2013-06-24, 18:21
Medlem
RefusedPoliticss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skydrive
LaVey Satanism verkar ju lite lamt. De tror väl inte ens att Satan är en levande varelse. Nyfiken på lite mer hardcore grejer.

Är inte det en myt? Har sett sådana klipp på youtube men det verkar oseriöst. Fjortisgrej.

LaVey är en extrem individualist och inte djävulsdyrkare.
Citera
2013-06-24, 18:22
Bannlyst
Citat:
Du och Satan är homies nu då eller?

Ska kolla upp den.

Mera tips tack! Gärna från riktiga Satanister.
Vet inte vem satan är .men jag behöver åkalla gestalten här hemma! Vart håller han hus?
Citera
2013-06-24, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RefusedPolitics
Ja det var något sådant jag hade för mig också. Satanism verkar mera vara en filosofi. Jag är ute efter djävulsdyrkar böner.
Citera
2013-06-24, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RefusedPolitics
Ja kan man säga, mestadels läst han regelverk för individualism som postas ofta över nätet, men ska köpa någon bok och saxa lite kul material för vinningsskull då ofc!
Citera
2013-06-24, 18:40
Medlem
Här är Luciferinvokationen från Grimorium Verum och Le Dragon Rouge. Översättningen är dock lite konstig.

Lucifer, Ouyar, Chameron, Aliseon, Mandousin, Premy, Oriet, Naydrus, Esmony, Eparinesont,
Estiot, Dumosson, Danochar, Casmiel, Hayras, Fabelleronthou, Sodirno, Peatham, Come,
Lucifer, Amen.
Citera
2013-06-24, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NakatomiPlaza..
Ja kan man säga, mestadels läst han regelverk för individualism som postas ofta över nätet, men ska köpa någon bok och saxa lite kul material för vinningsskull då ofc!
Hur menar du för vinningsskull? Menar du att man får något ut av att dyrka djävulen?
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Här är Luciferinvokationen från Grimorium Verum och Le Dragon Rouge. Översättningen är dock lite konstig.

Lucifer, Ouyar, Chameron, Aliseon, Mandousin, Premy, Oriet, Naydrus, Esmony, Eparinesont,
Estiot, Dumosson, Danochar, Casmiel, Hayras, Fabelleronthou, Sodirno, Peatham, Come,
Lucifer, Amen.
Jag jag hittade hela boken i pdf-format. Sitter och skumläser lite. Ganska intressant. Jag är som sagt ateist men är intresserad av religioner och har läst rätt mycket, dock inte om djävulsdyrkan.
Citera
2013-06-24, 20:05
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
LaVey Satanism verkar ju lite lamt. De tror väl inte ens att Satan är en levande varelse. Nyfiken på lite mer hardcore grejer.

Är inte det en myt? Har sett sådana klipp på youtube men det verkar oseriöst. Fjortisgrej.

Vad tror du själv?

Om du inte är helt säker kanske du ska fundera över om du verkligen är ateist eller inte...

OnT:
Det finns ju en hel del olika riter som satanister ägnar sig åt så det går väl att säga att även de har "böner".
De återfinns i diverse litteratur som berör satanistiska riter.
Citera
2013-06-24, 20:08
Medlem
kanelipullas avatar
Tycker personligen att du ska låta bli att be en bön till Satan.. Inte värt! Livsfarliga lekar..!!
Citera
2013-06-24, 20:27
Medlem
iSlashs avatar
Gud, Satan, samma trams.
Citera
2013-06-25, 03:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Tycker personligen att du ska låta bli att be en bön till Satan.. Inte värt! Livsfarliga lekar..!!
Du har nog sett för många skräckfilmer. Tagga ned.
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Gud, Satan, samma trams.
Ja den kommentaren var ju överflödig. Det handlar om samhällsvetenskap och det är aldrig trams. Även om det inte finns någon Hin Håle så faschinerar han mig. Ungefär som the Dark Lord Sauron i Sagan om Ringen.
Citera
2013-06-25, 07:02
Medlem
Navos avatar
Skulle inte en ouija-bräda funka perfekt?
Citera
2013-06-25, 08:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Navo
Skulle inte en ouija-bräda funka perfekt?
Så du menar ett det funkar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in