2015-12-21, 13:25
Medlem
L Ron Hubbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnotherStranger
Vårt hittills mest säkra vittnesmål var alltså felaktigt!? Helt otroligt, nu ger jag upp.

Jag väntar med spänning på VHS-runkarn med, han var ju jättesäker med på en match.... vilken det nu kan ha varit...
Citera
2015-12-21, 13:32
Medlem
Carelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Då hade bisl01 rätt alltså. (FB) Myten kring "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk"

Argentina - Kamerun känns väl hetast nu då?
Den får nog kanske glorkas ta om han går förbi kb imorgon. Såg genom Sverige Kamerun-studion också utan resultat.
Citera
2015-12-21, 13:34
Medlem
AnotherStrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Careless
Såg genom Sverige Kamerun-studion också utan resultat.
Tackar. Helt jävla otroligt om detta citat inte har någon som helst verklighetsbakgrund.
Citera
2015-12-21, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonssondesign
Argentina-Nigeria, 94? 33 minuter in. Såg du den sekvensen (som blev postad tidigare)?
Vad sades under dessa sekunder?

Får manfråga vad du sade när du pratade med dina syskon?

Var det så att du lät dem berätta sin historia?

Eller var det så att du berättade din historia och de bekräftade?
Citera
2015-12-21, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Får manfråga vad du sade när du pratade med dina syskon?

Var det så att du lät dem berätta sin historia?

Eller var det så att du berättade din historia och de bekräftade?

Inget av det. Det är ett starkt minne sedan många år tillbaka som vi brukar ta upp då och då och skratta åt. Ringde mina syskon när jag såg denna tråden och frågade "Vad var det som han sa i TV som var så roligt?". De bekräftade med detta citat, precis som jag trodde (kommenterade i denna tråden innan).

Careless är dock en trovärdig användare, men måste ha svar på vad som sades i den sekvensen. Tar emot att säga det men jag är fortfarande helt säker. Om inte annat så åker jag ner till Stockholm själv och försöker filma sekvensen, för jag är fortfarande bombsäker.

Ska visa sekvensen nu på julafton och få ett ytterligare bekräftelse från syskonen
Citera
2015-12-21, 14:36
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonssondesign
Inget av det. Det är ett starkt minne sedan många år tillbaka som vi brukar ta upp då och då och skratta åt. Ringde mina syskon när jag såg denna tråden och frågade "Vad var det som han sa i TV som var så roligt?". De bekräftade med detta citat, precis som jag trodde (kommenterade i denna tråden innan).

Careless är dock en trovärdig användare, men måste ha svar på vad som sades i den sekvensen. Tar emot att säga det men jag är fortfarande helt säker. Om inte annat så åker jag ner till Stockholm själv och försöker filma sekvensen, för jag är fortfarande bombsäker.

Ska visa sekvensen nu på julafton och få ett ytterligare bekräftelse från syskonen

Det är nästan rörande hur någon fortfarande klamrar fast vid sina minnesbilder.
Citera
2015-12-21, 15:19
Medlem
OPerottis avatar
Det är ännu mer intressant att människor som är bekant med fenomenet falska minnen vägrar tro att även deras hjärna fungerar precis som alla andras. Folk sätter sig allt för ofta över dessa psykologiska fenomen och menar att de inte applicerar på dem. Detta måste vara ett av de bästa exemplena på ett kollektivt falskt minne?

Intressant är även Anrells syn på det hela. Han tror att detta är en attack mot honom eller Arne Hegerfors som person. Det kan ju inte alls bara handla om sanningen? Han upplever det som att det är han som blir granskad. Inte sakfrågan i sig. Han säger även att
Citat:
Aj då, tänkte jag och innan jag hunnit tänka efter hur det kändes fick jag snabbt veta att det plötsligt satt hundratals, ja, kanske tusentals unga män och rotade i gamla arkiv för att kunna ifrågasätta min livsgärning.
Okej, det kanske är rätt svårt att erkänna att han kan ha fel om det här citatet är hans livs gärning.

Snart dags att utlysa en hittelön för klippet.
Citera
2015-12-21, 15:41
Medlem
5549s avatar
Anrell har alltid varit en jävla sopa. Inte förvånad att han har hittat på citatet.
Citera
2015-12-21, 15:46
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Anrell har alltid varit en jävla sopa. Inte förvånad att han har hittat på citatet.

Du fattar inte grejen över huvudet taget va?
Citera
2015-12-21, 15:53
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du fattar inte grejen över huvudet taget va?
En djävla massa sidor att läsa. VHS-kassetter hit och Kamerun dit. Förklara gärna Anrells roll om jag missuppfattat.

Dock är Anrell en försupen idiot oavsett. Låt stå!
Citera
2015-12-21, 16:58
Medlem
gollum78s avatar
Är vi säkra på att det är från en tvsändning och inte från radiosporten som citatet kommer?

Jag kan inte minnas att jag sett någon tvsändning med citatet. Däremot cirkulerade det en lista med roliga idrotts citat innan Anrell skrev boken. Och där fanns citatet med. jag minns det eftersom jag tyckte det var roligt att jag hade läst flera av citaten innan de blev publicerade.

/P
Citera
2015-12-21, 17:42
Medlem
JehovasFittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPerotti
Ja, att hitta fröet vore grymt. Mycket spänd på att se hur det går med IFK Göteborg spåret. Letar Andersson fortfarande efter fanzinet? Det kan ju visa sig vara nådastöten för myten.

Citat:
Ursprungligen postat av gollum78
Är vi säkra på att det är från en tvsändning och inte från radiosporten som citatet kommer?

Jag kan inte minnas att jag sett någon tvsändning med citatet. Däremot cirkulerade det en lista med roliga idrotts citat innan Anrell skrev boken. Och där fanns citatet med. jag minns det eftersom jag tyckte det var roligt att jag hade läst flera av citaten innan de blev publicerade.

/P

Det intressanta är ju om fanzinet/listorna publicerade citatet innan september -94? Boken kom först -96 så det kan mycket väl vara så att ursprungskällan ändå är Anrells spalt hösten -94. Sedan har citatet hamnat i diverse listor och fanzine vars "upphovsmän" blivit upprörda när Anrell snott "deras" material till sin bok...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in