Citat:
Ursprungligen postat av
Careless
Men herreguf vill du ha ett matchreferat eller. Här är allt jag antecknade (skrev ned några större händelser då ingen matchklocka visades så jag iaf kunde referera till citatet ifall det yttrades.
1-0 england
4 kamerunspelare avstängda (Arne)
Halvlek
Studio
"Det ser mörkt ut för england" - (någon Hans)
Milla in
Fler kamerunreserver på gång (Arne)
1-1 kamerun
2-1 kamerun
Milla ser skadad ut (Arne)
2-2 england
Milla kvar mitt på plan (Arne)
Slutsignal
Studio
3-2 england
Arne kommenterar att det kunde stått 3-1 kamerun men snabbt efter drar han någon analogi mha något talesätt som innehöll ordet "svärmor".
Slut på matchen.
Om han hade yttrat sig citatet eller något i närheten hade jag hört det... Satt och stirrade på mitt anteckningsblock i forskarsalen (storbildstv, seriösa grejer) medan jag hörde på sändningen och tittade på skärmen när något märkvärdigt hände/yttrades.
Detta inlägg har fått alldeles för lite uppmärksamhet.
I "rätt VM", i "rätt match" som det sägs ha yttrats har man alltså sagt nåt väldigt lika i halvtidspausen men att det gällde England.
Anrell får citatet skickat till sig 1995. Den som förmedlade mindes helt enkelt fel. Det var kul, det "kändes" rätt eftersom det kunde varit sant. Kamerun var poplaget 1990 o 1994. Väldigt mycket nu efter en veckas grävande pekar mot att vi får nöja oss med Arnes kommentar om Kamerun som färgklicken i VM 1982 o detta som yttrades i halvtid mellan England o Kamerun 1990.
Betänk. Inte ens E Niva o övriga nördar vet vilken match eller ens VM som det ska ha yttrats i. De har ju koll på allt nördigt.
Men sök gärna vidare. Om inte annat är det väldigt underhållande. Ser bl.a. fram emot Glorkas målande o spännande jakt på KB.