2012-05-14, 16:46
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sullero
Du skulle lyssna till din Satanist kompis Qdqdq, han vågar stå för det han är. Det är mer än vad du någonsin kommer göra. Jag antar att det krävs att du blir ihopbunden med de andra av din sort av Gud's änglar, innan du ens kan tänka dig att erkänna din tillhörighet.

Som du kanske minns, då är jag pastafarian, och vi har inte en demonologi i abrahamisk betydelse. OK, det finns 'Noodlifer', men han besättar inte folk, han härsknar olja.

Citat:
Agnosticismen var en reaktion på den sanna kristendomens utbredning under de första århundradena efter kristus. Skapat av Gud's fiender för att motverka att sanningen skulle få fäste. Du kallar dig agnostiker och eftersom agnostikerna var och är Gud's fiender här på jorden så faller du också in under termen "satanist". En satanist är någon som följer Satan, Gud's fiende.

Jag kan givetvis inte acceptera premisserna i denna okunniga beskrivning.

Citat:
I "the Church of Satan" dyrkar de Lucifer/djävulen. De är satanister som kämpar mot Gud och de är resultatet av den korruption som skett då fallna änglar sått sin säd i mänskliga kvinnor mor Gud's vilja. Detta som ett led i det uppror de startat mot Gud. Allt detta finner man i Bibeln, en bok som du naturligtvis förkastar och istället hånar. Knappast förvånande!

Du har altså skapat en egen generaliserande kategori, där pastafarianer på dina villkor jämställas med mer traditionell satanism.

Citat:
Du Bogomil, jag vet inte vilken gång i ordningen jag konstaterar detta, är en lömsk djävulsdyrkare som ljuger om allt du kan hitta på. Agnosticismen är idag ett av favorit verktygen för hemliga sällskap som stryr dagordningen i vår värld

Jag trodde, att 'the bad guys' var reptilerna från Draconis stjärn-systemet.

Citat:
Proverbs 6:12 -

A naughty person, a wicked man, walketh with a froward mouth (som du!) 6:13- He winketh with his eyes, he speaketh with his feet, he teacheth with his fingers. 6:14- Frowardness is in his heart, he deviseth mischief continually; he soweth discord

Detta stämmer in på dig Bogomil. Jag har bevisat det i tråd efter tråd och kommer att fortsätta göra det dag efter dag.

Jag användar ju inte ditt a priori/cirkel-argumenterande underlag, så vi är oense om vad 'bevisföring' är. Men jeg beundrar din monomana uthållighet.

Citat:
Dina ord är tomma skal utan innehåll. Den verkligheten du ger sken av finns INTE. men NI har lyckats lura majoriteten av Gud's folk till att tro att deras Fader och Skapare inte ens finns. Gud är det mest verkliga som någon av oss någonsin kommer uppleva, oavsett vem vi är, och för de som vägrat söka honom trots att de fått allt gratis i Hans skapelse, de kommer ångra sig i en evighet...

Om det nu inte är alltför 'satanisk', då skulle jag hemsk gärne bortse från din predikan, och återgå till OnT. Det finns en pragmatik ang. det som beskrivas i TS, och den är det svårt att bortse ifrån. Antingen kan man förtätta i din cirkel-argumenterade värld, där topic-problemen i denna tråd endast blir självförstärkande, d.v.s. din religion är inte 'medicinen', den är 'sjukdomen'.

Alternativet (som också stödjas av pastafarianismen) är att betrakta dom fenomen som beskrivas i TS från ett pragmatisk, rationellt perspektiv, där vetenskaplig forskning och därav avledd behandling i sista hand är överlägsen. Din voodoo har mycket liten validering bakom sig.

Citat:
Det är kört för dig Bogomil, och för alla dina satanist vänner. Ni är avslöjade och det ni nu ser kommer bara växa. Dags att betala priset för era ondskefulla planer. Hör nyheten, ERA PLANER KOMMER ALDRIG FUNKA! YOU ARE SCREWED!

