåg det speciellt bra, men ändå är du helt säker på att det hänt? Herregud..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in