Ramen.
Citera
2012-05-17, 00:21
Medlem
Joggeriffics avatar
Vad är då poängen med att känna gud förutom att känna lite extra lycka när man tänker på det?

Som om en tro skapat av ett intellekt som härmar idéer är en riktig tro.

Det har funnits en kristen i världen och han dog på korset.

För att hjälpa vår syster med satan-problemet, eller som vissa av er vill kalla det, hallucinationerna...

Om satan skrattar åt dig, så skratta tillbaka! Det finns ingen ondska i dig som du inte är medveten om.
Om du blir rädd så var tuff =)

När du står inför något bara du kan gå igenom så är det bara att röra på fötterna
Citera
2012-05-17, 02:18
Medlem
Fangelsets avatar
[quote=Joggeriffic]Vad är då poängen med att känna gud förutom att känna lite extra lycka när man tänker på det?

men om nu satan är den skyldige borde inte 1+1 vara....
enligt mig om Hon nu i djupet av sinnesvärlden påstår att någon pratat, så kan det vara fantasin ,.
TS är du ful eller snygg....
Citera
2012-05-17, 02:18
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joggeriffic
Vad är då poängen med att känna gud förutom att känna lite extra lycka när man tänker på det?

Det har funnits en kristen i världen och han dog på korset.

För att hjälpa vår syster med satan-problemet, eller som vissa av er vill kalla det, hallucinationerna...

Om satan skrattar åt dig, så skratta tillbaka! Det finns ingen ondska i dig som du inte är medveten om.
Om du blir rädd så var tuff =)

När du står inför något bara du kan gå igenom så är det bara att röra på fötterna

OM man nu väljar att betrakta TS utgångsläget som en manifestation av en sorts verklighet (en MÖJLIGHET jag själv accepterar, men inte mer), då är det ganske få, som får nytta av dina..... säkert välmenande..... råd.

Det finns ett relativt stort utbud av andliga/spirituella självförsvars-metoder, ......och icke två av dom är identiska, många är ren doktrinell papegoja-snack och pragmatisk är resultaten oerhörd varierande.

En del blir hjälpte på ena viset, andra på andra viset och flertalet blir inte hjälpte alls.
Citera
2012-05-17, 20:29
Medlem
Joggeriffics avatar
Ett citat drar jag mig till minnes

"om du träffar buddha på vägen så döda honom"
Ingen spirituell värld har makt över dig, däremot har du makt över ditt eget sinne.
Därför är din reaktion viktig och inte ditt problem.

Nåt om att göra en fjäder av en höna

edit: om du träffar djävulen på vägen så döda honom också.
Citera
2012-05-17, 21:12
Medlem
picazzas avatar
Har inte läst igenom allt,men vilka 2 ord är det du hör??
Citera
2012-05-20, 06:32
Medlem
siggesatans avatar
låter som en släng av psykodrama här! för och förstå konseptet så kan man säga att gud är placebo

magiskt något man inte kan bevisa då det inte finns mer än i tanke och ord... men kan göra underliga saker med ens undermedvetna!
energier som kan manifesteras i spöken förnimelser och annat knas via ditt undermedvetna!

kan va så att du undermedvetet vill att det ska hända även om ditt rationella tänkande får dig och må dåligt av vad som har hänt!

för och bli av med skiten så kan placebo administreras på följande sätt...
för att det ska funka så måste du tro att det ska funka samtidigt som du vet att det kommer och funka!

testa och kontrolera och styr dina drömmar.
har någon påbörjat en mening som du avslutat?
har du vetat att en grej du velat ha har funits i just det paket du pekat ut innan du ens har öppnat det?
ifall svaret är ja så är det ett bevis på att du kommer och lyckas om du vill det tillräckligt mycket
Citera
2012-08-31, 23:45
Medlem
DenLedes avatar
Hur känner vi igen Satan då?

Vad är det frestaren, anklagaren, djävulen mm. vill åstadkomma för oss själar genom att hela tiden locka oss i köttets fördärv?

Och framför allt, hur känner vi igen denne?
Citera
2012-09-01, 00:15
Medlem
Ja du, man har flera skrifter och andra religiösa texter som talar även om djävulen.

Djävulen är den som skall ha världen i sin våld genom att styra den, den skall ha fel på ett öga, eller så skall ett öga saknas, vara verksam genom den falska profeten och skall komma innan "Guds drag".

Historierna talar om att djävulen ses av olika Profeter som ett slags orm, eller drake, om inte djinn (ande,enad,zeus).
Man har spekulerat i ifall den kommer att ta mänsklig skeppnad, om det är ett system eller förblir andar/ande. Alla dessa kan man i och för sig bekräfta om man vill: djävulen eller demoner påstås ha besatt människor förr, vi har världsledare som har fel på det ena eller det andra ögat om man kollar efter på tv'n samt att de tar sådana beslut som enligt en teolog innebär att leka Gud, när man t.ex. bestämmer över liv och död, världen styr de ju.

Man kan debattera detta vidare då och att vara verksam genom den falska profeten innebär alla möjliga läror som utesluter Gud, eller "ger en fel bild av Gud"(förnekar Hans Helighet).

Man har även spekulerat i pengar, inte minst elektroniska pengar och även olika slags artister då, om man inte har tänkt på arméer som besten ("häftig ljus på himlen", gör häftiga tecken med händerna och folk följer dem). Möjligen en fallen gloria har det talats om, något man kan se när man kollar på tv, eller under vissa förutsättningar i verkligheten kring människor eller som huvudbonad.

Hans ansikte skall synas över hela Himmelen så hela Jorden skall se denne, där har man sådant som media, Internet, social media, illusioner, hallucinationer o.s.v.

Annars skall den skara av fallna änglar som jag förstått formar djävulen (Enoks bok) vara fängslad men deras läror skall leva vidare och dessa är bl.a. att smeda vapen, sköldar, smink m.m. Då vore dessa lärlingar de som logiskt sett vore de som försökte ta hit "honom" genom sina handlingar, han/de drar nytta av vad de kan. (olika översättningar av Mosesböckerna säger lite olika saker om Eden, en av dessa vore att djävulen viskade genom ormen, vilket är ungefär det som händer här).

Det talas om att han vore en arkitekt, och där har du upplysningen, att vrida in och ut på allt tills det inte finns någon utväg, alltså man skall fängslas, genom subtilt beteendeförändrings metoder skall man tappa sin tro och avlägsna sig från Gud, man har en bred kunskap som gör att man kan se samband och helhetsbilder lättare och ännu lättare "bygger på" eller förändrar dessa.

Ja, rolig tråd kan denna bli.

Edit: Har försökt tolka delar av profetiorna som uppkommer i Uppenbarelseboken, dock var jag ej uppmärksam på att de var "klippta" från olika delar och sammansatta. Här finns tråden: Om Harmageddon - https://www.flashback.org/t1889102
Senast redigerad av Aleexi 2012-09-01 kl. 00:31.
Citera
2012-09-01, 00:48
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleexi
Ja du, man har flera skrifter och andra religiösa texter som talar även om djävulen.

Djävulen är den som skall ha världen i sin våld genom att styra den, den skall ha fel på ett öga, eller så skall ett öga saknas, vara verksam genom den falska profeten och skall komma innan "Guds drag".

Historierna talar om att djävulen ses av olika Profeter som ett slags orm, eller drake, om inte djinn (ande,enad,zeus).
Man har spekulerat i ifall den kommer att ta mänsklig skeppnad, om det är ett system eller förblir andar/ande. Alla dessa kan man i och för sig bekräfta om man vill: djävulen eller demoner påstås ha besatt människor förr, vi har världsledare som har fel på det ena eller det andra ögat om man kollar efter på tv'n samt att de tar sådana beslut som enligt en teolog innebär att leka Gud, när man t.ex. bestämmer över liv och död, världen styr de ju.

Man kan debattera detta vidare då och att vara verksam genom den falska profeten innebär alla möjliga läror som utesluter Gud, eller "ger en fel bild av Gud"(förnekar Hans Helighet).

Man har även spekulerat i pengar, inte minst elektroniska pengar och även olika slags artister då, om man inte har tänkt på arméer som besten ("häftig ljus på himlen", gör häftiga tecken med händerna och folk följer dem). Möjligen en fallen gloria har det talats om, något man kan se när man kollar på tv, eller under vissa förutsättningar i verkligheten kring människor eller som huvudbonad.

Hans ansikte skall synas över hela Himmelen så hela Jorden skall se denne, där har man sådant som media, Internet, social media, illusioner, hallucinationer o.s.v.

Annars skall den skara av fallna änglar som jag förstått formar djävulen (Enoks bok) vara fängslad men deras läror skall leva vidare och dessa är bl.a. att smeda vapen, sköldar, smink m.m. Då vore dessa lärlingar de som logiskt sett vore de som försökte ta hit "honom" genom sina handlingar, han/de drar nytta av vad de kan. (olika översättningar av Mosesböckerna säger lite olika saker om Eden, en av dessa vore att djävulen viskade genom ormen, vilket är ungefär det som händer här).

Det talas om att han vore en arkitekt, och där har du upplysningen, att vrida in och ut på allt tills det inte finns någon utväg, alltså man skall fängslas, genom subtilt beteendeförändrings metoder skall man tappa sin tro och avlägsna sig från Gud, man har en bred kunskap som gör att man kan se samband och helhetsbilder lättare och ännu lättare "bygger på" eller förändrar dessa.

Ja, rolig tråd kan denna bli.

Edit: Har försökt tolka delar av profetiorna som uppkommer i Uppenbarelseboken, dock var jag ej uppmärksam på att de var "klippta" från olika delar och sammansatta. Här finns tråden: Om Harmageddon - https://www.flashback.org/t1889102
Svinbra forskning du gjort.
Bra skrivet också.

Men människor som läser våra inlägg kan lätt scrolla över en större textmassa, tyvärr.
Lägg en sammanfattning av vad du kommit till dom första meningarna. Sen kan du lägga ut förklaringen. Det blir lättare att få engagemang i texten då.
Citera
2012-09-01, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Och framför allt, hur känner vi igen denne?
Jag kan enbart ge följande förslag:

Problemet ligger i det att en handling, som vi måhända i normala fall ej hänfalla åt och som vi i efterhand må ångra, tycks vara av ett ursprung bortom jaget. I efterhand är det så lätt att vara klok och tänka: "Ja, detta hade jag egentligen ingen kontroll över - det bara hände!"

Men sanningen är den, att vi egentligen borde tänka efter före. Problemet är att det är så svårt att jag själv inte kan göra det. Jag har ägnat åtskilliga timmar och dagar åt ett försök i denna riktning, men likväl kan jag inte hindra "detta något". Driften förgiftar så att säga det rationella sinnet. Eller annorlunda uttryckt (men med samma innebörd); vårt sinne för rätt och fel är hämmat av något bortom vårt medvetna jag. Man inser först i efterhand att ett fel begåtts.

Detta är förstås ett problem
Citera
2012-09-01, 01:54
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Jag kan enbart ge följande förslag:

Problemet ligger i det att en handling, som vi måhända i normala fall ej hänfalla åt och som vi i efterhand må ångra, tycks vara av ett ursprung bortom jaget. I efterhand är det så lätt att vara klok och tänka: "Ja, detta hade jag egentligen ingen kontroll över - det bara hände!"

Men sanningen är den, att vi egentligen borde tänka efter före. Problemet är att det är så svårt att jag själv inte kan göra det. Jag har ägnat åtskilliga timmar och dagar åt ett försök i denna riktning, men likväl kan jag inte hindra "detta något". Driften förgiftar så att säga det rationella sinnet. Eller annorlunda uttryckt (men med samma innebörd); vårt sinne för rätt och fel är hämmat av något bortom vårt medvetna jag. Man inser först i efterhand att ett fel begåtts.

Detta är förstås ett problem
Du har rätt.
Vi är inte dömda för vårt sökande i köttet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in